Ga naar inhoud

Lage en schommelende FPS in WoW


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, om mee te beginnen, ik wist niet goed waar ik dit draadje moest plaatsen, dus een moderator mag et verplaatsen indien nodig. Nou ik heb dit probleem al eens eerder gemeld maar ben nooit echt stappen verder gekomen. De Frames per second in WoW schommelen bij mij op sommige tijden van laag (7-15 fps) naar normaal (40-50 fps) met intervals van 1 tot 2 minuten. In plaats van constant een normale FPS van 40. Weet iemand hoe dit komt? Het snel veranderen van de frames per sacond waarde geeft me namelijk erg veel lagg in het spel en bezorgt last wanneer ik aan het gamen ben. Ik gebruik een ATI Radeon HD3850 OC kaart en speel op een resolutie van 1680x1050. Dit is een kaart met meer dan genoeg geheugen en capaciteiten voor WoW. Ik had het probleem ook al (weliswaar met wat minder lage FPS) toen ik nog speelde met een resolutie van 1280x1024. Ik heb opgemerkt dat internet en andere applicaties ook langzamer gaan tijdens deze schommel-momenten. Ik zat dus te denken dat het aan mijn processor zou kunnen liggen. Ik heb hier niet zoveel verstand van maar mijn processor is een Intel Celeron D met 3.20Ghz. Het type zou ik niet zomaar kunnen zeggen. Kan iemand die hier verstand van heeft mij aub helpen? Bij voorbaat dank, Bram Edit: nog wat extra info over mijn systeem: Compaq Presario SR1905NL 2 Gb RAM Windows Vista Home Premium met SP1
Link naar reactie
[quote:215521f543="Brambolino"] mijn processor is een Intel Celeron D met 3.20Ghz. Het type zou ik niet zomaar kunnen zeggen. [/quote:215521f543] Ja duidelijk je processor, een celeron D is nu ook niet een erg snelle en nieuwe processor, en wow vraagt geen mega goede graka, maar vooral 2 GB en een sterke processor, die moet namelijk veel bereken in grote steden etc. Daarvoor is je processor te zwak, helaas.
Link naar reactie
7-15 frames is wel erg laag. De game is al 5 jaar oud dus pentium D zou goed genoeg moeten zijn lijkt me. Heb je veel addons? Bijvoorbeeld Questhelper? Zet AL je addons eens uit en kijk wat er dan gebeurd... Questhelper staat erom bekend je cpu op toeren te jagen. Verder heb je windows vista, google eens op indexing service. Waarschijnlijk staat die aan.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb wat addons aan staan, en heb deze ook al eens uit gezet. Er is haast geen verschil. Dus dan is het de processor? Ik heb nog nooit de temperatuur gechecked. Eigenlijk zou ik niet weten hoe dit moet. Is daar een programma voor ofzo? Als ik een nieuwe processor zou moeten kopen welke raden jullie dan aan? Het moet niet te duur zijn.
Link naar reactie
[quote:ad319ec639="Brambolino"]Ik heb wat addons aan staan, en heb deze ook al eens uit gezet. Er is haast geen verschil. Dus dan is het de processor? Ik heb nog nooit de temperatuur gechecked. Eigenlijk zou ik niet weten hoe dit moet. Is daar een programma voor ofzo? Als ik een nieuwe processor zou moeten kopen welke raden jullie dan aan? Het moet niet te duur zijn.[/quote:ad319ec639]heb je echt alle addons uitgezet...
Link naar reactie
[quote:7fe34eff2d="sdk"] heb je echt alle addons uitgezet...[/quote:7fe34eff2d] Nee ik heb perongeluk een addon aan laten staan :? Duh, tuurlijk heb ik alle addons uitgezet... [quote:7fe34eff2d="JasperCLA"] Core 2 duo E8400 [/quote:7fe34eff2d] Ziet er interressant uit. Ik vraag me alleen af of een dual core processor wel past of werkt met mijn moederbord. Kan iemand me hierin wegwijs maken?
Link naar reactie
[quote:7e216a3484="Brambolino"]Ziet er interressant uit. Ik vraag me alleen af of een dual core processor wel past of werkt met mijn moederbord. Kan iemand me hierin wegwijs maken?[/quote:7e216a3484] Mij lijkt het wel moeilijk om een intel processor, op een Amd slot te douwen. Je kan het proberen, maar ik denk niet dat het past :wink: .
Link naar reactie
[quote:6c9a29b755="NHubregtse"][quote:6c9a29b755="Brambolino"]Ziet er interressant uit. Ik vraag me alleen af of een dual core processor wel past of werkt met mijn moederbord. Kan iemand me hierin wegwijs maken?[/quote:6c9a29b755] Mij lijkt het wel moeilijk om een intel processor, op een Amd slot te douwen. Je kan het proberen, maar ik denk niet dat het past :wink: .[/quote:6c9a29b755] Dus, weet iemand iets wat wel past?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...