Ga naar inhoud

Keuze nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo goed als dat ik kan twijfelen over een videokaart, zit ik nu weer sterk met de gedachte, om dan toch maar een nieuwe pc aan te schaffen. Ik zal deze denk ik te veel moeten upgraden, en dan loop ik "morgen" weer achter. Vriend van me heeft Intel E6600, 2GB, Nvidia 8800GTS. Die draait alles prachtig, zoiets lijkt me wel wat. Kunnen jullie 'ns schatten wat mijn systeem compleet waard zal zijn? P4 2.6Ghz 512MB 120GB HDD Nvidia FX5200 128MB DVI uitgang DVD +/- RW DVD speler WiFi (sitecom inbouwdingetje :roll: ) 17"Iiyama 8ms Ik dacht zelf 350-400 euro ongeveer.......
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dan nog 2 vragen. Quad Core: Intel heeft de smaak te pakken en gaat nu steeds meer "cores" gebruiken. Maar, vraag ik me dan af, zal een quad-core daadwerkelijk zoveel meer bieden dan een dual-core?? Van de dual's merk ik het verschil best behoorlijk. Maar ik heb zelf het id dat ik OF heel veel te gelijk, OF enorm snel moet willen gaan werken wil ik het nut van de quad's in zien :roll: 2e vraag: Kwam via marktplaats op deze site: http://www.diskcomputers.nl Ben om eerlijk te zijn best gehecht aan wat service, en die vind ik zelf bij Paradigit. Maar prijsverschil lijkt nogal aanzienlijk (logisch natuurlijk, geen echte winkel, maar ZO veel?!)
Link naar reactie
Mischien iets over prijs. Maar voor 210 euro ongeveer heb je een 7950 GT 512mb. Verder hou er rekening mee dat je scherm 900x1440 pixels heeft dus als je veel games speelt een beetje grafische kaart moet hebben. Wat je ook kunt doen ik weet niet wat voor moederbord je hebt maar je kunt bijvoorbeeld ook 7600 gs in SLI doen. Een 7600 gs silent kost ongeveer 90 euro. Verder dat QUAD core daar hoef je niet naar te kijken tenzij je pc super vaak gebruikt voor video bewerking er zijn geen spellen die van QUAD core gebruik maken zels dual core word lang niet in alle spellen gebruikt. Intel kan better de kloksnelheid van de dual core procesors en de rest er omheen verhogen dan met QUAD core aante komen zetten.
Link naar reactie
Quad is inderdaad overbodig voorlopig, dual is best handig. Over wat JW3 zegt, voor 270 heb je een 8800gts320mb wat ansich veeeeeel interesanter is als een 7950gt512. 7600gs'en in SLI? SLI is niet echt iets dat je als prijs/prestatie positief kan beschouwen, 2x 7600gs in SLI a 180 euro levert lang niet zo veel prestaties als een single kaart met een prijs van 180 euro.
Link naar reactie
Aha dan klopt het dus idd wat ik dacht :wink: wel mooi natuurlijk, want hoe meer quads er komen, des te goedkoper dat die snelle duals worden. Maar Gerben, jij vond die site niet goedkoop? kun jij mij eens een site geven waar ze fatsoenlijk spul voor een goede prijs hebben? ik woon zelf in Best (bij Eindhoven) dus als het in de buurt is, handig...maar het is geen moet.
Link naar reactie
Winkels is de buurt kun je wel vinden via de tweakers.net shopsurvey. Maar kijk eens naar azerty.nl of 4launch.nl. Of vergelijk de prijzen eens met de pricewatch op tweakers.net. Een E6600 kost bij diskcomputers 214,95 euro, en dat is gewoon veel te veel. http://tweakers.net/pricewatch/142287 http://www.azerty.nl/producten/product_detail/291/9585/core-2-duo.html
Link naar reactie
Gerben, even nog naar die site van DiskComputers. Ik zie deze staan: http://www.diskcomputers.nl/systemen/systemenaanbieding/cmcore2extremex68004gb8800gts500gb.html Het is de videokaart die ik wil. 500GB HDD voldoende. 4GB werkgeheugen! en een Intel X6800 processor. (ik lees even snel op pcmweb.nl een adviesprijs van 999euro, en 1 van de snelste van Intel). Prijs: 1499,- Lijkt mij toch een hele goede prijs?? (btw, wanneer ben je op msn, want ik zie je nooit online? praat wat gemakkelijker)
Link naar reactie
De X6800 kost nu 499, en gaat 22 juli dacht ik nog flink naar beneden. De E6850 opvolger kost dan 269 of zoiets. Het is een heel aardig syteem, maar op het eerste gezicht lijkt ie me toch wat duur. Maar als jij het er voor over hebt, heb je een leuk systeem. Edit: bij azerty kost hetzelfde systeem 1340 euro, 10 euro verzenden, heb je het voor 1350 thuis.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb heel wat sites bekeken van pc-shops e.d. Maar ze zijn of vaak duur, of hebben niet wat ik wil. Dus ik ga dan toch maar naar de Paradigit voor een pc. Daar heb ik goede ervaringen en dat geeft ze wel een plus.. Is mijn vraag nu, wanneer ik het beste er voor kan gaan kijken? Is er een bepaalde datum wanneer er nieuwe producten komen? (zodat andere goedkoper worden) Vriend van me heeft namelijk een keer het geluk gehad dat hij een mac kocht met (jawel!) USB1.0, terwijl hij een maand later voor hetzelfde geld 2.0 kon hebben.
Link naar reactie
We hebben net een aantal vernieuwingen achter de rug. Voor november/december hoef je geen grote veranderingen te verwachten. Dan komt Nvidia met een nieuwe videokaart ([url=http://core.tweakers.net/nieuws/48576]9800GTX/GTS[/url]) en Intel met de 45nm processors. Substantiële prijsverlagingen verwacht ik ook niet voor die tijd. Het is nog wel even afwachten of AMD nog iets weet te presteren, met zijn volgende generatie processors (Phenom). Maar dat [url=http://www.channelregister.co.uk/2007/07/23/amd_phenom_shift/]schijnt[/url] ook wel volgend jaar te worden. Tenslotte de overgang naar DDR3. Die zal ook wel niet zo snel gaan, of de prijzen moeten al behoorlijk dalen.
Link naar reactie
Oke mooi! Die nieuwe videokaart, tja, vernieuwen blijven ze toch, en anders BLIJF ik wachten :wink: En mocht er iets moois uit komen, en word die 8800 goedkoper, kan ik altijd nog voor een 2e gaan (hoera SLI!) Al zal ik dat nu nog lang niet nodig hebben. Als ik kijk op paradigit site, en ik ga bestellen, heb ik voor 50euro meer een Quad inplaats van Dual (Q6600-E6600). Ik las op tweakers heel kort dat die Quad een budget proc. zou moeten worden :-? Ik weet niet of dat klopte.. Maar is dat dan een Quad gebaseerd op die Dual E6600? En zal het voor €50 meer de moeite zijn dan?
Link naar reactie
[quote:aa2c5e00e0="Vandread"]Quad is inderdaad overbodig voorlopig, dual is best handig. Over wat JW3 zegt, voor 270 heb je een 8800gts320mb wat ansich veeeeeel interesanter is als een 7950gt512. 7600gs'en in SLI? SLI is niet echt iets dat je als prijs/prestatie positief kan beschouwen, 2x 7600gs in SLI a 180 euro levert lang niet zo veel prestaties als een single kaart met een prijs van 180 euro.[/quote:aa2c5e00e0] Op het forum van World in Conflict is een verschil van 20 fps (30 vs 50) fps te lezen tussen een 6600 en een quad core 6600. Schijnbaar heeft het in de next gen games dus wel zin. (Posters zijn beide van sierra staff).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...