Ga naar inhoud

Backup van muziek


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn pc een aparte partitie aangemaakt voor al mijn mp3-muziek, ik heb ondertussen toch al 1,8 GB aan muziek op mijn computer staan. Maar aangezien ik nog niet zo lang geleden een crash van de harde schijf gehad heb, wil ik toch mijn voorzorgen nemen voor het geval dit nog eens zou voorvallen. Mijn vraag is dus bestaat er software waarmee ik die aparte partitie kan backuppen over verschillende cd-r of cd-rw's of kan ik die 1,8 GB toch nog op de een of andere manier comprimeren. De bedoeling is dat ik indien nodig de software alle muziek kan laten terugzetten. Ik denk bv aan powerquest drive image.
Link naar reactie
Hoi, Dat programma kun je idd hiervoor gebruiken. Dit soort programma's maken gewoon een exacte copie van de betreffende HD of partitie. Daarbij bestaat de mogelijkheid om te comprimeren. Ik heb zelf ervaring met Norton Ghost, en daarbij kun je kiezen uit een 4 verschillende compressie-groottes. Dus minimale compressie maar wel snel, of maximale compressie en (wat) langzamer. En twee stappen daartussen. Ik maakte images op de normale compressie. De images maakte ik van mijn windows-partitie en programma-partitie. Daar stonden dus niet of nauwelijks MP3's bij. De compressie die ik haalde was dat de image ongeveer 70% van de originele totale bestandsgrootte had. In hoeverre dat bij MP3's ook lukt durf ik niet te zeggen, omdat ze natuurlijk al zeer gecompresseerd zijn. Dat kun je ook met JPG's zien. Als je die zipt, win je praktisch niets... In tegenstelling tot een BMP. Overigens, dit soort programma's ondersteunen ook het zgn. "spanning". Hierbij kan een image opgedeeld worden, en zo op meerdere CD-R/CD-RW's gezet worden. Groetjes, Ed
Link naar reactie
Een speciaal backup programma daarvoor gebruiken is eigenlijk een beetje onnodig. Backupprogrammas zijn vooral bedoeld voor het backuppen van OS partities ed. en bieden eigenlijk weinig meer tov het gewoon op een cdtje branden van de mp3's. Tenzij je incrementele backups wilt maken, dwz: je maakt 1x een complete backup van alles wat je hebt en daarna laat je het programma bv. wekelijks bepalen wat er sinds die datum nieuw is bijgekomen en vervolgens zal het programma alleen die data backuppen. In dat geval hebje aan Drive image een prima proggie. Stel je van de compressie van mp3's niet zo veel voor, het programma zal op een paar honderd MB hooguit enige MB's weten te winnen in de compressie, zoals Eddey al zei: mp3's zijn al gecomprimeerd, hetzelfde geld voor ook voor avi's ed. Wil je puur de boel bewaren en zo min mogelijk ruimte gebruiken dan zou je eens winace kunnen proberen, het is een soort winzip maar dan met betere compressie en heeft de mogelijkheid tot spannen over een 650 mb cd. [ Dit Bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-01-31 03:28 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...