Ga naar inhoud

DVD's haperen bij afspelen


Aanbevolen berichten

Wanneer ik een dvd-film wil afspelen op mijn systeem dan hapert het geluid en het beeld verschrikkelijk. Nu vraag ik me af of het nu gewoon aan mijn systeem ligt m.a.w. is het gewoon te zwak voor het afspelen van dvd's. Ik heb al verschillende dvd's geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat. Kan het soms ook zijn dat dit komt omdat mijn brander (lite-on ltr 12101B) ophetzelfde ide-kanaal zitten? Hopenlijk weet er iemand een oplossing --------------------------------- Mijn systeem: PIII 800mhz 384mb ram windows 2000 Elsa geforce 2MX creative soundblaster live 1024 creative four point surround fps1600 speakers lite-on DVD-rom LTD 122 Power dvd XP 4.0
Link naar reactie
Als het beeld schokt dan kan het ook nog wel eens liggen aan het supplimetair cache geheugen (Sorry voor de type fouten). Dit kun je instellen bij het tabblad "prestaties" van deze computer en dan naar "Bestandsysteem" en dan naar "cd-rom". Verander met de slider de grootte ervan. Zet hem eerst zo laag mogelijk en kijk of het schokkende beeld dan opgelost is.
Link naar reactie
Ook ik heb enigzins dat probleem. De meeste DVD's zijn goed maar bijvoorbeeld het nummer Desperado van de Eagles DVD "hell freezes over" slaat zo nu en dan een paar beelden over en soms ook hapert het geluid. Ook ik gebruik Power DVD 4.0 maar dan onder W98SE. De bij de DVD-rom speler geleverde software, Asus DVD (is WinDVD) gaat het niet goed, zelfs nog slechter. Mijn DVD-rom ondersteund UDMA100 en dat is ook ingeschakeld. Het ding leest als een speer, zowel CD-roms als DVD's. Het is een Asus DVD E616. Mijn systeem is: AMD Athlon 1.2 GHz, 256 MB Ram, Geforce 2 MX videokaart. Ik heb de Power DVD site geraadpleegd maar alles wat ze erover melden is dat ik mijn DMA moet aanzetten maar dat is oud nieuws. Het supplementair cache geheugen staat nu in de een na laagste stand en dat lijkt nog het beste te werken. Helaas niet afdoende. Het eerder genoemde nummer staat trouwens wel in de tweede laag van de DVD. Eerder had ik problemen met de DVD "open" van De Kast in de tweede laag maar dat is met de nieuwe DVD-rom speler verleden tijd. Wel is het zo dat als ik onder het spelen rechtsklik en het menu tevoorschijn tover, het beeld ook even schokt. Dit wel met alle DVD's. Ik heb vrijwel geen programma's in de achtergrond lopen en zeker geen veel vergende programma's. Ik heb het geprobeerd zowel met als zonder hardware support. Maakt geen verschil. Wie weet hoe het wel moet? Ik heb zelfs nog de DMA teruggebracht naar UDMA 2 i.p.v. 5. Groeten, Jongerot
Link naar reactie
Heb de website van powerDVD al geraadpleegd maar daar vond ik niet direct een oplossing voor het probleem. Het ligt ook niet aan de DVD want die speelt perfect (lees zonder haperen op een andere pc PIII 733 met geforce 256). Ofwel is het dus mijn dvd-speler ofwel een of andere instelling. By the way hoe stel je onder win2K het supplementair cache geheugen in de beschreven werkwijze is voor win 98.
Link naar reactie
Boomertje ik heb exact hetzelfde probleem. Win XP pro NL Abit KT7ARAID AMD Tb1200 256 MB DVD ROM Lite-on LTD 163 Plex 24/10/40A Asus 7700 pure Ik heb de HD, de writer en de Dvdspeler allemaal als master (ik gebruik de RAID als gewone IDEconnector). Ik krijg onder XP de nieuwste firmware van Lite-on NIET geinstalleerd. De IDE waarop de DVD zit staat op PIO-modus, hoewel ik DMA vraag; ik kan deze instelling niet veranderen!!!!!!!!!!!!; ter vergelijking IDE waarop de writer zit, staat op UDMA4. Lezen doet de DVD op max 6-speed, EN DIT LIJKT MIJ HET HELE PROBLEEM!!!!!!! Kopieeren van een cd (on the fly) duurt DAAROM min. 12 minuten. Het schokken van het beeld en het slechte geluid bij het afspelen van een DVD is volgens mij dan ook DAAROM. Mijn leverancier heeft de DVDspeler al een keer omgewisseld, en weet ook niet hoe het opgelost moet worden. Ik weet het echt niet meer, ik heb een email gestuurd naar de fabrikant, in de hoop dat die het oplossen. Een lekkere fles wijn voor diegene die de oplossing (of een deel daarvan zoals bijv. het omzetten van de PIO-modus) aan Boomertje en mij geeft.
Link naar reactie
Die fles wijn ................. die is voor MIJ. Bij mij was de oplossing achteraf gezien toch nog redelijk simpel. Ik had op de website van mijn DVD-leverancier (Lite-on) al wel gezien dat er een nieuwere versie was van firmware, maar ik kreeg die niet geupdate onder Windows XP. Nu blijkt dat die firmwareversie moet worden geinstalleerd in een pure DOS-omgeving. En zoals bekend, die is er niet onder Windows XP. Dus wat heb ik gedaan, ik heb gewoon een oude startup-diskette van Windows ME (kan ook met 95 en 98) opgezocht, en (uiteraard na in BIOS de bootvolgorde te hebben aangepast) het systeem dmv deze diskette opgestart. Vanuit deze omgeving de firmware update gestart, en (na in BIOS de bootvolgorde weer te hebben hersteld) nieuwe opstart, en .................. DVD loopt als een zonnetje. CD's worden met minimaal 16 speed, maar soms ook op 40-speed gelezen. Alle problemen opgelost, en zoals ik al zei, uiteindelijk kinderlijk eenvoudig, zo eenvoudig dat ik in ieder geval de oplossing niet snel vond. Ik hoop dat ik hiermee veel mensen (maar in ieder geval boomertje) heb kunnen helpen. De moraal van dit verhaal: kennelijk hebben veel DVD-spelers maar ook CDromspelers onder WindowsXP een nieuwe firmware nodig. Iedereen die heeft meegedacht: bedankt. Ik ga nu de fles ontkurken. PROOST !!!!!!!!!!
Link naar reactie
sorry guys maar zet die fles wijn nog maar eventjes opzij. Want de oplossing voor het probleem is er nog niet. Ik heb van de website van lite-on de laatste firmware voor mijn dvd gehaald en deze geïnstalleerd. Maar nadat ik terug naar windows ging en de dvd wilde afspelen bleek het probleem niet opgelost te zijn. Ik heb ook de snelheid van de dvd eens getest met nero Drive speed en voor de dvd geeft hij een correcte snelheid van 12x weer en voor een gewone data-cd 40x. Dus ik vrees een beetje dat het probleem bij mijn besturingssysteem ligt (win 2K). Want ook mijn brander (ook een lite-on, 12101B) geeft problemen. Maar dat probleem hoort niet in deze rubriek thuis en ik ga er dus ook hier niet verder op in. Maar andere suggesties zijn nog steeds welkom en als ik de oplossing vind dan horen jullie het wel.
Link naar reactie
Heb je net als schiplap alles op master op 1 ide?? Dit geeft problemen. [quote:125860b36d] Op 30-01-2002 21:56, schreef boomertje: sorry guys maar zet die fles wijn nog maar eventjes opzij. Want de oplossing voor het probleem is er nog niet. Ik heb van de website van lite-on de laatste firmware voor mijn dvd gehaald en deze geïnstalleerd. Maar nadat ik terug naar windows ging en de dvd wilde afspelen bleek het probleem niet opgelost te zijn. Ik heb ook de snelheid van de dvd eens getest met nero Drive speed en voor de dvd geeft hij een correcte snelheid van 12x weer en voor een gewone data-cd 40x. Dus ik vrees een beetje dat het probleem bij mijn besturingssysteem ligt (win 2K). Want ook mijn brander (ook een lite-on, 12101B) geeft problemen. Maar dat probleem hoort niet in deze rubriek thuis en ik ga er dus ook hier niet verder op in. Maar andere suggesties zijn nog steeds welkom en als ik de oplossing vind dan horen jullie het wel. [/quote:125860b36d]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...