Ga naar inhoud

Bauknecht WAK ECO 1470 is ermee opgehoud


Thomas-4

Aanbevolen berichten

Wamachine stond uit, en wil nu niet meer aan, alsof er geen stroom op zit. Stopcontact werkt prima, dus het ding opengemaakt en doorgemeten. De stroom loopt tot aan de connector die verbonden is aan de controle unit waar de knoppen op zitten. Kan ik hieruit concluderen dat die unit spontaan stuk gegaan is? Kan ik ergens een nieuwe bestellen die werkt met mijn wasmachine, of moet een reparateur dat doen (iets met programmeren bijvoorbeeld) ? Is de wasmachine dat nog waard? ( origineel 500 euro, 4 jaar en 2 maanden oud, nooit was mis mee geweest, tot nu dan) Alvast bedankt voor alle reacties! ps: sorry voor meerdere lege berichten op het forum, ik kreeg iets als error in mysql bij nogwat, en toen verscheen een leeg bericht in het forum
Link naar reactie
De module is als "leeg" verkrijgbaar, je kunt er dan zelf niets mee omdat de technicus deze met speciale software moet configureren. Hij is ook als voorgeconfigureerd verkrijgbaar. Beide zijn vrij prijzig. Open de module eens en kijk of er losse contacten of gesprongen onderdelen zichtbaar zijn. PS: de SQL fout kreeg je vermoedelijk omdat je ergens een "komma" in een woord hebt gebruikt.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
F13 is een probleem met de deur vergrendeling. Je noemt geen type nummer, ik ga er maar even van uit dat je ook een WAK1470 hebt. Laat eerst al het water weg open door de afvoer slang in een afwas teiltje te leggen. Verwijder dan het bovenblad, je kunt nu met je hand tussen de het front en de kuip door. Mogelijk kun je de deur vergrendelings pen nu weg drukken.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik heb vergelijkbare klachten als thomas. De wasmachine draaide echter wel gewoon en hield er (ergens midden in het programma) mee op. Er zat nog veel water in de trommel. Hij geeft echter helemaal geen reactie. het lijkt of er geen stroom meer doorheen loopt maar het stopcontact werkt prima. Ik heb het ding nog niet doorgemeten maar ik ben wel heel benieuwd naar de uiteindelijke oplossing voor thomas. Mijn wasmachine is hetzelfde type (bauknecht wak eco 1470) mijne is bijna 5 jaar
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Als hij helemaal niets meer doet dan zou je toch moet (laten) meten. Eerst controleren of er nog wel 230V op het stopcontact staat (even een andere apparaat op dat stopcontact zetten). Is dat goed dan het http://www.europart.nl/wasdroger+onderdelen/electronica/bauknecht/condensator/bauknecht+wakeco1470+858365820000-id-705434/481212118276+20350010/ in de machine controleren. Hiervoor moet het bovenblad er af. Volg het netsnoer naar binnen en je komt bij het netspannings filter. Hier moet ook weer 230V uit komen. Volg daarna de kabel verder naar de module (is het bedienings paneel achter de knoppen) Daar moet ook 230V op komen. Als dat er wel is, dan is de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/bauknecht/module-print/bauknecht+wakeco1470+858365820000-id-705434/480111102247+02757200/ zelf defect. Meestal is dat een voedings onderdeel van een paar euro dat de geest heeft gegeven. Als je dat kunt laten vervangen is het weer opgelost. Anders moet de gehele module vervangen worden en dat kost dan rond de 175 euro.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
In veel gevallen kan je dat onderdeeltje ook zelf doen. De module is met wat platte schroevendraaiers voorzichtig te openen. Daarbinnen zit een printplaat. De onderdelen waar het vaak om gaat is een IC-tje met 7 pootjes plus een veiligheidsweerstand. Voor wasdrogers is dit goed beschreven op deze pagina: http://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weerstand-vervangen Met die informatie moet je het voor deze module van een wasmachine ook vast wel kunnen herkennen ;-) BTW op diezelfde website kan je de onderdelen waarschijnlijk ook wel bestellen. Succes met de reparatie!

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...