Ga naar inhoud

Sounblaster en XP


Aanbevolen berichten

Het is als volgt; nadat ik recentelijk XP op mijn comp heb gezet merkte ik op dat er met de standaard XP drivers geen geluid uit mijn rearspeakers komt. Dus heb ik de laatste LiveDriverPack(25 mb) voor XP van de Creative site gehaald en geïnstalleerd. Nu heb ik wel geluid uit 4 boxen. Het probleem is echter dat als ik het volume aardig hoog heb staan er een soort zoemend/ rommelend geluid uit de boxen komt terwijl ik niks doe, en als ik met de muisaanwijzer over het scherm beweeg het zoemen toeneemt. Ook klinkt er een scherpe piep als ik de cd-rom open en dicht doe. Bij wijze van proef heb ik de XP driver weer geprobeerd maar het bleek daarbij ook zo te zijn. Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem, ikzelf kan namelijk geen nieuwere/ betere drivers vinden en ik heb geen idee waar het anders aan kan liggen. Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Denk eerlijk gezegd dat het niet in je Windows versie of je drivers zit maar dat het meer een hardware probleem is :( Probeer je Soundblaster kaart eens in een ander pci slot te prikken, kan zijn dat hij stoort op andere onderdelen in je pc. Het beste is om je geluidskaart zo ver mogelijk van je videokaart te zetten. Het kan ook een irq probleem zijn (zelfde adres voor meerdere onderdelen), dat kan ook nog wel eens problemen geven. Gewoon even in verschillende pci sloten testen zou ik zeggen :P
Link naar reactie
Umm ik heb zelf ook al aantal maal zo'n soort probleem gepost. Ik heb een vrij duur setje. Een Audigy Player en een Inspire 5500 boxen set. En het werkte voor geen meter. Als eerste moet je bij de geluidsinstellingen van windows (config scherm) de a800 in geval van audigy selecteren ipv de eigen microsoft. Ook moet je dan je luidsprekers daar op 5.1 zetten. Vervolgens moet je ff in je hq kijken (van creative_ en dan bij luidsprekers. Bij mij is dit kapot gegaan na de update en moet je normaal stereo 4.0 of 5.1 enz slecteren. Bij mij staat er alleen no string, boeie. Update wel je driver want standaard is ie nie helemaal xp proof. Na alles te hebben gedaan moet het een stuk beter werken. En niet elke muziek heeft 5.1 !!! Als je 64 kbit liedjes download dan doen de achter speakers het bjina nooit. Gebruik je gewoon cd kwaliteit (128/130) of beter (196). Als je gaat gamen slecteer dan in dat extra balkje de eax voor agming scheelt erg veel in sof2 en ut03
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...