Ga naar inhoud

Keuze nieuwe videokaart


Aanbevolen berichten

Ben net nieuw hiero.. en jullie noob (kan het maar beter zelf zeggen) wil weten wat voor videokaart hij het beste kan kopen. Wat specs: P4 2.6Ghz 512MB (kan zo snel niet vinden WAT voor geheugen) Nvidia GeForce FX5200 128MB Intel 82801EB moederbord (hoop dat ik het juiste heb) 120GB Windows XP prof. SP2 Speel nu voornamelijk Call of Duty 1/united offensive. Maar ook dat word ooit saai:P Ik heb sinds paar weken nu ook een LCD scherm (Samsung 940MG) die 1440x900 resolutie gebruikt. Soort spellen die ik o.a. wil gaan spelen: COD2, Far Cry, TestDrive Unlimited, Just Cause. Van het werkgeheugen wil ik zoiezo 1GB of 1,5GB maken. Budget van videokaart zit tussen 100-200 euro. -AGP of PCI-E. heb de verschillen opgezocht, maar je hebt van beide verschillende versies blijkt..Wat is nou het beste? -Ik besteed liever iets meer uit voor iets beters. Maar wat is gezien mijn processor relevant om het maximale te bahalen? -Voorkeur aan ATI of Nvidia? -2ehands videokaarten. Slim om te doen, of beter richting Paradigit gaan? Laat maar 'ns horen.......
Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

tussen agp en pci-e kun je nu niet meer kiezen, het ligt er maar net aan welk slot je in je moederbord hebt zitten. je processor lijkt me goed genoeg.. tenzij je de allernieuwste spellen meteen op max settings wil draaien.. voor 200 euro kan je een leuk kaartje kopen dus je budget is voldoende.. post ff of je een agp of pci E slot in je moederbord hebt.. dan kunnen we wel wat uitzoeken voor je.. mvg
Link naar reactie
Je hebt een agp moederbord, dus daar past ook alleen een agp videokaart op. Je hebt niet zo heel veel keuze. De beste zijn x1950xt, x1950pro, 7950gt, en 7600gt. Moeten alle beneden de 200 euro te koop zijn. De snellere zijn waarschijnlijk overkill voor je systeem. Denk er ook aan, dat je een voeding van minimaal een watt of 400 nodig hebt. Je hebt verder te weinig geheugen, 1GB is toch wel het minimum tegenwoordig. Tenslotte dat je investeert in een verouderd systeem.
Link naar reactie
Oke, zit zo eens te kijken op internet e.d. Ik zie 2 denk ik aardige videokaarten: Nvidia 7800GS + ATI X1950Pro. Moet zeggen qua reviews lijkt de ATI er beter uit te komen. Voeding moet dus idd waarschijnlijk ook vervangen worden. Zit er nog zooi-merk tussen? (zeg maar de Trust van de voedingen :wink: )(btw kan voeding niet snel checken,mijn pc zit echt op verrotte plek vandaar :-? ) Interessant? http://www.pchut.nl/productenv.php?id=96987
Link naar reactie
Ik zou die club 3d nemen. Stock koeler is namelijk erg matig. Maar die accelero koelt erg goed. Verder nog een leuke voeding erbij: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=9055 Of http://azerty.nl/producten/product_detail/52/13823/earthwatts.html Bij merken als sweex, trust, lcpower etc moet je wegblijven.
Link naar reactie
Alle links tot nu toe, zijn naar agp kaarten. Maar als je verder gaat zoeken, daar wel op letten inderdaad. Geheugen hebben we het nog niet over gehad. Je hebt DDR nodig, en dat is tegenwoordig relatief duur. Tegenwoordig is 2GB een wenselijke hoeveelheid. Je kunt het ook bij 1GB laten, heb je aan 1x 512MB genoeg. Bijvoorbeeld: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/130/2272/memory.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/130/4506/value-ddr.html
Link naar reactie
Wat voor behuizing? eh pff.. een standaard kast van Paradigit :lol: Ik heb hier thuis ook nog zo'n grote toren staan van 2x normaal formaat (zit oude troep in). Kan ik miss ook daar in zetten als dat beter qua koeling zou zijn? Zou het niet heel gaaf vinden als ik alles moet vervangen. Kwam mezelf al tegen met die voeding, dat waren weer extra kosten. Nu sturen jullie gelukkig een aantal links waarmee me bijv. het werkgeheugen wat scheelt in prijs.Maja, het stapelt wel op zo natuurlijk.
Link naar reactie
Ja, je zit nu al op een euro of 325. Gaat al aardig in de richting van een nieuw systeem. Als je kans ziet om 80 euro voor het oude spul te vangen, kun je bijvoorbeeld al dit aanschaffen. 33176 MSI K9N NEO-F OEM, € 48,99 € 48,99 14292 AMD Athlon 64 X2, 4800+ (65w), Socket AM2, Boxed € 120,63 € 120,63 4747 Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 64,56 € 64,56 9054 Huntkey LW-6450HG, 450 Watt, Retail € 36,65 € 36,65 12202 Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 134,34 € 134,34 Totaal € 405,17
Link naar reactie
[quote:2f20481027="Erik1988"]Wat voor behuizing? eh pff.. een standaard kast van Paradigit[/quote:2f20481027]Is dat zo'n mini-tower? Moet op zich geen probleem zijn als er een redelijke casefan aan de achterkant in zit. En liefst ook een aan de voorkant, zie evt. (80x80mm) uitsparingen die daarvoor bestemd zijn.
Link naar reactie
Oke Gerben, dat klinkt wel interessant wat je nu zegt. Ik heb in deze een hele leuke geluidskaart 6.1 van Creative dus die zou ik dan wel daar in willen zetten. maar waar had je die gegevens vandaan? ik heb de pc inclusief 6.1 + 17" TFT Ilyama voor 250euro gekocht. Dus moet wel voor aardig prijsje weg kunnen. Heb ik nog andere dingen daar bij nodig, dat systeem wat je noemde?
Link naar reactie
Nou, hierbij ga ik ervanuit, dat je de onderdelen in je oude systeem zet. Je kutn dat dus niet in zijn geheel verkopen. Of je moet gewoon alles weg doen, en een compleet systeem nemen. Dus een kast, harddisk, dvd, etc. Geluidskaart kan erin, maar ook de onboard is tegenwoordig van aardige kwaliteit. Maar vaak is het bij een verouderd systeem slimmer, om het gewoon te verkopen, en iets nieuws aan te schaffen. Verbouw is meestal duurder als nieuwbouw, ook in de computerwereld.
Link naar reactie
Ondertussen dat ik zit te kijken naar hoe verschrikkelijk veel geld het je bespaart om via internet een pc te kopen! >> iemand in mn buurt heeft zn pc naar de knoppen geholpen en heeft een Nvidia 6800XT 256mb DDR3 AGP over. met bijbetaling van mij wilde hij wel ruilen, omdat hij toch een nieuwe ging kopen. Denk dat hij er een euro of 90-100 voor wil.. good deal? (mag 'm nx overzetten om uit te proberen 8) )
Link naar reactie
Vergelijk het eens met wat je nieuw kunt kopen voor [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/?currFilters=eNpVjkEKwjAQRe8yJ8jUFNufrQguPESIQYKlDUlBS%2BndTWKquMrjz%2BTN12CBNeIIetjlOYUbqYgDSN99phZk9Hw5ZW5Ass%2FADIremrMbZhsiKZ1%2BrA7cp6EAkUrc%2FbiRO28RHcgHZ%2BzVjVXaiQzfXL9qBRZlIEGDHkuv4iir0UxhV6Q24i%2F%2BGFLc1nc3SsE1WeptTivbG9nOSCk%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]80- 100 euro[/url]. Je hebt een nieuwe 6800XT voor 100. Op zich past ie wel in je systeem, maar het is geen superkaart natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...