Ga naar inhoud

2 monitoren calibreren met windows 7 64 bit


Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn gelijke monitoren gelijker willen hebben. Op mijn werkplek gebruik ik 2 monitoren aangestuurd met 2 videokaarten Asus Nividia Geforce Gt 520. met driver Nividia Geforce Gt 520 driver 8.17.12.9573 date 9-02-2012. (1) Calibratie met mijn Datacolor Spyder2express 2.3.6 lukt alleen op het linker scherm. Zie afbeelding. [url]http://dl.dropbox.com/u/9980601/2012-04-13_150558%20calibration%20result%20left%2002.jpg[/url] (2) Ik krijg de sensor niet op het rechter scherm. Als ik de rechter (nr1) hoofdmonitor maak in windows start de software wel op, op het rechter scherm; maar spring na het startmenu op het linker scherm. (03) En met windows voorkeuren lijken beide monitoren (1 en 2) naar het dezelfde profiel te kijken. Ten slotte, nog op de 2e schermafbeelding. [url]http://dl.dropbox.com/u/9980601/2012-04-13_154255%20Wat%20doen%20deze%20monitoren%20aanduidingen.jpg[/url] (04) Wat doen deze extra monitoren aanduidingen.
Link naar reactie
Met de Spyder Express-serie kun je maar één ICC-profiel voor één monitor aanmaken. Wil je er twee of meer aanmaken, omdat je zoals jij twee monitoren hebt, dan zul je een Spyder voor professionele doeleinden moeten aanschaffen. Althans, dat zegt Datacolor ;-) Ik heb al eens ergens gelezen dat je met één Spyder Express meerdere ICC-profielen kunt aanmaken; ik meen op de website van Tweakers.net, maar dat weet ik niet zeker meer. Even Googlen, dus :-)
Link naar reactie
De Spyder3[b:019856201c]Express[/b:019856201c] kan ook maar één beeldscherm per PC kalibreren, de Spyder3Pro en Spyder3Elite kunnen meerdere beeldschermen per PC inmeten en per monitor een ICC-profiel aanmaken. Maar dat is voor de meeste mensen niet zo van belang, die hebben genoeg aan de Express-versie. Inmiddels is overigens de Spyder4-serie alweer uit, maar ik mag aannemen dat daarvoor hetzelfde geldt.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hallo Mensen, In het verleden heb ik gebruik gemaakt van de Spyder 2 en 3. Hiermee is het niet gelukt om twee monitoren afzonderlijk te kalibreren. Sinds ik een nieuwe PC heb en overgestapt ben naar de Spyder 4 kan ik beide monitoren (verschillende maar wel beide Eizo) afzonderlijk kalibreren. Als de eerst gekalibreerd is krijg ik de vraag of de tweede ook gekalibreerd moet worden, waarna het programma naar het tweede scherm verplaatst en het ook gekalibreerd kan worden. Er worden twee verschillende ICC profielen aangemaakt en opgeslagen in de grafische kaart. Ik weet niet of iedere grafische kaart geschikt is om er twee (dus verschillende) ICC profielen in te zetten. Met vriendelijke groet Fons Schouten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...