Ga naar inhoud

Min 2000 punten


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een 2e harde schijf in mijn pc gebouwd; als ik nu 3dmark2001 draai scoor ik 2000 punten lager dan een maand geleden-->was 10000, nu 8100. Ligt hier een oorzakelijk verband; misschien een te zwakke voeding? Het gaat om : MSI geforce4 4200 TI 128 mb-BULK. Ik heb deze kaart gekocht bij reguliere computerhandel; de verkoper vertelde dat het enige verschil met Retail-versie de ontbrekende spellen was. Echter op de website van MSI hebben deze kaarten grote oranje koelers; bij mij veel kleiner koelertje. Bij het draaien van 3dmark2001 en bij sommige spellen ontstaat er bij hoog-gedetailleerd beeld een soort horizontaal ijsschots effect--> een scheiding in het beeld waarbij gedeeltes licht over elkaar schuiven.Licht dit aan instellingen of aan de koeler. [u:945696a091]Systeem[/u:945696a091] Ahtlon xp 2000+ Asus a7v333-x 300Watt I-cute voeding 512 mb ddr kingston 2700 80 gb Maxtor 15 gb Sygate
Link naar reactie
Een te zwakke voeding manifisteerd zich doorgaans door crashes en vastlopers, niet door een enorm lagere score in 3dmark 2001se. Ik denk eerder dat het aan een verandering in je configuratie ligt, bepaalde instellingen e.d. 44.03 drivers er al op gezet (en de oude drivers grondig verwijderd) schone Windows Install doet ook wonderen.
Link naar reactie
Ik draai onder de normale settings:niet overclockt. Ik heb zojuist de Nvidia 44-03driver geinstalleerd en 3dmark2001 gedraaid ; ik zit nu net onder mijn oude oorsprokelijke niveau: 9850. V-sync stond en staat bij mij aan, maar dat effect van licht over elkaar schuivende beeldgedeeltes is nog aanwezig ; bijv. bij Dragothic in 3dmark2001. Ik heb pc zelf in elkaar gezet; kan het een setting op moederbord zijn?
Link naar reactie
[quote:fe1b9ffc13="thoomasz"]Ik heb nog de 43.45 driver; ik vergeet nog te vermelden dat ik op de 2e harde schijf Linux geinstalleerd heb. Misschien dat dit de werking van videokaart negatief beinvloedt. Maar eh... dat ijsschots effect is dat normaal of dit toch een afwijking?[/quote:fe1b9ffc13] Van een dualboot configuratie gaan je prestaties qua video niet achteruit. Heb zelf ook linux draaien en daar merk ik verder niks van. Dat ijsschots effect is idd niet normaal nee. Ik begin bijna aan een temp. probleem te denken. Ik heb trouwens ook een MSI GF4 Ti 4200 (128mb, AGP8x) en die heeft idd een koperachtige koeler die ook over het geheugen valt zoals je al zei. Die kleinere koeler die jij hebt heb ik nog nooit gezien eigenlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...