Ga naar inhoud

Firewire via moederboard of videobewerkingskaart?


Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Kan iemand van jullie mij een goed aankoopadvies geven t.a.v. videobewerken via de PC. Je ziet tegenwoordig veel aanbiedingen van PC's met een firewirepoort waarmee je digitale video kan binnenhalen. Nu gaat het daarbij m.i. vaak om firewire direct via het moederboard. Tegelijkertijd lees ik ook veel over speciale (en dure) videobewerkingskaarten die vaak ook een firewirepoort hebben.

Mijn vraag is nu: als ik straks een nieuwe 2 GHz PC koop met 512MB intern geheugen en een snelle en grote harde schijf en lekker vlot wil videobewerken, aan welke eisen moet dan de firewirepoort voldoen? Via het moederboard? Een goedkoop insteekkaartje? Of via een speciale video bewerkingskaart?

Wie kan mij e.e.a. goed uitleggen of verwijzen naar een goed on-line verhaal?

P.S. hoe zit dat met een tweede harde schijf?

Alvast hartelijk bedankt!

Marcel

Link naar reactie
Je kunt gewoon een simpele firewirekaart nemen en daarop je digitale camera op aansluiten. Bij de firewirekaart zit meestal ook simpele bewerkingssoftware. Indien je Windows XP gebruikt kun je ook via Windows Moviemaker heel, heel simpel de beelden bewerken. Wil je uitgebreider beelden bewerken, dan zijn er diverse software paketten te "verkrijgen": Adobe Primiere, Ulead.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...