Ga naar inhoud

-= Nieuwe game engines topic deel 7 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    340

[quote:c0a1439a8a="JaFO"]*eh* de Unreal-engine is een van de weinige die multiplatform is (en zal blijven). Zie Pariah & Brothers in Arms ... Met de ondersteuning voor hogere resoluties in next-gen consoles (HDTV) zal ook daar plaats zijn voor grotere textures etc.[/quote:c0a1439a8a] Ik verwacht met de consoles die steeds meer op pc's gaan lijken en daarmee gepaardgaande performancejump van de nieuwe generaties dat het overzetten naar de PC nog steeds aantrekkelijk zal blijven en kwaliteitatief betere ports zal opleveren.
Link naar reactie
IMHO is het probleem niet de graphics/engine, maar het feit dat een console gegarandeerde hardware heeft terwijl pc-software altijd rekening moet houden met een min & maximum configuratie waardoor in tegenstelling tot een console-spel nooit een optimaal beeld kan worden gegenereerd. De techniek mag dan een 'port' (in de toekomst) makkelijk(er) maken, maar het publiek maakt een port moeilijk om te verkopen doordat men simpelweg compleet andere features gewend is ... // terug on-topic : [url=http://www.artificialstudios.com/]Reality Engine[/url] is overgenomen/opgekocht door Epic met de bedoeling de technologie te gebruiken in UE3 (en verder natuurlijk). De plaatjes op de site zien er indrukwekkend uit. :) Het lijkt erop dat Epic op oorlogspad is ;) Meer info op [url=http://www.beyondunreal.com/daedalus/singlepost.php?id=8224]Beyond Unreal[/url] RE zou worden gebruikt in 'Metronome' (voor next-gen consoles). Of dat nog steeds zo is is maar de vraag. De ontwikkelaars die RE gebruiken schijnen volgens het persbericht 'goedkoop' over te kunnen stappen op een UE3-licentie ... Of ze dat doen is natuurlijk nog maar de vraag. [img:6e6cb5c612]http://www.artificialstudios.com/Gallery/mn3.jpg[/img:6e6cb5c612]
Link naar reactie
[quote:cfa097aeb3="JaFO"]IMHO is het probleem niet de graphics/engine, maar het feit dat een console gegarandeerde hardware heeft terwijl pc-software altijd rekening moet houden met een min & maximum configuratie waardoor in tegenstelling tot een console-spel nooit een optimaal beeld kan worden gegenereerd. De techniek mag dan een 'port' (in de toekomst) makkelijk(er) maken, maar het publiek maakt een port moeilijk om te verkopen doordat men simpelweg compleet andere features gewend is ... // terug on-topic : [url=http://www.artificialstudios.com/]Reality Engine[/url] is overgenomen/opgekocht door Epic met de bedoeling de technologie te gebruiken in UE3 (en verder natuurlijk). De plaatjes op de site zien er indrukwekkend uit. :) Het lijkt erop dat Epic op oorlogspad is ;) Meer info op [url=http://www.beyondunreal.com/daedalus/singlepost.php?id=8224]Beyond Unreal[/url] RE zou worden gebruikt in 'Metronome' (voor next-gen consoles). Of dat nog steeds zo is is maar de vraag. De ontwikkelaars die RE gebruiken schijnen volgens het persbericht 'goedkoop' over te kunnen stappen op een UE3-licentie ... Of ze dat doen is natuurlijk nog maar de vraag. [img:cfa097aeb3]http://www.artificialstudios.com/Gallery/mn3.jpg[/img:cfa097aeb3][/quote:cfa097aeb3] Ja daar kan ik inkomen, dat is idd een nadeel, al zie ik piraterij nog als grootste vijand. Ik weet niet of dat ik zo blij ben dat de RE is gekocht, dadelijk zien we er niets van (wegkopen talent/concurrent), of juist wel (RE heeft geen budget meer?)
Link naar reactie
De licenties die verkocht zijn mogen doorwerken. Ik vermoed dat ze alleen niet zo groot 'reality-engine' op de doos mogen zetten. Ondersteuning zal iig zeer minimaal zijn (ie : bugfixes, geen 'nieuw' spul), dus afgeschreven is die engine nog lang niet. Ik zou zelf zeggen dat de ontwikkelaars die 'bijna' klaar zijn niet zullen overstappen, terwijl andere wellicht de stap nog kunnen wagen. En laten we eerlijk wezen ... de plaatjes zien er verschrikkelijk goed uit (de engine is eerder in dit topic al genoemd als ik de plaatjes op de site bekijk). Ze hadden al Dx9-support voordat de rest van de wereld het had. Minder fraai punt : De ontwikkelaars achter Frag.Ops (voor UT2kx) waren overgestapt op RE om van UE weg te zijn. Ze moesten de overname in eerste instantie via het persbericht vernemen Aangezien UE vrij kostbaar is/was vergeleken met RE (zelfs met de 'korting') zou dat voor hun het einde zijn geweest ... *ouch* zie hier : http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?t=158810 // --- Rise of Legends : geen fps, maar toch net als AoE3 een prachtig beeld. De video op de site is ook de moeite waard. link : http://www.bighugegames.com [img:7b6fe54a88]http://www.bighugegames.com/rts2/images/700_screen6.jpg[/img:7b6fe54a88] En als laatste 'Gears of War' : http://xbox360.ign.com/articles/612/612066p1.html Dit is dus inderdaad het spel dat eerder op GDC getoond werd. (nog) geen plaatjes, maar dat zal niet lang meer duren.
Link naar reactie
Wel leuk is trouwens dat de Farcry jongens verder inoveren op hun engine zoals op vele sites te zien is nu met 64bit drivers/software ondersteuning. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2411 En dat de beeldkwaliteit zelfs hoger word en hogere frames haalt is natuurlijk een groot pluspunt :)
Link naar reactie
Houd je kwijl-emmer klaar als je de volgende link bekijkt : [url=http://www.gameinformer.com/News/Screens/ScreenShots.htm?CS_pid={A96188BB-B636-4711-A85A-5908B655C7C2}]Gears of War[/url] Het beruchte monster van de UE3-demo's is dus van Gears of War ... Enne een filmpje : http://download.beyondunreal.com/fileworks.php/demos/gearsofwar_xbx360pre.zip [img:12ea805115]http://www.beyondunreal.com/content/potd_images/cov_146_lres.jpg[/img:12ea805115]
Link naar reactie
[quote:239865a2c7]Cpu power heeft hij genoeg, zegt men...[/quote:239865a2c7] bij het uitbrengen van die cell proc stond de wereld stil en leek die proc extreem krachtig, echter zoek eens op tomshardware het artikel over die cel proc op en lees de waarheid, zo krachtig is het ding echt niet, integendeel Kwestie van de huideige engines vind ik persoonlijk de source engine het best, niet alleen tovert ie prachtige en realistisch uitziende beelden op je PC, 't is ook de engine die heel mooi kan draaien op oudere pc's. integenstelling tot de DOOM engine, deze geeft ook prachtige graffics maar lijken in mijn ogen iets minder realistisch ook vergt de DOOM engine beestachtig veel van systemen
Link naar reactie
Och ... de PS2 is ook minder krachtig dan de Xbox. De Gamecube zou ook niet al te krachtig zijn als je puur naar de specs keek. En desondanks heb ik leuke spellen voor alle systemen. Dus ik maak me niet zo druk om de specs op dat punt. Ik heb wat dat betreft meer problemen met het gerucht dat Xbox 360 alleen in het wit te krijgen is. ;) (hee ... gaat het niet meer over engines voor de pc hier ? ) Nog een link met meer info over Gears of War : - http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?t=158894 Ik ben benieuwd hoe goed de besturing is voor dit spel, maar voor de rest lijkt dit een 'betere' 'launch-titel' voor de Xbox 360 dan Halo 2.5 (of hoe het ook gaat heten).
Link naar reactie
XBox 360 vs. PS3.... tja. ik heb zelf nu een PS2 en zal daardoor eerder een PS3 nemen omdat ik hoop dat die backwards compatible is. Eigenlijk verwacht ik op de PS3 net zulke moeie gfx als op de Xbox 360. Voordat ik een keuze maak moeten bijde platforms gewoon leverbaar zijn. de gfx van de games die ik gezien heb voor de Xbox 360 zijn ongeloverlijk, ik hoop dat dergelijk games ook in 2006 op de pc uitkomen, de grafische kaarten zijn dat jaar krachtig genoeg,.
Link naar reactie
*ahem* als je goed hebt opgelet dan weet je dat UT2k7 in 2006 verwacht wordt ;) Het lijkt logisch dat andere spellen die rond die tijd verschijnen ook zulke graphics zullen hebben. Al zal dat wellicht in eerste instantie vrij beperkt zijn. (Zou DN:F dan ook eindelijk het licht zien ? ...) Anyways .... volgende week begint de E3. PS3 & Xbox 360 (domme naam IMHO) & pc-spellen zullen nog uitgebreid hun kunstjes laten zien. :)
Link naar reactie
muis op een console ? Ik zie het niet echt gebeuren, tenzij de fabrikant ze standaard meeleverd. Stuurwielen zijn zo'n beetje de enige niet-standaard uitbreiding/controllers die enig succes hebben, maar zelfs dan spelen veel mensen hun race-spellen met de standaard-controller ... // --- HDTV te duur ? En een TFT-scherm van voldoende grootte is dan wel te doen ??? Ik zou namelijk geen standaard vga-aansluiting verwachten op die consoles.
Link naar reactie
Als de aangenomen prijs (369 dollar) gehandhaafd blijft, heb je een monster0console aan die x-box 360 voor een zeer schappelijke prijs, gezien wat de x-box 1 kostte ten tijde van release. En al helemaal als je kijkt wat je in en bij die nieuwe x-box krijgt :D No matter what Sony gaat doen, ik ga sowieso voor de x-box 360. De games-trialers die ik heb gezien spreken voor zich....
Link naar reactie
Het blijft opletten straks. Schijnbaar komen er 2 versies. De vraag is natuurlijk wat het echte verschil is en wie van de 2 rond de 400 Euro komt te liggen. Voor mij wordt het iig meer een kwestie van welke console backwards-compatible is. hmmm ... draadloze controllers als 'standaard'-feature, gratis 'simpele' Live!-versie (voor multiplayer moet je nog steeds betalen schijnt het), verwisselbare(!) harde schijf (20Gb). Ik zou zeggen dat alle 'media-center' pc's er een concurrent erbij hebben. Wellicht dat MS zichzelf hiermee in de voet schiet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...