Ga naar inhoud

Wazige letters in windows 7


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb dit draadje met veel aandacht gelezen i.v.m. het volgende: Een jaar geleden heb ik een nieuwe PC samengesteld. Hierop draait Windows 7 ultimate. Videokaart XFX HD6950 met 2Gb geheugen. Wat mij opviel was dat de letters in alle programma's er iets vetter en iets onscherper uitzien. De monitoren (2stuks) zijn Eizo GC222W 1680x1050 en de tweede 1920x1200. Met de PC die ik hiervoor gebruikte - waar Windows XP pro op draaide - waren alle teksten haarscherp! Deze week de oude - maar wel snelle - PC ge-upgrate. Twee SSD schijven geplaatst, een met Windows XP Pro en de tweede met Windows 7 ultimate. Grafische kaart is Nvidea 6200 met 0,5 Gb geheugen, en de monitor is een Eizo 1680x1050 Wanneer ik de PC opstart met Windows XP is alles haarscherp, aanzienlijk scherper als wanneer ik hem opstart met Windows 7. Het hulpprogramma CLAERTYP gedraaid, maar dat geeft weinig verschil. Bij nader inzien zijn ook de foto's onder XP iets scherper. Ook bij andere gebruikers van Windows 7 zie ik dit verschijnsel. Wie heeft de gouden Tip? Met vriendelijke groet Fons Schouten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...