Ga naar inhoud

Videokaart verwisselt nu beeld zwart.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb in een computer hier thuis de videokaart verwisselt een radeon 9800pro naar een nvidea msi 7600gs 256mb. Eerst toen de 9800pro er nog inzat heb ik de ati drivers geunistalled en de nieuwe gedownload toen de pc uitgezet en de kaart verwisselt. Daarna heb ik hem weer aangezet en de pc vind nieuwe hardware. Ik heb de nieuwe drivers geinstalleert, maar nu valt het beeld helemaal zwart, en de pc blijft maar opnieuw opstarten en ik kom windows niet meer in. Wat kan het probleem zijn alvast bedankt, groeten mike
Link naar reactie
Indien je Windows versie XP met Service Pack 2 is, zou je het volgende kunnen proberen. Verwijder eerst weer via Configuratiescherm > Software geïnstalleerde nvidia drivers. Als je er nog iets ziet staan van ATI, dan verwijder je dat ook. Dan start je in veilige modus [url=http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745]Driver Cleaner Pro.[/url] En via optie Cab Cleaner Driver cab en SP2.cab verwijder je de meegeleverde drivers van Service Pack 2. Dit kan enige tijd duren. Dan driver cleaner nvidia driver verwijderen. Verwijder daarmee ook achter gebleven restjes van de ATI drivers. Dan reboot je naar normale modus, en installeer de NVIDIA drivers.
Link naar reactie
Een 350 Watt van Antec zou voldoende moeten zijn. Maar als je twijfelt, post dan ook de rest van je PC configuratie. Had je die 4 polige connector van die videokaart wel op een molex van een vrije voedingskabel aangesloten. Dus niet op een voedingskabel die gedeeld wordt met de harddisk of een optisch apparaat. En had je de chipset drivers van je moederbord al geïnstalleerd? Of opnieuw geïnstalleerd? Installeer deze bij voorkeur voordat je de video drivers installeert. Als dat ook niet werkt, meldt dan welk merk/type moederbord je hebt.
Link naar reactie
Dat van die 4 polige connector van die videokaart op een molex van een vrije voedingskabel, had ik gelezen op de bijgeleverde troubleshoot info van een AGP Club3D 7600GS videokaart. Als het bij jouw een gedeelde voedingskabel voor jouw videokaart gewoon werkt. Dus als je 3DMark06 draait, of een 3D game speelt zonder problemen, dan hoef je dit niet te veranderen. Maar bij problemen is het iets om te checken of een vrije voedingskabel voor je videokaart het probleem oplost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...