Ga naar inhoud

S-VCD op een DVD-speler (stand alone).....


Aanbevolen berichten

Kan je op een stand alone DVD-speler (in dit geval merk: Philips) geen S-VCD's afspelen....?? (via de PC gaat het echter wel). Gebrandt alszijnde S-VCD allereerst via Pinnacle (m.g.v. Studio 7, jajaja versie 8 is uit... ;-) al iemand geprobeerd???), daarna via Nero 5.5.8. (netjes een vinkje bij "cd afsluiten"), maar geen resultaat, hij "spuugt" 'em meteen weer uit.... :oops: Misschien toch maar branden als VCD....??
Link naar reactie
Ja, het is wel handig om meer info mee te geven. Philips DVD standalone (weet je hoeveel typen er zijn) Ik heb een 957 en die draait probleemloos vcd en svcd welke type heb je ? wat staat in het boekje van de dvd speler ? Support ie SVCD ? Kwestie van rtfm Je kan ook proberen een ander merk cd-r(w) te proberen ? dat kan helpen. De mijne slikt totnogtoe alle merken die ik hem voer
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Grrrrrrrrr..... :cry: DVD-speler ondersteund geen S-VCD, dus gebrand op VCD en werken die handel!! Vraag: Video-filmpje gemaakt met een digitale camera (JVC GRDXV-9 of zoiets :wink: ), via Pinnacle-kaartje de pc ingetoverd, bewerkt met Studio 7 en gebrand alszijnde VCD. Is er kwaliteitsverschil (echt waarneembaar....) tussen het branden van een digitaal video bestand zoals bovenstaand op S-VCD en op VCD???
Link naar reactie
Helaas voor jouw: ja er is weldegelijk verschil en helaas voor jouw nog behoorlijk ook... De datarate en resolutie van svcd zijn aanmerkelijk hoger tov vcd maar nog belangrijker is dat vanwege de hogere resolutie svcd het coderen van de-interlaced materiaal toestaat, de interlace komt dus ook in de mpeg2, bij het afspelen zal de afspeelsoftware herkennen dat het om interlaced materiaal gaat en een BOB of waeve filter in te schakelen om realtime de video te deinterlacen. Bij het omzetten van home video is dat miz DE reden om te kiezen voor svcd. Kies je voor vcd dan zal je de video voor(of tijdens)het coderen moeten de-interlacen en dit kost altijd hopen kwaliteit,in ieder geval meer dan het realtime de-interlacen van een mpeg2 player. Een andere mogelijkheid is om gewoon een stukje van je eigen home video materiaal te coderen met TMPGenc naar vcd en ook naar svcd en deze met elkaar te vergelijken. Mocht je kazaa hebben/gebruiken en kabel/adsl: zoek naar videoclips van bv Kylie Minogue , deze zijn er in vcd en svcd kwaliteit en vergelijk deze maar eens met elkaar, het verschil wordt je dan wel duidelijk. Cgoomh(cant get you out of my head) is een goede om op te zoeken, de vcd is ongeveer 40 Mb en de svcd is ongeveer 77 MB. Afspelen van Svcd doe je met Bv Powerdvd XP/4 en wel fullscreen natuurlijk....
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote:da4e0643b4="Red Alfa"]Grrrrrrrrr..... :cry: DVD-speler ondersteund geen S-VCD, dus gebrand op VCD en werken die handel!! Vraag: Video-filmpje gemaakt met een digitale camera (JVC GRDXV-9 of zoiets :wink: ), via Pinnacle-kaartje de pc ingetoverd, bewerkt met Studio 7 en gebrand alszijnde VCD. Is er kwaliteitsverschil (echt waarneembaar....) tussen het branden van een digitaal video bestand zoals bovenstaand op S-VCD en op VCD???[/quote:da4e0643b4] Misschien een oud topic bovan gehaald, maar ik denk dat er meer mensen zijn die een DVD-speler hebben die wel VCD, maarg geen SVCD aan kan en behoorlijk balen (myself included). Ik las op vcdhelp.com een dataheader trick waardoor je je dvd speler fopt. Met de multiplex tool van TMPGENC kan je een MPG1 header (vcd) voor een MPG2 zetten en daarna gewoon branden als vcd, de kwaliteit is echter gewoon svcd, niet alle dvd-spelers trappen erin, die van mij gelukkir wel (Sony SAV-400). Sorry voor het bovanhalen van een oud topic, maar ikzelf was hier zeer gelukkig mee en dacht dat er wel meer mensen zijn die dit willen weten :-)
Link naar reactie
[quote:d321d02f55]Ik las op vcdhelp.com een dataheader trick waardoor je je dvd speler fopt. Met de multiplex tool van TMPGENC kan je een MPG1 header (vcd) voor een MPG2 zetten en daarna gewoon branden als vcd, de kwaliteit is echter gewoon svcd, niet alle dvd-spelers trappen erin, die van mij gelukkir wel (Sony SAV-400). [/quote:d321d02f55] Ja de link daarvan heb ik hier al een paar keer gepost, het werkt bijna altijd: ik heb een hele goedkope DVD-speler van de <CENSUUR>Trekpleister</CENSUUR> en daar werkt het op! :D Nou maar OK hier is de link: [url]http://www.geocities.com/newestmoviesencode/dvdvcd[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...