Ga naar inhoud

Probleem met GeForce 2 MX 400


Aanbevolen berichten

Beste Forumlezers, Al enige tijd heb ik een ernsitg probleem met mijn GeForce 2 MX 400 videokaart (64 mb geheugen). Windows XP start normaal op, alles doet het ook, maar om de zoveel seconden (3 a 4) bevriest het beeld heel even bij animaties, om daarna weer door te gaan. Het gebeurd zowel bijv. bij de rondraaiende MSN-mannetjes als je inlogt, maar ook (en net zo hard) bij het spelen van Unreal Tournament"en het scrollen door menu's Ik heb de FAQ gelezen, de daarin aanbevolen drivers geinstalleerd, alle overbodige opstartitems uitgezet, in mijn bios wat dingen aan en uitgezet (AGP-versnelling, etc.), nieuwe drivers voor mijn northbridge geïnstalleerd (SiS 735 chipset), maarrrrr.... niets hielp. +Wie heeft de oplossing? En ja, ik weet dat ik een bloedsnelle Radeon-videokaart moet kopen, maar daar heb ik domweg geen geld voor. Configuratie: AMD Athlon XP1800+ 512 Mb. geheugen ECS K7S5A moederbord Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.... Vriendelijke groet, Samuël Kruizinga
Link naar reactie
Ik heb de drivers telkens goed verwijderd (via config. scherm -> software), maar ik heb ergens het idee dat het niet aan de drivers ligt.... ik heb nl al bij 3 verschillende GeForce drivers exact hetzelfde idee. Het vreemde is dat DVD's afspelen wél goed gaat, dus ook zonder schokken.... het wordt steeds vreemder en vreemder... Groetjes, Samuël
Link naar reactie
Ik heb de drivers telkens goed verwijderd (via config. scherm -> software), maar ik heb ergens het idee dat het niet aan de drivers ligt.... ik heb nl al bij 3 verschillende GeForce drivers exact hetzelfde idee. Het vreemde is dat DVD's afspelen wél goed gaat, dus ook zonder schokken.... het wordt steeds vreemder en vreemder... Groetjes, Samuël
Link naar reactie
Ik heb de drivers telkens goed verwijderd (via config. scherm -> software), maar ik heb ergens het idee dat het niet aan de drivers ligt.... ik heb nl al bij 3 verschillende GeForce drivers exact hetzelfde idee. Het vreemde is dat DVD's afspelen wél goed gaat, dus ook zonder schokken.... het wordt steeds vreemder en vreemder... Groetjes, Samuël
Link naar reactie
Zit er geen actieve (niet functionerende) cooling op die videokaart? Is het heel erg warm op je kamer, het klinkt alsof hij te warm wordt. Installeer ook de nieuwste directx eens.. Misschien dat de (slechte) driver toch op de een of andere manier op je harde schijf achter blijft en windows steeds dezelfde rotzooi ophaalt: misschien een herinstallatie van windhoos? "life's a bitch and then you die" :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...