Ga naar inhoud

LAATSTE HOOP......!


Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb onlangs een filmpje gedownload en nu loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Ik heb van alles al geprobeerd met nandub en met virtualdub. virtualdub file information: compression: mpeg layer-3 codec samplingrate: 48000 hz Decompressor: Divx mpeg 4 low motion Ik heb het geluid uit de avi gehaald dus filmpje zonder audio opgeslagen. Ik heb van de audio een wav file gemaakt (mp3 geluid) en omgezet van 48000 hz naar 41000 hz (compression-no compression>conversion). Ik dacht dit weer samen te voegen en voila maar niets van dit alles. Ik heb ook nog geprobeerd om audio en video te synchroniseren met Nandub (zie uitleg onder) Eerst moet je uitzoeken of audio voorloopt op video of andersom. Dit kan je eenvoudig uitzoeken door een fragment af te spelen waarop mensen aan het praten zijn en je de mond van de acteur/actrice kan zien. Start Nandub en open het AVI-bestand (File - Open Video File). In het Video-menu kies je 'Direct Stream Copy'. In het Audio-menu kies je 'Direct Stream Copy'. Selecteer in het Video-menu 'Frame Rate'. Kijk naar de waardes, hier aangeduid met A en B. Nu gaan we wat wiskunde moeten doen.... Trek A af van B - Hier dus: B - A = 0.536 (waarde C) en hier zit ik met een probleempje want als ik mijn filmpje wil synchroniseren geeft hij bij A als bij B dezelfde waarden aan dus valt er niets van mekaar af te trekken. Misschien heb nog iets over het hoofd gezien en daarom zou ik graag wat hulp en tips kunnen gebruiken om het beeld en geluid gelijk te laten lopen. b.v.d. Pierre
Link naar reactie
schudden??? Gewoon even met "Decompres" het geluid decomprimeren!! Ik heb af en toe wel eens hetzelfde probleem wanneer ik een Divx van het net pluk. Aangezien ik er VCD's van maak is het wel handig als de boel een beetje gelijk loopt. Na decompresie heb je echter wel een veel grooter bestand maar dan loopt beeld en geluid weer prima. decompres zit als het goed is bij het freeware paket(je) waar je ook de bbmpeg codere en avi2mpg vind anders moet je even de link op mijn homepage nemen....
Link naar reactie
[quote:1398e05c54="Long John"]schudden??? Gewoon even met "Decompres" het geluid decomprimeren!! Ik heb af en toe wel eens hetzelfde probleem wanneer ik een Divx van het net pluk. Aangezien ik er VCD's van maak is het wel handig als de boel een beetje gelijk loopt. Na decompresie heb je echter wel een veel grooter bestand maar dan loopt beeld en geluid weer prima. decompres zit als het goed is bij het freeware paket(je) waar je ook de bbmpeg codere en avi2mpg vind anders moet je even de link op mijn homepage nemen....[/quote:1398e05c54] Ik moet dit onthouden : zal het uitproberen als ik dit probleem tegekom. Ben benieuwd als dit de starter van zijn probleem af helpt :wink:
Link naar reactie
Decompres is niets anders dan met virtualdub de avi opnenen, geluid op full processing en bij audiocompressie "geen compressie" , vervolgens save je de avi. Wat ik begrijp uit het verhaal van pjcdeboer had ie dat al gedaan..... Meestal helpt dit ook wel maar als de gedownloade avi niet deugt dan is het heel moeilijk om daar weer een goed spelende van te maken. Wat voor sys heb je? is het systeem wel krachtig genoeg om de avi af te spelen? Speel de avi eens af met mplayer2(start/uitvoeren) zet de postprocessing op nul en kijk wat de systeem belasting is. Het gebeurt wel vaker: dat een avi niet audiosync speelt wil niet persee zeggen dat de file slecht is.....
Link naar reactie
pffffffffff Decompress is een apart programma. Hiermee kun je het geluid weer omzetten naar pcm. Je hoeft dan verder niets aan de file te veranderen en die nieuw file heeft dan gewoon het achtervoegsel pcm (voor de extensie). Natuurlijk kan je ook via virtualdub de boel omzetten maar dat gaat veel langer duren en met decompress hoef je alleen het bestand te selecteren en op start te klikken en je bent klaar. Het programma stelt verder ook niets voor en kan niets meer en niets minder.
Link naar reactie
Hij schrijft dat hij van de audio file een wave (mp3) gemaakt heeft. een mp3 is een gecomprimeerd bestand! dat hij de samplerate heeft veranderd maakt niets uit een pcm bestand moet worden gemaakt dan heb je een ongecomprimeerd bestand en zolang het een Mp3 is is er compressie.... en ik voel me niet de les gelezen hoor alleen jammer dat er niet goed gelezen wordt voor men hapt :x
Link naar reactie
Dat ligt niet aan het onder constructie zijn van de Linkpage!! Ik heb totaal geen downloads op mijn pagina's staan.... Zoals je wel zult hebben gezien heeft die pagina een heel andere doel en de link pagina moet nog verder worden afgemaakt met links naar relevante sites en dan met name recentie sites.... op de pagina van VCDhelp.com kun je wel de bbmpg coderr halen maar ik zal eens kijken of ik iets kan regelen :wink:
Link naar reactie
Dan zal bij de opname wel de boel in het honderd zijn gelopen!! dan moet je het even anders doen. neem adobe premiere of ulead en laad het bestand. verschuif dan de tijdlijn een beetje voor het audio of het video net welke achter loopt. maak dan even een paar keer een proef opnamen en save tussedoor de instellingen en dan wanneer het netjes in balanst is laat je het filmpje maken kost veel rekentijd maar dan heb je alles wel in orde!
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...