Ga naar inhoud

SLI videokaart


Aanbevolen berichten

GOeiedag, ik wil mijn pc upgraden. maar ik weet niet wat de beste keus is . ik wil zoiezo een nieuw moederbord [ incl pci-E x16 x2 ] ik zat te denken aan : http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/64308/asrock-4core1600twins-p35-retail.html en ik wil dan nog een SLI videokaart , dus niet te duur ongeveer rond de 50 euro per videokaart . ik zat te denken aan de ATi HD3650 [ ik weet niet of deze in crossfire kan ] of de 8600 GT van Nvidia . mvg Rik Bergen
Link naar reactie
Bij een dergelijk budget is een sli oplossing onzinnig. Dan kun je beter een enkele videokaart nemen. Voor 100 euro kun je een 9800GT halen bij alternate. Wat is de reden om het moederbord te vervangen (door een verouderd budgetbord)? Je haalt daar geen prestatiewinst mee, dus er moet een andere reden zijn. Zoniet, steek dat geld dan ook in de videokaart. Mits je pc verder een beetje up to date is.
Link naar reactie
Een beetje ongerichte benaderingswijze die je volgt. Als je nou helemaal van 0 af aan de videokaarten en moederborden gaat lijkt het me sowieso niet wenselijk om met SLI/crossfire te gaan werken. Dan is een steviger single card meestal de beste oplossing. SLI/Crossfire is meer bedoeld als oppepper van een al in bezit zijnde videokaart. Dus: wat is je budget en wat zijn de bedoelingen (konkrete toepassingen/spelen) met je aanschaf. En wat is de rest van je hardware (kast, voeding etc.). Ook van belang om goed te kunnen adviseren.
Link naar reactie
Je kan altijd beter 1 kaart nemen als 2 kaarten. SLI of Crossfire (crossfire is met ATI kaarten, zoals je voorstelde) zal nooit 100% beter presteren als een enkele kaart, meestal 60-80%, en in sommige gevallen helemaal niet ook moet je goed kijken naar het moederbord. een P35 kan geen SLI of Crossfire (een enkele uitzondering daar gelaten). dit geeft wel maar 2x8 pci-e lanes. als je start met het idee crossfire te nemen is dit niet slim. neem dan X38 of X48 zodat je al begint met 2x16 lanes. voor SLI heb je 780i (ddr2) of 790i (ddr3) nodig. P45 kan goed crossfire draaien en is nauwelijks langzamer als X38/48, maar als je zeker weten crossfire neemt dan heeft dit erg weinig zin hoe dan ook, als je budget 100 euro is, neem 1 kaart. als het meer is, neem nog steeds 1 kaart. tenzij je 2x gtx260/280 of 2x 4870x2/ 2x 4850 heeft het weinig zin crossfire of SLI te nemen
Link naar reactie
ik heb nu een oud moederbord. een MSI 945P NEO-F. deze videokaart : 7900GS processor E2180. ik had nu geld over dus ik dacht ik wil meer prestatie. aangezien ik call of duty speel wil ik daar wel de beste performance voor hebben . ik wil dus mijn moederbord + processor + oude videokaart verkopen . en nieuwe onderdelen aanschaffen. maar laatst zat ik te denken om me processor te houden en alleen nieuwe videokaart en mobo aan te schaffen. maar toch twijfel ik weer . ik wil niet echt een dure processor het liefst <80 en die zijn er nogal weinig. wie heeft er een mening over wat ik het beste kan doen . ik wil zeg maar 100 - 130 euro zelf uitgeven. dus stel ik verkoop het setje voor 100 euro dan heb ik een budget van 230 euro als jullie begrijpen wat ik bedoel . mvg Rik Bergen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...