Ga naar inhoud

monitor standby na windows xp laadscherm


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds twee dagen heb ik een vreemd probleem; als ik mijn computer aanzet, gebeurt dit zoals ik gewend ben, tot en met het Windows XP laadscherm (met het Windows XP logo en dat blauwe balkje dat van links naar rechts loopt). Hierna gaat het beeld op standby (lampje gaat van constant groen naar knipperend groen), en start de PC na ongeveer een minuut automatisch opnieuw op. Het aanmeldscherm krijg ik dus niet te zien. In de opstartschermpjes wordt dan, nadat de computer opnieuw is opgestart, verteld dat het systeem is hersteld van een ernstige fout en dan kan ik kiezen tussen "Veilige modus", "Opstarten met laatst bekende werkende instellingen", "Windows normaal opstarten". Alleen als ik 'm laat opstarten in veilige modus start hij gewoon door naar het aanmeldscherm en het bureaublad. Ik heb de laatste tijd geen programma's geïnstalleerd op / verwijderd van m'n computer dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen. Nu ben ik dus wat gaan rondneuzen op het net waar dit aan kan liggen (zoekfunctie op jullie forum heb ik ook gebruikt, kom echter alleen op problemen die anders zijn), en heb verschillende dingen die ik heb gevonden al geprobeerd; - Opstarten in veilige modus; dit gaat zonder problemen, maarja om nou voortaan in veilige modus op te starten is ook geen oplossing. - Opstarten in VGA modus; dit gaat ook zonder problemen. - Installeren van een nieuwe driver voor mijn grafische kaart; dit gaat dus alleen in veilige modus of VGA modus, en het lijkt alsof niet alle nieuwe instellingen worden doorgevoerd in deze modi. Dit blijkt uit de melding die ik krijg na de 'installatie' van de nieuwe driver. Er staat dan dat er geen driver geïnstalleerd is of een driver voor de verkeerde videokaart. Ik heb de juiste driver gedownload. - Windows Update. Heb ik ook geprobeerd, helaas geen resultaat. - Resolutie en refresh-rate veranderen. Geen idee hoe dit moet, aangezien deze instellingen in veilige en VGA-modus niet veranderd kunnen worden. De laatste instellingen die ik heb gebruikt waren 1280x960 op 75 Hz, dit ging vooralsnog altijd zonder problemen. Het lijkt mij dat het niet aan de monitor ligt, deze doet het namelijk gewoon als ik in veilige of VGA modus opstart. En de grafische kaart is nog niet zo oud... Weten jullie misschien wat er aan de hand is? Hieronder even m'n specs: Packard Hell Intel Pentium 4 2,8 Ghz 1 GB werkgeheugen Sapphire Radeon X1600 Pro 512 mb AGP videokaart Samsung SyncMaster 920N 19" flatscreen 550 W power supply nogmaals, ik heb er de laatste tijd geen nieuwe hardware in gedaan of nieuwe software geïnstalleerd, het probleem kwam uit het niets :/ Alvast bedankt. [b:16cc6796b7][color=red:16cc6796b7][EDIT: laat maar, probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen :roll: [/edit][/color:16cc6796b7][/b:16cc6796b7]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...