Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik kan in de VS een set van 5 DVD-R's bestellen met daarop een aantal unieke ruimtevaart documentaires. De DVD-R's zijn volgens de maker regiovrij, dus dat is m.i. geen probleem. Ik wil de DVD's in eerste instantie kunnen afspelen op mijn interne Sony DDU220E DVD-ROM drive. Deze drive dateert uit najaar 1999. Volgens Sony heeft is hij regiovrij. Ik wil op middellange termijn ook een huiskamer DVD speler aanschaffen, maar ik neem aan, dat de nieuwe generaties DVD Home Players wel overweg kunnen met DVD-R's.Een andere vraag betreft het TV systeem. De maker geeft me hierbij de keuze voor DVD-R's in PAL of NTSC. Ik heb begrepen, dat de DVD spelers zelf de conversie maken naar het gebruikte TV systeem (PAL dus). PAL is m.i. een betere kwaliteit, dus is het dan beter om de set in een PAL versie te bestellen, of maakt dat bij DVD niet uit? Ik wil graag zeker van mijn zaak zijn, want de set kost $ 95, exclusief verzendkosten en mogelijke douanerechten. Graag advies. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Sorry voor het late antwoord. Als je kan kiezen tussen Pal en NTSC; neem dan Pal. Pal = 625 lijnen NTSC = 520 lijnnen Er is bijna geen verschil merkbaar tussen beiden bij het afspelen via een PC monitor. Gebruik je echter een " stand alone DVD" (huis DVD rechtstreeks verbonden met TV), is er echter wel een groot verschil. Je monitor: 19 inch ? Je TV : 29 inch ? Reken even mee: 625 informatie-gegevens op een normale TV 520 informatie-gegevens op hetzelfde scherm Het beeld; is hetzelfde, maar mist details. Een NTSC DVD wordt inderdaad gecoverteerd naar PAL, maar het aantal lijnen wordt behouden op 520.

Het verschil tussen een PAl en NTSC weergave uit zich vooral door de scherpte van het beeld, bij weergave via een DVD lezer op een gewone TV.

Eddy

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...