Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik denk dar j beter even kunt wachten. Er komen inderdaad weer nieuwe technieken aan. Blueray en wie weet wat nog meer. Op dit moment zijn er 3 standaards, waarvan DVD+ en DVD - de meest gangbare zijn. DVD+ heeft weer de voorsprong van de twee. Het licht r natuurlijk aan wat je met je DVD brander wilt gaan doen????? Alleen data opslag en of vcd-svcd branden, of had je in gedachte "zomaar" even een DVDtje kopieren? Dat kan je dus al vergeten, een dvd is in meerdere lagen gebakken en dat zal de huidige techniek niet kunnen. Advies.....wachten tot de markt tot stilstand is gekomen en de leidende standaard bekend is. Anders word het net zoals toen met video, de klant de dupe, VHS, Betamax en wat was die andere ook alweer...??? O ja Video 2000. Met DVD branders zal het niet veel anders gaan ben ik bang dus we moeten oppassen dat wij als consument niet de dupe worden. SUC6
Link naar reactie
Ik denk dat het allemaal wel meevalt en dat je heus wel een DVD recorder kan aanschaffen. Het gaat er namelijk mijn inziens om of je de DVD's die je er mee fikt kan bekijken op je standalone DVD player. En dat doen ze (over het algemeen). Het Blueray concept heeft inderdaad de toekomst, maar een kan een met Blueray gefikte DVD op een [u:7ba99a0cf2]huidige[/u:7ba99a0cf2] DVD player afgespeeld worden? Ik had begrepen van niet... :-? De analogie met de video standaarden is hier dan niet op zijn plaats. Deze standaarden waren incompatibel met elkaar. Als je net als ik met het editen van filmpjes bezig bent (en er geld genoeg voor [u:7ba99a0cf2]over[/u:7ba99a0cf2] hebt), dan is het zeker geen slechte investering. PS. het is dus goed mogelijk om een copy te maken van een DVD film. Je moet alleen geen 1 op 1 copie verwachten. Pak je alleen de film dan kan die makkelijk op hoge kwaliteit op een DVD R(W)'tje (+ of -) :wink:
Link naar reactie
Ik wil in principe de DVD schrijver gebruiken voor data-backups, en voor mijn eigen homevideo op CD te schrijven. Wat ik er nu mee doe, is de homevideo's in DVD kwaliteit als MPEG2 op een gewone CD schrijven. Ik weet dat ik ze niet op een DVD speler kan afspelen, maar ze kunnen gewoon even de kast in. Geen speciaal formaat of zo, maar gewoon op een data CD. Ik verwacht dat ik, als ik mijn DVD schrijver heb, deze MPEG2 wel met een author programma even als DVD kan wegschrijven (of is dat te simpel gedacht?). Die Blue...nog.wat.techniek, kunnen bestaande DVD spelers deze al lezen, en zo nee, hoelang verwacht je dat we hier nog op moeten wachten (wanneer zijn ze te betalen = <350Euro)? gr. ruud
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:bcf037bdee="mastergeek"] PS. het is dus goed mogelijk om een copy te maken van een DVD film. Je moet alleen geen 1 op 1 copie verwachten. Pak je alleen de film dan kan die makkelijk op hoge kwaliteit op een DVD R(W)'tje (+ of -) :wink:[/quote:bcf037bdee] Hallo Master Zou jij kunnen uitleggen hoe jij dat doet? Ik denk dat velen er wat van op kunnen steken en je zeer erekentelijk zullen zijn. Bedankt
Link naar reactie
Ik zou in ieder geval even wachten, zeg tot half december. Dan komt er nl een Sony drive die alletwee de standaarden ondersteun dus zowel - als + is er mee te branden en lezen. De rest van de markt zal daarna ongetwijfelt niet lang op zich laten wachten...... http://www.opussupplies.nl/produkten.asp?pid=18 oh wacht ff: de datum is verlaat tot 1-1-2003 :cry:
Link naar reactie
[quote:d5c170563b="rwilligen"]Ik zou in ieder geval even wachten, zeg tot half december. Dan komt er nl een Sony drive die alletwee de standaarden ondersteun dus zowel - als + is er mee te branden en lezen. De rest van de markt zal daarna ongetwijfelt niet lang op zich laten wachten...... http://www.opussupplies.nl/produkten.asp?pid=18 oh wacht ff: de datum is verlaat tot 1-1-2003 :cry:[/quote:d5c170563b] Nou wil het toeval dat ik die Sony heb. Alleen wil ik graag weten hoe ik bvb een Mpeg2 op zo'n DVD schijfje kan branden. Weet jij het?
Link naar reactie
Een Video-DVD maken de je mbv authoring software zoals bv sonic dvd-it of Nero Vision Express. De software zet de video indien nodig om in mpeg2 van het correcte formaat waarna deze via een menustructuur die je aanmaakt wordt opmgezet naar de inhoud die op een video dvd moet, dus dat is vob's bub's en ifo's. De hele hap kan daarna op dvd gebrand worden. De ideale werkstroom is om eerst je video om te zetten naar dvd compatible mpeg2 mbv een hoogwaardige encoder zoals bv TMPGenc waarna je mbv de authorings software de dvd indeelt en mastered en evt ook nog brand. Helaas echter re-encoden nagenoeg alle pakketen de video opnieuw met een interne encoder, de uiteindelijke kwaliteit is dus sterk afhankelijk van de in het pakket gebruikte mpeg2 encoder en de meeste doen niet zo'n best werkje daarmee, helaas.... Als je kwaliteits bewust bent is het dus zaak om goed tests van software te lezen zodat jie weet welk pakket de beste kwaliteit levert of van de video afblijfgt en deze gebruikt zoals je hem aanlevert, in het november nummer van CT' stond een test van dvd software waarbij aangegeven werd welek software hercodeerd en welke niet....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...