Ga naar inhoud

van WMV naar...?


Aanbevolen berichten

Ik sluit m'n digitale camera (Sony) via een firewire aan op m'n computer. Werkt perfect, want XP herkent direct m'n videocamera. Nu kan ik met Windows Movie Maker stukjes opnemen. Dat worden van WMV bestanden. Nu heb ik ook de serie WinDVD Win Producer etc. Maar, die kan die bestandjes niet lezen. Hoe kan ik die bestanden opnemen?

Als ik stukken opneem met WinCoder blijft m'n beeld soms stilstaan. Daar heb ik dus niet veel aan.

Verder heb ik nog Easy Cd creator Platinum, maar die geeft aan als ik wil opnemen dat ie 't niet kan verwerken.

Welk programma kan ik het best gaan gebruiken? Nadeel van Windows Moviemaker is dat de mogelijkheden zeer beperkt zijn. Eigenlijk kun je alleen opnemen, afspelen en wat plakken...

Link naar reactie
Je hebt het zelf al gemerkt: de met movie maker gemaakte files worden door geen 1(!) andr programma herkent... Gebruik een alternatief als : Adobe premiere, Ulead video of media studio, Main actor van main concept of MGI video wave en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Van nagenoeg al deze programmas is een demo te downloaden, zoek ff met Google voor alle adressen...

Link naar reactie
Naar aanleiding van bovenstaande vraag en reactie heb ik even geprobeerd een .wmv file te converteren naar een mpeg1 bestand om met Nero te branden en dit werkt. De .wmv file opgeslagen met de standaardinstelling hoge kwaliteit. De file die je dan krijgt hernoemen naar avi. En vervolgens aan TMPGEnc gevoerd met het standaard Video-CD Pal sjabloon. De mpeg file die je dan krijgt kun je gewoon met nero branden. Kwaliteit is niet toppie, maar het ging erom te kijken of het werkt. Het werkt !

Groeten en succes,

M de Jong

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...