Ga naar inhoud

Philips CDD 3610 2-speed


Aanbevolen berichten

Wij krijgen onze cd-brander met geen mogelijkheid aan het branden met gewone writables cd's. We hebben alle merken al geprobeerd. Hij brandt wel re-writables. Dus kapot is hij niet. We krijgen onder andere de volgende meldingen: 1. power calibration area is full 2. could not perform write 3. command sequence error 4. could not perform fixation 5. could not perform write 6. burnprocess failes at 2x

Wat moeten we nu nog doen om te proberen? We hebben ook al diverse software uitgeprobeerd (en natuurlijk het geheugen van de writer aangepast) HELP!! Philips biedt ook al weinig hulp!!

Groetjes van Margareth

Link naar reactie
Helaas werkt de search niet..... Jammer... Bij de link kwam ik echter de trieste mededeling tegen dat de brander overleden zou zijn (snik). Wij hebben hem van iemand overgenomen en bij hem brandde hij perfect. Ook mijn man heeft hem een keer op zijn werk op een pc getest en dat deed het ook prima, no problem. Wij dachten in eerste instantie dat onze pc conflicten gaf. Nu wij sinds vorige week een nieuwe pc hebben, hebben we ook nog steeds hetzelfde probleem.... Voor mij geen Philips branders meer in elk geval, maar hoop wel dat deze toch nog aan de gang te krijgen is.

Groetjes van Margareth

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Dag Margareth, EERST EN VOORAL LEES GEHEEL HET BERICHT ALVORENS EEN VAN VOORGESTELDE STAPPEN TE ONDERNEMEN.... Een van mijn vrienden zit met net hetzelfde probleem... of veeleer hij zat... (er is dus nog hoop, maar opgelet !!! ) Ik weet niet of je al op het forum van Philips ( www.pcstuff.philips.com je moet je waarschijnlij wel eerst gratis registreren) zelf geweest bent, maar daar wordt hier en daar ook wel enige berichtgeving gedaan van een 'Power Calibration Error'. Ik heb de vraag gisteren voor mijn vriend (die momenteel niet op internet kan) gelanceerd. Tevens heb ik gezocht en gevonden... Ergens op dat forum staat dat de foutmelding te maken kunnen hebben met stof op de schrijver lens.... (kan je wel gewoon cd's lezen ? Ik vermoed van wel ) In menige berichten staat dat je de lens kan reinigen... sommigen doen dat met wattenstokjes; anderen gebruiken speciale bussen om lenzen af te blazen. Waarschijnlijk zal je wel eerst de behuizing moeten verwijderen. OPGELET!!! Op dat forum staat dat je niet zomaar met reinigigingsspul op de schrijverlens mag zitten, zelfs niet met spul voor gewone CDROM's... de lens van de schrijfkop zou van ander materiaal gemaakt zijn dan die van de leeskop.... Mij lijkt het best dat je een bus aanschaft om een lens af te blazen (fotozaak; kostprijs vermoed ik zo een 25 gulden) (indien je zelf aan de drive wilt werken) OPGELET2!!! Die CDRW moet dus open... vermits er vanbinnen electronica in zit kan je best voorzorgen nemen wat betreft ESD (Electrostatische ontlading) Bepaalde electronische componenten zijn hier zeer gevoelig voor en kunnen stuk raken. In feite zou je dus een antistatisch polsbandje moeten hebben, dat op de AARDING van het stopcontact aangesloten moet. OPGELET3!!! De helpdesk heeft een antwoord gegeven op mijn vraag over het probleem: binnenbrengen waar je hem gehaald hebt voor nazicht (op zich het veiligste, maar het hangt natuurlijk ook af van het kostenplaatje wat eraan kan hangen... misschien eerst een offerte vragen of zo) ... is misschien nogal moeilijk in jou geval.... OPGELET4!!! Het bericht van de Helpdesk kreeg ik pas vanmorgen en gisteren heb ik die vriend al op de hoogte gebracht. Hij heeft gisteren in alle voorzichtigheid met wattenstokjes (een drietal) de schrijfkop en dergelijke proper gemaakt. Nu kan hij CD's lezen, CD rewritables leeg maken en opnieuw beschrijven, maar hij kan nog geen CD Recordables beschrijven... hij krijgt nu volgende boodschap : " Power on, reset or bus device reset occured " Wat hiervoor de oplossing is, weet ik nog niet, maar als het achterhaald is, zal ik het zeker niet nalaten om een bericht hieromtrent te versturen. Het reinigen is dus zeker geen garantie voor een werkende CDRW en ik kan dus geheel niet garanderen dat de CDRW werkt of geen andere problemen gaat geven al dan niet door het reinigen van de schrijfkop.... PS1 zelf heb ik een Philips PCA460 en be tot nog toe tevreden erover. Indien je ooit een andere CDRW koopt, denk dan niet dat je geen Philips koopt omdat er geen Philips op staat; menige grote merknamen gebruiken Philipsloopwerken (en zelfs gehele drives) en verkopen ze onder eigen naam... Ook te vinden op dat forum.... PS2: Indien je informatie over die calibratie zelf wilt, kan ik dat ook nog opsturen... Groetjes en ik wens je succes
Link naar reactie
Drie weken had ik hetzelfde probleem nadat ik een andere mobo ging gebruiken. De software had ik niet verandert dus dat moest het doen. Het probleem is nu op gelost. Ik heb win98se, via een warme-installatie, dus met behoudt van alle instellingen, opnieuw geinstalleerd. Daarna heb ik alle brandprog er af geflikkerd en nor 5003 geinstalleerd. DMA, voor beide cd's aangevinkt en hij doet het weer. Ik heb firmware 3.09.
Link naar reactie
quote:
Originally posted by Dontremember: Dag Margareth, EERST EN VOORAL LEES GEHEEL HET BERICHT ALVORENS EEN VAN VOORGESTELDE STAPPEN TE ONDERNEMEN.... Een van mijn vrienden zit met net hetzelfde probleem... of veeleer hij zat... (er is dus nog hoop, maar opgelet !!! ) Ik weet niet of je al op het forum van Philips ( www.pcstuff.philips.com je moet je waarschijnlij wel eerst gratis registreren) zelf geweest bent, maar daar wordt hier en daar ook wel enige berichtgeving gedaan van een 'Power Calibration Error'. Ik heb de vraag gisteren voor mijn vriend (die momenteel niet op internet kan) gelanceerd. Tevens heb ik gezocht en gevonden... Ergens op dat forum staat dat de foutmelding te maken kunnen hebben met stof op de schrijver lens.... (kan je wel gewoon cd's lezen ? Ik vermoed van wel ) In menige berichten staat dat je de lens kan reinigen... sommigen doen dat met wattenstokjes; anderen gebruiken speciale bussen om lenzen af te blazen. Waarschijnlijk zal je wel eerst de behuizing moeten verwijderen. OPGELET!!! Op dat forum staat dat je niet zomaar met reinigigingsspul op de schrijverlens mag zitten, zelfs niet met spul voor gewone CDROM's... de lens van de schrijfkop zou van ander materiaal gemaakt zijn dan die van de leeskop.... Mij lijkt het best dat je een bus aanschaft om een lens af te blazen (fotozaak; kostprijs vermoed ik zo een 25 gulden) (indien je zelf aan de drive wilt werken) OPGELET2!!! Die CDRW moet dus open... vermits er vanbinnen electronica in zit kan je best voorzorgen nemen wat betreft ESD (Electrostatische ontlading) Bepaalde electronische componenten zijn hier zeer gevoelig voor en kunnen stuk raken. In feite zou je dus een antistatisch polsbandje moeten hebben, dat op de AARDING van het stopcontact aangesloten moet. OPGELET3!!! De helpdesk heeft een antwoord gegeven op mijn vraag over het probleem: binnenbrengen waar je hem gehaald hebt voor nazicht (op zich het veiligste, maar het hangt natuurlijk ook af van het kostenplaatje wat eraan kan hangen... misschien eerst een offerte vragen of zo) ... is misschien nogal moeilijk in jou geval.... OPGELET4!!! Het bericht van de Helpdesk kreeg ik pas vanmorgen en gisteren heb ik die vriend al op de hoogte gebracht. Hij heeft gisteren in alle voorzichtigheid met wattenstokjes (een drietal) de schrijfkop en dergelijke proper gemaakt. Nu kan hij CD's lezen, CD rewritables leeg maken en opnieuw beschrijven, maar hij kan nog geen CD Recordables beschrijven... hij krijgt nu volgende boodschap : " Power on, reset or bus device reset occured " Wat hiervoor de oplossing is, weet ik nog niet, maar als het achterhaald is, zal ik het zeker niet nalaten om een bericht hieromtrent te versturen. Het reinigen is dus zeker geen garantie voor een werkende CDRW en ik kan dus geheel niet garanderen dat de CDRW werkt of geen andere problemen gaat geven al dan niet door het reinigen van de schrijfkop.... PS1 zelf heb ik een Philips PCA460 en be tot nog toe tevreden erover. Indien je ooit een andere CDRW koopt, denk dan niet dat je geen Philips koopt omdat er geen Philips op staat; menige grote merknamen gebruiken Philipsloopwerken (en zelfs gehele drives) en verkopen ze onder eigen naam... Ook te vinden op dat forum.... PS2: Indien je informatie over die calibratie zelf wilt, kan ik dat ook nog opsturen... Groetjes en ik wens je succes

Dank je wel dat je dit ook naar mijn mailadres gestuurd hebt!! We gaan het binnenkort even uitproberen!! THANX Margareth

Link naar reactie
[QUOTE]Originally posted by Margareth: [B] Dank je wel dat je dit ook naar mijn mailadres gestuurd hebt!! We gaan het binnenkort even uitproberen!! THANX Margareth

Geen probleem, dan wist ik zeker dat ie bij je aankwam...

Ik hoop dat je je drive aan het werken krijgt... er is niets fustrerender (goed geschreven ??? ;os) dan iets aanschaffen dat dan ook nog niet wil werken...

Oh ja, heb je ook een handleiding erbij, want bij mijn PCA460 moet bijvoorbeeld UDMA in BIOS en operating system af staan... controleer even; indien geen handleiding hebt, vermoed ik dat je ze wel op www.pcstuff.philips.com kan downloaden. Oh ja vandaag en ook al gisteren was hun forum DOWN.... s

Link naar reactie
Zoals beloofd zou ik ook nog de afloop van het probleempje met die vriend van me geven .

Een mogelijk probleem voor zijn laatste foutmelding, konden de CD Recordables zijn, aangezien CDRW's wel beschrijfbaar en wisbaar waren. Hij had eigenlijk zijn computer geformatteerd omdat zijn schrijver niet meer naar behoren functioneeerde en wat wil het toeval (nou toeval ???): hij had problemen sinds het gebruik van een ander merk (Imation).... Hij heeft dit weekend een Philips CD Recordable trachten te branden en ja hoor... het ding werkt naar behoren. Mogelijk ging het bij die vorige CD's om oud materiaal, dat niet op zijn CDRW gebruikt kon worden (??? )

Link naar reactie
ik heb ook zo'n 3610 en dezelfde meldingen, ik weet het echt niet meer, soms doet ie het, anders inbouwen wil ook wel eens een weekje helpen, (master/slave etc)

Let ook eens op of je de pc net aan zet of al een poos aan heb, zit ook logica in....

cdrw werkt ook bij mij perfect.....

(hij brand nu terwijl hij niet in het bios herkent word....das knap he??)

conclusie het is een kutding....

Link naar reactie
Ik heb ook een tijdje zitten kloten met mijn CDD3610 maar nu werkt hij weer zoals het hoort. Ik heb eerst het hele ding schoon gemaakt en ik was verbaasd hoeveel stof er in het binnenwerk zit. Volgens mij is het niet altijd de lens die vuil is maar ook de geleiders voor de laser. In ruststand wordt de leadin gebrand en de power calibration uitgevoerd. Als de laser niet helemaal in zijn ruststand staat kan hij daar ook niet branden. (Ruststand is het dichtst bij het gat van de CD)

Informatie hoe de brander schoon te maken vind je op http://website.lineone.net/~alchemistresearch/psx/

Na het schoonmaken voer je een zelftest uit.

Op bovenstaande website staan ook oplossingen voor de Bios instellingen. Ikzelf heb de PIO mode verlaagd naar 0 voor de brander en geen DMA. De brander zit als slave op de eerst IDE poort samen met mijn 1ste harde schijf. De tweede CD rom zit als master op de 2e IDE poort met een tweede harde schijf als slave. Deze tweede harde schijf gebruik ik voor de tijdelijke bestanden voor de brander.

Als software draai ik NERO 5 en Feurio.

Ik heb geen coasters meer geproduceerd nadien

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...