Ga naar inhoud

videobanden bewerken op de pc. help aub!


Aanbevolen berichten

ik wil graag mijn vhs videobanden bewerken en branden met mijn pc. de kabels heb ik aangesloten, maar dan? er zat geen cd-rom of zo bij. hoe krijg ik nu beeld op mijn scherm? ik heb als software: wincoder, windvd, windvr, winproducer en winrip. verder heb ik: windows xp home, 1 80 gb harde schijf, verdeeld in 3 delen. pentium 4 1,8 processor. een gloednieuwe pc, met alles er op en er aan. videokaart: 256 mb geheugen 400mhz front side bus tv out en video in geforce 3ti 200 grafische kaart 256 second level cashe software staat in de vraag zelf kabels: achter in de video recorder heb ik een scart aansluiting. die zit achter in de videorecorder. van daar uit gaat dan de s-video aansluiting naar de pc. ik hoop dat je hier genoeg aan hebt. laat het anders weten! jules_wijers@hotmail.com bedankt!
Link naar reactie
Als je ook geluid wil bij je video heb je aan alles een s-vhs kabel niet genoeg. Je zult dan ook de audio aansluitingen van de video-rec moeten verbinden met de geluidskaart van je pc. Tevens heb je een programma nodig wat analoge video kan 'capturen'. Voorbeelden zijn Ulead Mediastudio of Adobe Premiere. Met deze twee kan je tevens uitgebreid video monteren (overloopeffecten, audio, titels e.d.). Er zijn ook nog wel andere pakketten, maar daarbij is het video-edit gedeelte minder uitgebreid.

------------------ Join dit Seti-team

Dat je de wet van Murphy kent helpt ook niet.

Link naar reactie
Ik ben ook bezig m'n videobanden op cd's te zetten. Ik ken Wincoder niet, dus ik zou niet weten of het daarmee lukt. Ik gebruik altijd AVI_IO om mee te capturen, en converteer ze dan naar DivX met Nandub. Gaat prima.

AVI_IO houdt automatisch het geluid synchroon en dat is toch wel handig, anders moet je naderhand alles weer handmatig synchroon zetten.

------------------ http://home.wanadoo.nl/joeburny PS. Zoeken op dit forum : http://193.172.237.150/ubbsearch.html

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...