Ga naar inhoud

Vraag over Videokaart


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een computer met deze videokaart: NVIDIA GeForce 7300SE (512 MB) Nou werd mij gezegd dat als ik veel spellen speel (wat ik doe) dat het een hele verbetering zou zijn om een Geforce 7600GT of hoger te kopen, vooral omdat het GT veel beter is dan SE. Is dit ook zo? En zo ja, heb ik een Geforce 8600GT van 512mb gezien, maar daar stond bij ddr3, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb als werkgeheugen ddr2, zou het dan wel kunnen? Alvast bedankt! Groeten, Michaël
Link naar reactie
ddr3 op videokaart staat los van je ddr2 werkgeheugen... niet druk om maken dus.. over het spelen van super spellen.. Je kan met deze kaart een heel eindje mee... MAAR, logischerwijs kan je met een kaartje van 100 euro niet de prestaties verwachten van een kaart van 550 euro. Dus ja, je kan aardig mee. En nee, je kan niet de allernieuwste spellen op Full settings spelen (en ook nog eens een erg hoge resolutie).. Maar je komt er wel een heeeeel stuk verder mee als je huidige kaart ;)
Link naar reactie
Je kunt ook overwegen een Ati X1950 XT te nemen die presteerd super en kost €155,90-. Hiermee kun je zekers alles op High/ Ultra High. [urlL]http://www.cool-prices.nl/Producten/Componenten/Grafische%20kaarten/VGA%20kaarten-PCI-E%20ATI/6498/Sapphire%20Radeon%20X1950%20XT%20256MB%20DDR3%20(PCI-e,%202xDVI,%20VIVO)%20Deze%20komen%20Morgen%2024-08%20weer%20op%20voorraad%20!!![/url] (Problemen met Url :lol: )
Link naar reactie
Je zegt dat je PCI hebt, maar elke computer heeft PCI slots, je moet een PCI-e (x16) slot hebben om deze kaart te kunnen installeren. Kijk ff in je PC, als je een lang bruin slot ziet, dan is dat een AGP slot en moet je de (duurdere) AGP versie van deze videokaart nemen. Hier heb je een X1950Pro met 512mb, voor maar 16 euro meer: http://www.sallandautomatisering.nl/?redirect=/content/productinfo.php?pid=35217
Link naar reactie
Ja die is dan wel goedkoper, maar hij is wel minder snel dan de Sapphire. Ook de 256MB versie van die peak is trager dan de 512 versie van de sapphire. Deze peak draait namelijk op een memory clock van 1200 MHz en die Sapphire draait op 1400 Mhz. Persoonlijk weet ik niet of je dat ook met deze kaart kunt veranderen door te overclocken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...