Ga naar inhoud

Samsung 215TW DVI en DirectX hardware versnelling


Aanbevolen berichten

Hallo ... Heb een Samsung 215 TFT gekocht en ben er zeer tevreden over, behalve 1 dingetje.Op het moment dat ik de DVI aansluiting aktief maak en Directx Hardwareversnelling staat op maximaal de monitor blijft zoeken naar de optimale screenresolutie.En dus in een lus blijft hangen. Pas op het moment dat de Hardwareversnelling wordt uitgeschakeld werkt de DVI screen herkenning goed het systeem start gewoon op, Hardwareversnelling weer op max en de monitor hangt weer in een resolutie-zoeken-lus. Videokaart is een Radeon 1600, WinXp, en Directx 9.0c drivers. In Windows Vista geen probleem, al lijkt me dat de hardwareversnelling bij Vista standaard uit staat ... Heeft iemand dit ook en misschien een oplossing ?. B.v.d.
Link naar reactie
Helaas, nieuwste drivers geinstalleerd ( na verwijdering oude ) maar probleem blijft het zelfde.Win XP blijft zoeken na de optimale screen resolutie waardoor je, nadat het blauwe welkomscherm verschijnt de monitor steeds even het buro blad laat zien ( een seconde ) om daarna na de volgende schermresolutie te gaan, knipperlicht is er niks bij. Op het moment dat ik de aan/uit knop induw, om mijn computer uit te zetten is het beeld stabiel en in de juiste resolutie ( blijkbaar wordt het zoeken naar de juiste schermresolutie onderbroken) staat als een plaatje om logischer wijze een paar tellen nadien uit te gaan.De Pc staat af. Hardwareversnelling terug naar Minimaal en de monitor werkt goed.In Vista geen probleem al is daar de Hardwareversnelling niet voorhanden.Greyed out. Om de een of andere reden krijg de videokaart, volgens mij, niet het sein alles is veilig/dit is de juiste resolutie stop maar met zoeken.Had dus al gekeken of dat ik het zoeken naar de juiste screenresolutie op de een of andere manier uit kon zetten.De resolutie staat in de juiste stand dus waarom weer gaan zoeken, helaas kon niks vinden ........ Nogmaals Hardwareversnelling uit en de monitor werkt goed ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...