Ga naar inhoud

AVI -> DIVX problemen


Aanbevolen berichten

Recentelijk heb ik een firewirekaart gekocht om mijn digitale camcorderfilmpjes te kunnen overzetten naar de computer. Vanwege de enorme omvang van de bestanden wil ik de AVI files omzetten naar DIVX. Nu heb ik drivers voor de Firewire van Adaptec gedownload. Als ik via VirtualDub (DIVX5) probeer om DIVX te maken, dan komt het programma met de melding dat Video en Audio in 1 stream zitten, die hij niet herkent. :( Welk programma moet ik dan gebruiken om toch DIVX te kunnen maken? Of bestaan er codecs die het probleem kunnen oplossen? Alvast bedankt
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Het probleem is dat inderdaad de audio en video van een DV camera in dezelfde stream zitten. Bij mij werd dit opgelost door de Main Concept DV codec te installeren. http://www.mainconcept.com/archive/mcdv204.exe Ik capture zelf met AVI_IO (die maakt afzonderlijke bestanden van 2GB of 4GB die naadloos op elkaar aansluiten, zodat je niet tegen de limiet van Windows aan loopt) en gebruik Nandub (het broertje van VirtualDub) om daarna naar DivX te coderen. Gaat perfect.
Link naar reactie
Windows heeft geen limiet!! Het bestandssyteem heeft de limiet. Onder 2K of Xp kun je gewoon het nts bestandformaat kiezen en dan heb je geen last meer van de max bestandsgrootte... Wel is het handig de besstanden te slplitsen als je nog een bewerking wit doen dan kun je eerder ingrijpen als een bepaalde instelling toch niet het geweste resultaat geeft. Ikzelf maak meestal bestanden van een uur speelduur en dan kunnen ze ook vrij makklijk weer naar vcd gezet worden en passen dan gelijk op een cd zonder dat je eerst weer moet knippen naar de gewenste grootte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...