Ga naar inhoud

DVD+BRANDER brand alleen CD-R(W)!!!!


Aanbevolen berichten

Beste allen dan maar hier gevraagd, prob, met mijn comp, = volgende. Eerst een Phillips dvd+brander gekocht maar deze kreeg ik niet werkende, oke brande wel cd r maar daar kun je goedkoper voor terecht. Bij winkelier ingeruild tegen (duurdere) A-open DVD+ barnader F*ck zelfde probleem, zou iets met de cache zijn(??) maar dat geeft ie nu niet meer aan Doen ho maar. brand wel als een speer cd-r (12X) en CD-rw 4x, maar die DVD + Roms niet. weet iemand een oplossing voor mij (behalve 3 hoog het raam uit?) systeem is AMD Atlon 700Mhz (zou vergelijkbaar moeten zijn met P3-1Gig) Win XP (Pr)
Link naar reactie
en nog eens en nog eens toen het boekje gelezen en nog eens, A-open gemaild, en nog eens, drivers extra erbij en nog eens, boekje weer gelezen, opnieuw de HD geinstald en nog eens.... Goed idee ja van die leverancier ware het niet dat ik voor het eerst van mijn leven eens niet bij een computer zaak gekocht had maar bij Expert in het dorp. de meeste van die jongens weten niet eens hoe een PC op te starten, dusse zonder doos en alleen een rekening (van de Phillips nog) terug geven, ????? Hij moet gewoon gaan werken, nog tips??????
Link naar reactie
Dat is een vreemd geval..... Wat ik mis aan je verhaal is of de brander wel herkent wordt als zijnde een dvd brander.. Ik ga er vanuit dat je er de nodige software bij gekregen heb om dvd te branden. Meestal kun je dan ook de status van je recorden opgeven en daar de mogelijkheden zien, Probeer anders (voor je hem uit het raam gooit) eens Nero te gebruiken. Een gratis versie kun je zo van de site halen en Nero werkt ook prima met dvd branders. Als je dan in Nero de recorder selecteerd moet hij netjes laten zien hoe snel hij cd, cdrw en dvd brand geeft hij dan geen informatie over de dvd mogelijkheden dan zou je denken aan een driver probleem maar bij mij weten gebruikt een brander op zich geen driver. Wel kan het nog zijn dat jou brander zo nieuw is dat de software hem nog niet herkent en dus ook niet wilt samenwerken. Dat probleem heb ik vroeger eens gehad met een van de eerste 16x recorders wat ik ook wilde hij werd alleen door de software als speler herkent en geef geen enkele inform,atie over de brandsnelheid en ik kon de recorder dan ook niet selecteren om een cd te branden. Na een update van een bestand van de Ahead site (Nero) Werd hij wel herkend en brande vanaf die dag dan ook als een zonnetje. Vreemd genoeg was het dus de bijgeleverder versie van Nero die hem niet herkende...... Anders toch gewoon de eerdere tip opvolgen en hem door de winkel laten demonstreren dat hij werkelijk kan branden je heb er tenslotte toch voor betaald en voor een cd recorder lijkt hij me wat duur ja :wink:
Link naar reactie
DVD wordt wel herkent als DVD+RW RW5120 Ook heb ik Nero en Op je aanwijzen nu geupdate (voor het eerst een onderbalk met meer als 800MB het gaat de goede kant op, 5000MB), bij muziek roept ie dat mijn filename's te lang zijn dus maar 753 MB aan foto's klaargezet. DVD in de brander en branden maar Medium werdt niet herkent er werdt om een lege dvd gevraagd, nieuw doosje geopend en die geplaatst, druk op branden en Voila...... minstens 15 minuten niks meer, nu heb ik niet zoveel geduld dus toen op cancel gedrukt, na 5 min nog niks. en een harde herstart van de computer. Ik heb (ooit) de Iso norm op 1 gezet maar ben er inmiddels achter dat dit met 2 beter uitzou komen HELAAS ben ik ff kwijt hoe dit om te zetten (zou bij de fot's echter geen probleem hoeven te zijn) Nog iemand een tip?
Link naar reactie
Je zou nu hast gaan denken aan een conflikt met je bestuuringssyteem. Probeer anders eens via je leverancier een ander type dvd brander Bijvoorbeeld de nieuwe Sony cdrw+ - ik kan niets meer bedenken al is het op zich een goede zaak dat Nero wel begint met branden dan ziet hij dus wel degelijk dat er en brander is en herkent hij hem ook.
Link naar reactie
Volgens mijn hoef je een dvd net als een cdr niet te formateren. Hoe dat zit met een dvdrw weer ik eigenlijk niet. Het beste is denk ik al de expirimenten te doen met een dvdrw dat kost teminste niet je voorraard lege schijfjes :wink: Ik neem aan dat er in de gebruiksaanwijzing wel wat staat hoe te beginnen met je eerste dvd. Bij mijn brander (Lite-On) zat een uitleg waarna zelfs mijn twee katten een cd kunnn branden...... maar helaas moet je het vaak zelf maar uitzoeken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...