Ga naar inhoud

-= Nieuwe game engines topic deel 7 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    340

[quote:7c69ea4bd6="Red Dragon"]zo zo, ziet er goed uit, ik dacht dat UT2004 gewoon UT2003 met voertuigen zou wezen, had niet verwacht dat de GFX ook opgepoetst zouden worden[/quote:7c69ea4bd6] Ik las ergens dat ze de engine geoptimaliseerd hadden en dat die prestatiewinst in de gfx gestopt zou worden. Maar de UTengine kan iig (veel?) meer dan we in Ut2003 gezien hebben en misschien dat ze daarvan gebruik maken in UT2004, het water ziet er in dit shot al beter uit.
Link naar reactie
Vergeet al het bovenstaande. De nieuwste Rollercoaster Tycoon zal een 3D-engine gebruiken :lol: http://www.gamer.nl/nieuws/20705 Maar even zonder dollen, ik kijk zelf uit naar LOTR: Battle for Middle Earth en de opvolger Van Age of Mythology (AoE3?). LOTR: Battle for Middle Earth: [img:690878988d]http://images.ea.com/eagames/games/pccd/lotr_bfme/screenshots/screenshot_07.jpg[/img:690878988d] [img:690878988d]http://images.ea.com/eagames/games/pccd/lotr_bfme/screenshots/screenshot_08.jpg[/img:690878988d]
Link naar reactie
[quote:f06009adcf="Red Dragon"]zo zo, ziet er goed uit, ik dacht dat UT2004 gewoon UT2003 met voertuigen zou wezen, had niet verwacht dat de GFX ook opgepoetst zouden worden[/quote:f06009adcf] Da's niks bijzonders ... ik heb levels gezien die op zich al veel indrukwekkender waren dan dat enkele plaatje (DM-AChina van Angelheart voor UT'03 bijvoorbeeld). Volgens de geruchten zou de release a.s. dinsdag of woensdag kunnen zijn. Plak er een dag wachten bij (het zijn tenslotte amerikanen en die lopen altijd achter ;)) en men lijkt vrij zeker dat het voor vrijdag te zien zal zijn.
Link naar reactie
[quote:a385ab096d="JaFO"][quote:a385ab096d="Red Dragon"]zo zo, ziet er goed uit, ik dacht dat UT2004 gewoon UT2003 met voertuigen zou wezen, had niet verwacht dat de GFX ook opgepoetst zouden worden[/quote:a385ab096d] Da's niks bijzonders ... ik heb levels gezien die op zich al veel indrukwekkender waren dan dat enkele plaatje (DM-AChina van Angelheart voor UT'03 bijvoorbeeld). Volgens de geruchten zou de release a.s. dinsdag of woensdag kunnen zijn. Plak er een dag wachten bij (het zijn tenslotte amerikanen en die lopen altijd achter ;)) en men lijkt vrij zeker dat het voor vrijdag te zien zal zijn.[/quote:a385ab096d] Wat vind je van CTF Addie-D, Campercrossings, Betrayel, Japan2, Unhearted SE en DM Bloom, Breath, Arkanos,Black Jackhal, CBP_Final en Shifter. Maar op dat shot uit UT2004 ging het mij op het nieuwe watereffect, dat heb ik nog nergens in UT2003 gezien, hoewel DM_Breath ook waanzinnig mooi is.
Link naar reactie
[quote:63f4defae1="JaFO"]Zet 'physics' op 'high' en zorg ervoor dat de rest van je settings 'Holy shit!' geeft. Start dan een willekeurig level met water uit de officieele lijst met levels en je kunt het water zien. Het reageert zelfs als je er door loopt ... Alleen de weerspiegeling is nep.[/quote:63f4defae1] Nee dat bedoel ik niet, die reflectie ken ik wel. Ik bedoel er zit nu meer in dan reflectie alleen, een soort morphing voor transparantie, dus de bodem vervormt door de lichtbreking door het water, zoals "heat haze" in TomraiderAOD (en straks HL2). Ik heb wel eens gelezen dat de unrealengine veel meer effecten zou ondersteunen voor wateropp. niet alleen cubemaps zoals nu, maar dat dat geschrapt is omdat het teveel performance kostte. Zelfs de orginele unreal (en UT) had al zeer vooruitstrevende liquideffecten.
Link naar reactie
Ik denk niet dat er buiten de software-renderer & ietwat geoptimaliseerde engine veel kunnen verwachten van UT'04. Dat de Unreal-engine zelf meer kan is al lang duidelijk, maar 'heathaze' verwacht ik zelf niet te zien. Mogelijk dat ze met hun particle-effecten wel wat in die richting kunnen simuleren. In het DE-bonuspack wordt dit vrij effectief gebruikt om wat binnenvallend zand te laten zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...