Ga naar inhoud

Omzetten naar midi


Aanbevolen berichten

Ik zit al heel lang in de wereld genaamd midi maar ik heb er nog nooit van gehoord. Midi is niets anders dan een aantal enen en nullen die aangeven welke noot, hoe hard aangeslagen, lengte enz enz enz. Een wav bestaat uit een een golfvorm die samengesteld is uit alle instrumenten e.d. die er op het muziekstuk zijn gebruikt. Wat jij vraagt is dat een programma herkent welke muziekinstrumenten zijn gebruikt. (denk eens aan een orkest met 20 violen) en per instrument dit gaat ontleden en het omzet in midi informatie. Misschien gaat het ooit nog een keer gebeuren maar deze eeuw denk ik niet. Het zou overigens een fantastisch programma zijn als het zou bestaan.
Link naar reactie
Program notes Digital Ear v4.0 You have in your hands an advanced piece of musical software. Digital Ear can accurately recognize the pitch of a variety of real world sounds and instruments and convert it into MIDI events that can be sent to any synthesizer. And pitch recognition is only the beginning because Digital Ear can send complex volume envelope and harmonic content events to your MIDI synthesizer, achieving extreme levels of realism and musical expression. Think of Digital Ear as your ultimate MIDI controller.
Link naar reactie
Leuk verzonnen dat digital ear. Zei schrijven erzelf over. "Digital Ear can analyze a live or recorded solo performance (e.g. a singing voice, a saxophone solo, or any other musical instrument) and convert it into a standard MIDI file!" Een solo preformance. Daar heb ik niet zo'n programma voor nodig. Als ik een solo lijn hoor speel ik het na. Neem dit op in midi en klaar is kees. Kan je niet spelen en wil je een solo lijn in midi hebben kan dit dus goed werken zo'n programma maar hoe vaak heeft iemand een cd waar alleen een sololijn opstaat. En ze bedoelen solo en monophone!! Dus niks de 5e van Beethoven opzetten en daarna omzetten naar midi. Voor zover ik weet is dat nog steeds onmogelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...