Ga naar inhoud

geen stereoklank van waveopname???


Aanbevolen berichten

Ik heb een raar probleem wanneer ik geluid wil opnemen via de lijningang van mijn Creative PCI128.Als ik luister naar het signaal dat ingestuurd wordt naar mijn computer dan hoor ik echte stereoklank in mijn boxen die op de pc zijn aangesloten, maar als ik dat geluid opneem met eender welke wave editor dan is dit opgenomen wavebestand nadien gewoon mono opgenomen.En als ik naar de settings kijk in de wave editor dan staat hij op 16bit stereo 44.1khz.Ik snap dus niet hoe dat kan want het signaal wat ik instuur is duidelijk stereo want dat kan ik zo ook horen in de boxen op de pc.Het heeft dus iets met een algemene instelling voor opname in Windows te maken denk ik.Ik heb het aan de hand met Windows ME en ook met XP.Kan er iemand me helpen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Jahoor mijn kabel is helemaal in orde want trouwens het geluid dat ik via de kabel aan de geluidskaart instuur hoor ik dus stero in de boxen van de pc.Het probleem is dus dat als ik met eender welk waveprogramma het ingestuurd signaal wil opnemen dat dit dan mono wordt opgenomen en waveprogrammas staan ingesteld op 16bit Stereo 44.1Khz
Link naar reactie
Ik denk dat je het moet zoeken in een driverprobleem; Op de een of andere manier neemt ie mono op, maar geeft ie stereo aan. Of de kaart moet hardwarematig naar de eeuwige jachtvelden zijn, maar dat lijkt me eigenlijk sterk, omdat ie het dan waarschijnlijk helemaal niet meer gedaan zou hebben. Anyway, ik zou dus even de laatste drivers proberen (als je dat al niet gedaan had...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...