Ga naar inhoud

Keuze nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

[quote:0f2704783a="Vandread"]Tja dat stond er vast een maand geleden nog niet op.... Quad-core gaat waarschijnlijk ook extra's toevoegen aan bv Alan Wake en Crysis (bieden nog niet uit)[/quote:0f2704783a] uu begin juli ofzo:). Maar iig het voegt in sommige gevallen dus op dit moment wel wat toe aan games. Maar aan je oude games niet echt.
Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:01a1745dce="gerben"]Wat is het verschil als je een gelijk geprijsde dualcore ernaast zet? De Q6600 en de E6850 zijn ongeveer even duur. Deze heeft echter een beduidend hogere kloksnelheid, en ook de FSB is hoger.[/quote:01a1745dce] Dat weet ik niet, nog niemand gezien die dat claimt te hebben op wic forums.
Link naar reactie
Intel Core 2 Quad Q6600 Core snelheid:2.40GHz FBS:1066MHz L2 cache:4MB x 2 Intel Core 2 Quad E6850 Core snelheid:3.0GHz FBS:1333MHz L2 cache:4MB Ik vergeleek de 2 processoren op hardware.info en daar komt duidelijk naar voren dat de E6850 een betere gaming CPU is en de Q6600 meer geschikt is voor videobewerking,sneller is in encoding en rendering,doe de test zelf zou ik zeggen en trek je conclusies.
Link naar reactie
Echt haha maak me gek :D kan zo straks nog geen keuze maken (maakt het wel interessant natuurlijk :wink: ) Wat ik wel ergens las, is dat de quad 6600 soort van begrensd zou zijn op de fsb, en daarom minder te overclocken zou zijn (moet maar zeggen als ik poep praat!) weet helaas de link niet te vinden :cry: wie mij/ons de bevestiging kan geven van de dual- of quadcore als game-pc laat van je horen!
Link naar reactie
[quote:cfec8dcbed="M1che1"]Intel Core 2 Quad Q6600 Core snelheid:2.40GHz FBS:1066MHz L2 cache:4MB x 2 Intel Core 2 Quad E6850 Core snelheid:3.0GHz FBS:1333MHz L2 cache:4MB Ik vergeleek de 2 processoren op hardware.info en daar komt duidelijk naar voren dat de E6850 een betere gaming CPU is en de Q6600 meer geschikt is voor videobewerking,sneller is in encoding en rendering,doe de test zelf zou ik zeggen en trek je conclusies.[/quote:cfec8dcbed] Als een programma zo is geschreven dat hij uit 4 threads bestaat dan heeft de 6600 2.4x4=9.6 ghz en de 6850 6 ghz af. Is het maar 1 thread dan is het 3 ghz vs 2.4 en dan wint de 6850. Hangt beetje vd software af.
Link naar reactie
Oke, de pc is zojuist besteld! Verkoper kon me nog het 1 en ander vertellen, inderdaad ook over hoe de software werkt, en hoe dat met een Quad zal gaan werken. Er was wel 1 ding heel vreemd, maar dan over Paradigit: Ik keek op de site bij de 2 wat duurdere modellen. Pakte ik de goedkopere, en ging ik die upgraden, kwam ik veel goedkoper uit. Dat trucje deed de verkopen nog eens, maar dan met een NOG goedkoper systeem. Zo scheelde me het WEL €80,- maar had ik WEL 4GB geheugen inplaats van 2GB. En verder dus hetzelfde, behalve 1 ding, en dat is het moederboard. Inplaats van een EVGA nForce 680i SLI, komt er nu een Asus P5K moederbord Intel P35 in. Hij vroeg het nog wat collega's en die hadden de voorkeur op die Asus. Zodoende... WAT heb ik nu besteld: Intel Core2Quad Q6600 4x 1024MB DDR2 Samsung 500GB SATA DVD speler LG Lightscribe brander EVGA GeForce 8800GTX 768MB Coolermaster 550W 3 jaar pick-up&return AC Freezer7 S775 (standaard Intel koeler scheen wat minder te zijn) Linksys PCI Wifi 54G En nog wat grappen en grollen zoals game-toetsenbord en webcam etc. Ben hiervoor straks €2000,- kwijt. Hoop geld, en waarschijnlijk nu veel reakties dat het goedkoper kon, maar ik ben goed geholpen, heb de service die ik wil bij de winkel die ik wil, heb een systeem waarvan ik even terug van droomde, so.. I'm happy!
Link naar reactie
Jeetje 2000 euro:S. Ik had toch een paar dingetjes aangepast: 2x2048 geheugen (waarom zoveel modules, als je wilt uitbreiden gaat het niet meer) 2x300 gb schijf in RAID0 (vele malen sneller als je raid gebruikt en niet eens duurder) grotere voeding (zeker als je de 680 had genomen omdat je daarbij SLI kunt gebruiken) geen 3 jaar garantie (of het moet heel goedkoop zijn): wettelijk is 2 jaar verplicht (!) wat ze ook beweren... Verder: nice:).
Link naar reactie
Die raid is wel zeker duurder. maar goed. Die Asus ondersteund ook SLI. Grotere voeding,tja, had gekunnen, voor nu denk ik meer dan voldoende. Die 3 jaar garantie koste 50euro extra. Maar met wat korting kreeg ik 3jaar garantie pick-up&return. anders had ik het niet erg gevonden het te moeten brengen.
Link naar reactie
[quote:c79671f493="Erik1988"]Die raid is wel zeker duurder. maar goed. Die Asus ondersteund ook SLI. Grotere voeding,tja, had gekunnen, voor nu denk ik meer dan voldoende. Die 3 jaar garantie koste 50euro extra. Maar met wat korting kreeg ik 3jaar garantie pick-up&return. anders had ik het niet erg gevonden het te moeten brengen.[/quote:c79671f493]Nee raid kost niks, dat zit standaard op elk moederbord tegenwoordig. Voor raid heb je alleen 2 hardeschijven nodig, de pc behandeld ze dan als 1 waardoor je schijven 2x zo snel zijn. Je zou dan 2x 250gb kunnen nemen, wat de prijs niet doet stijgen. 50 euro idd wel te overzien:)
Link naar reactie
Mja ik wil jullie iig bedanken voor de tips. Met name gerben, die me veel heeft verteld, ook in het begin. In eerste instantie wilde ik dus upgraden, en dat kon.. Maar goed ik wil de nieuwste games spelen en dan natuurlijk hebberig als de pest, dat dat ook met behoorlijk wat detail moet! Die P4 neemt mn vader over. Die nog steeds met een P3 werkt (het word ERGER!) en ahum... Windows M.E. :lol: :-? Kon het hem niet aan z'n kop praten om XP te proberen, maar nu moet-ie wel. Dat 17" scherm zet ik bij een neef van me neer. Staat hier in de weg, hij kan het gebruiken als 2e scherm. En mocht ik naar m toe willen gaan om ff te gamen, hoef ik alleen mn kast mee te nemen. Laat snel iets weten als mn nieuwe pc is gearriveerd :D
Link naar reactie
Hey ik heb nog 1 vraagje over het moederboard wat ik besteld heb: In eerste instantie was de keus dus : EVGA nForce 680iSLI. Nu word het de Asus PK5. Als ik in de prijslijst kijk van Paradigit zie ik voor de EVGA een prijs van €229,- en voor de Asus €139,95. Is nogal een behoorlijk verschil, kunnen jullie mij eens wat raad geven hier over. Want mocht die EVGA echt ZO veel beter zijn, kom ik daar natuurlijk op terug. GRAAG REAKTIES!
Link naar reactie
[quote:56dbaa4cac="Erik1988"]Hey ik heb nog 1 vraagje over het moederboard wat ik besteld heb: In eerste instantie was de keus dus : EVGA nForce 680iSLI. Nu word het de Asus PK5. Als ik in de prijslijst kijk van Paradigit zie ik voor de EVGA een prijs van €229,- en voor de Asus €139,95. Is nogal een behoorlijk verschil, kunnen jullie mij eens wat raad geven hier over. Want mocht die EVGA echt ZO veel beter zijn, kom ik daar natuurlijk op terug. GRAAG REAKTIES![/quote:56dbaa4cac] Asus heeft ook een 680 chipset en die is ook zoeits (195) maar dat is wat meer gericht op de toekomst, die heeft namelijk 3 sloten voor 3dkaarten. 2x 16 lanes voor SLI (+80% prestaties) en 1x voor een 3dkaart te gebruiken als physycs kaart (zwaartekracht wetten etc, ook te koop als PCI voor 200 euro). De p35 heeft deze opties niet. Verder weet ik niet wat de pk5 heeft maar 680 heeft iig 6x satapoorten.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Een beetje late reaktie, maar de pc is binnen! (heb 'm nu ongeveer 2 weken :oops: ) Ben er zeer tevreden mee, qua graphics natuurlijk gewoon erg mooi. Heb eens Lost Planet geinstalleerd (het effect van DirectX10 bekijken :D ) En dat zag er heel erg goed uit. Ik merk ook goed dat als ik bij sommige spellen de resolutie verander, het spel totaal anders oogt (voorbeeld is SpiderMan3). Die stond eerst in 1024x768, waarna ik in 1440x900 instelde. Dus ik ben blij dat ik niet ben gaan upgraden, maar naar een nieuwe ben overgestapt. Omdat dat ook voor de toekomst prettig is. Wat wel erg knudde was van Paradigit, was het installeren van de DVD speler. Ik denk ff dvd er in jatsen, deed-ie niets. Was ik een echte leek geweest, dan kon Paradigit 'm komen ophalen. Maar m'n vermoede klopte, en de stroomkabel zat er niet in :-? Betaal je dan dik voor, maja... Verder zit het allemaal pieko-bello in orde bij elkaar. GAME ON! :P :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...