Ga naar inhoud

-= Nieuwe game engines topic deel 7 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    340

Die prey scans zijn helaas offline. Als ik op de E3 ook niks van Duke zie dan vrees ik ook dat weer loze rumors zijn. Het probleem is misschien dat met zo'n klein (dat waren ze iig) maar ambitieus ontwikkelteam ze steeds achter de feiten aanlopen door de voortschreinende ontwikkeling in het gamedevelopment. Ze willen de beste shooter allertijden maken heb ik wel eens gehoord, incl gfx, maar dan kun je dadelijk wel blijven sleutelen aan je engine als het zo lang duurt ;) Hier nog wat anders, Gothic3, helaas heb ik 2 nog niet gespeeld, terwijl de demo behoorlijk wat sfeer had!: [img:e8de9e0293]http://img259.imageshack.us/img259/6734/gothic3pcactionp72edit3se.jpg[/img:e8de9e0293] http://img259.imageshack.us/gal.php?g=gothic3pcactionp72edit3se.jpg
Link naar reactie
Ghotic 2 heb ik wel uitgespeeld, het spel had geen baanbrekende gfx maar had wel erg veel sfeer door de gebruikte gfx, ik zie dat Ghotic 3 en weer een schepje boven op doet. Wat Duke betreft, volgens mij zijn ze al tig keer van engine veranderd, ik hoop diep in mijn hart dat dat spel ooit nog uit komt, maar om eerlijk te zijn heb ik er geen vertrouwen meer in.
Link naar reactie
In principe kan de Doom3 engine onwijs veel, maar de bumpmaps nemen als zoveel geheugen in beslag dat de textures meestal van een klein formaat moeten zijn. Een kerel op nvnews heeft een mode gemaakt met toevoeging van offsetmapping, een extra diepe bumpmap zeg maar en dat ziet er erg goed uit. Ik hoop dat er dit jaar nog 1 gb gpu's uitkomen zodat eindelijk de texture kwaliteit weer eens een boost kan krijgen, want naar mijn mening wordt er teveel geinvesteerd in lighting en is het teturing een beetje een ondergeschoven kindje.
Link naar reactie
De R520 ondersteund 1GB, hij komt in eerste instantie uit als 512mb kaart maar er zou dus een 1GB kaart van gemaakt kunnen worden. Persoonlijk denk ik dat je het eerst maar met 512mb moet doen Edward, die 1GB kaarten zijn wel heel erg duur als je er razend snel GDDR3 geheugen op hebt zitten :) De plaatjes zijn wel mooi maar inderdaad niet veel vernieuwend, ik vind de Doom 3 engine wel fraai maar iets te donker, de HL2 of Far Cry engine vind ik persoonlijk mooier.
Link naar reactie
Hoe zit het eigenlijk met die Engine van F.E.A.R, die ziet er namelijk ook gelikt uit: [img:483ff3b10e]http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/594/594838/fear-20050309083246129.jpg[/img:483ff3b10e] [img:483ff3b10e]http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/594/594838/fear-20050309083248223.jpg[/img:483ff3b10e] Ik zou alleen niet weten welke eninge het is. Maar ziet er echt strak uit, ook in de filmpjes.
Link naar reactie
[quote:1ae58b1d68="Red Dragon"]De R520 ondersteund 1GB, hij komt in eerste instantie uit als 512mb kaart maar er zou dus een 1GB kaart van gemaakt kunnen worden. Persoonlijk denk ik dat je het eerst maar met 512mb moet doen Edward, die 1GB kaarten zijn wel heel erg duur als je er razend snel GDDR3 geheugen op hebt zitten :) De plaatjes zijn wel mooi maar inderdaad niet veel vernieuwend, ik vind de Doom 3 engine wel fraai maar iets te donker, de HL2 of Far Cry engine vind ik persoonlijk mooier.[/quote:1ae58b1d68] Ja dat nieuwe geheugen zal wel schreeuwend duur zijn en met 512 mb zullen we wel genoeg hebben voorlopig. En met 3dc kan veel worden bereikt. HL2 rendert alleen veel dingen niet met real time belichting zoasl Doom3 Doom3 heeft bijna op elk oppervlak realtime schadow/belichting, maar helaas dus met wat kleinere textures. Ik was ook meer onder de indruk kwa overall beeld van de HL2 engine, naar mijn idee gewoon een mooie mix tussen goede texures en ps2 belichting. [quote:1ae58b1d68="Jolt"]Hoe zit het eigenlijk met die Engine van F.E.A.R, die ziet er namelijk ook gelikt uit: Ik zou alleen niet weten welke eninge het is. Maar ziet er echt strak uit, ook in de filmpjes.[/quote:1ae58b1d68] Fear wordt gemaakt met de Monolith engine, voorheen Jupiter engine genaamd. Deze was verantwoordelijke voor Nolf1 en 2 en AVP2. Fear zier er goed uit, maar in de MPbeta die ik heb, is eigenlijk hetzelfde euvel als in Doom3 te zien, vrij lage res textures op sommige plekken..
Link naar reactie
't lijkt mij dat bij een mp-beta de graphics op de laatste plaats komen ;) // --- Misschien zouden de makers van die D3-engine spellen eens wat minder bumpmaps moeten gebruiken ;) 't is ook opvallend hoe donker de plaatjes zijn. Alsof het onmogelijk is om een natuurlijke scene te maken. Of is dat het gevolg van het feit dat D3-engine van 'echt' licht afhankelijk is, terwijl andere engines ook nog 'ambient lighting' kennen om een ruimte helderder mee te maken ? // -- edit -- Stalker leeft en is schijnbaar 'goed genoeg' voor mp-demo's : [img:4763a400cd]http://stalker.myexp.de/ger/community/screenshots/iron_sights_igro2.jpg[/img:4763a400cd] Meer plaatjes : http://stalker.myexp.de/en/index.php?site=newscomment2.php&id=1732
Link naar reactie
:o Die wagens zien er echt super uit, net echt. ben erg benieuwd naar dit spel, zal wel beste systeem eisen hebben. schaduw en detail van de personages zijn ook erg goed: [img:5714658b48]http://www.steelmonkeys.com/screenshots/dtv/dtv_12.jpg[/img:5714658b48] [img:5714658b48]http://www.steelmonkeys.com/screenshots/dtv/dtv_9.jpg[/img:5714658b48]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...