Ga naar inhoud

Regiovrij maken van Pioneer DVD-drive


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Pioneer DVD-drive (DVD 116) en deze staat standaard afgesteld op regio 2...nu heb ik ook een DVD die regio 1 is en deze zou ik ook willen draaien dus nu wil ik mijn DVD regiovrij maken...Ik dacht dit te doen door er nieuwe firmware in te laden maar helaas dat werkt niet ik mag slecht 4 keer van regio wisselen en dan schijnt er een lock op te komen daarnaast is regio 1 niet selecteerbaar als regio...hoe kan ik toch mijn pioneer DVD-speler regiovrij maken? (zodat ik ook regio 1 DVD's kan draaien) Greetz, Edge _________________ One, but not the same. [ Dit Bericht is bewerkt door: Edge op 2002-01-31 21:31 ]
Link naar reactie
Fijn dat het gelukt is, maar let wel: Er komen steeds meer DVD's die het niet doen op een regiovrije DVD-speler. Die draaien dus alleen op een 'beschermde' speler. Kan best zijn dat deze patch wel blijft functioneren, hoop ik natuurlijk voor je, maar voor anderen, en vooral bij (niet computer) DVD-speler, dus bij de tv, kom je dit probleem nog wel eens tegen. Groet, Patrick
Link naar reactie
Inderdaad, het regiovrij maken van een DVD-speler kan niet anders dan 100% legaal zijn; er zijn immers ook gewoon bij de HiFi winkel in Nederland legaal regiovrije DVD-spelers te koop. Het zou dan dus ook verboden zijn dat ik naar de TV kijk als ik bij mijn Canadese vrienden thuis zit. Daar zijn namelijk soms films op TV die een jaar later hier in de bioscoop gaan draaien. Ook zou ik niet eens een DVD mee kunnen nemen van Graceland als die toevallig aleen in regio 1 "code" verkrijgbaar is. Zolang ik die film of welk ander materiaal dan ook waar copyright op rust, niet in het openbaar vertoon of er copiën van verspreid, is er niets onwettigs. Lees en interpreteer de wet op de vrijheid van meningsuiting maar eens goed. Men mag namelijk ook alle informatie tot zich nemen die niet voor u bestemd is maar u mag hiervan niets doorgeven aan derden. Dit is bepaald door het Europese Hof.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...