Ga naar inhoud

DVD via cdromspeler


Aanbevolen berichten

(ik ga ervan uit dat het mogelijk is mpeg2 (=dvd) naar mpeg4 te kunnen encoden...) De vraag is: kan ik mpeg4 op cdrom branden (ipv op dvd) en deze CDROM in mijn cdromspeler doen en MET deze cdromspeler een mpeg4 film afspelen of heb ik om mpeg4 af te spelen een dvd speler nodig?? Nog iets: kan ik op de tv-out een coax kabel aansluiten (is dit hetzelfde als een zogenaamde composiet kabel) om beelden naar de tv te zenden
Link naar reactie
[quote:a35a452b81] Op 30-01-2002 8:20, schreef jeraad'tnooit: (ik ga ervan uit dat het mogelijk is mpeg2 (=dvd) naar mpeg4 te kunnen encoden...) De vraag is: kan ik mpeg4 op cdrom branden (ipv op dvd) en deze CDROM in mijn cdromspeler doen en MET deze cdromspeler een mpeg4 film afspelen of heb ik om mpeg4 af te spelen een dvd speler nodig?? Nog iets: kan ik op de tv-out een coax kabel aansluiten (is dit hetzelfde als een zogenaamde composiet kabel) om beelden naar de tv te zenden [/quote:a35a452b81] 1e vraag weet niet, 2e: coax is zeker niet hetzelfde.
Link naar reactie
Vraag 1. Het is mogelijk. Ik zet DVD's altijd om naar een vorm van MPEG4 die DivX is genaamd. Dan past er zomaar anderhalf tot twee uur op een gewone CD- Rom. en je kunt het dan dus ook gewoon daarin afspelen. Vraag 2. Zelf gebruik ik 17 meter RG58U coax voor het composiet video signaal en een gewoone twee aderig, afgeschermd snoer voor het audio (stereo). Officieel zou je 75 Ohm coax moeten gebruiken en RG58/U is 50 Ohm maar dat maakt niks uit. De staande golf verhouding is dan slechts 1:1.5 en dat geeft geen problemen. De kabel die ik gebruik is eenvoudig in een zeer goede (lees: goede afscherming ) te verkrijgen en de gewone 75 Ohm tv coax is vaak inferieur voor langere afstanden. Composiet video gaat tot hooguit 7 MHz en dan is het verlies op 17 meter te verwaarlozen. Wel is de capaciteit tussen kern en mantel van enige invloed maar mij voldoet het uitstekend. De capaciteit van de gemiddelde coax (50 Ohm) is slechts ca. 100 pF per meter. Groeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...