Ga naar inhoud

club3d radeon 9500(np)


Aanbevolen berichten

ik zag bij een computerboer hier nog een radeon 9500 staan voor 140 euro'tjes(niet duur denk ik). Ik weet dat er radeons zijn die je kunt flashen naar een betere versie nou hoorde ik dat je van een 9500 np met 128 mb een 9700 pro kunt maken door de bios van een 9700 pro er in te laden. :lol: is dit echt waar en is er iemand die dit al heeft gedaan met de 9500 np 128 van club3d?(het schijnt dat je er geluk mee moet hebben)
Link naar reactie
Yeps. Diniz van dit forum heeft dat gedaan. stuur hem maar eens een PB. hij kan je er vanalles over vertellen. verder staat er een stuk in de FAQ over flashen van een Radeon 9500/9700. moet je ook maar eens lezen. Je kan niet zondermeer elke Radeon 9500 np flashen naar een 9700 pro. maar dat kan Diniz je haarfijn uitleggen.
Link naar reactie
[quote:ddbf2922bb="wilco_oranje"]ik heb dus een club 3d 9700 (eerst veel problemen mee) en heb daar een unlocked 9700 in geflashed. zou je dat niet eerder doen dan? of is dit geen goed idee RD???[/quote:ddbf2922bb] Dat is op zich een beter idee dan een radeon 9500 kopen. echter is de radeon 9700 weer een stukje duurder, ik weet niet of Schoenie zoveel geld voor een videokaart over heeft. [quote:ddbf2922bb="schoenie"]'k zit nog steeds met een dilemma :-? ik stond op het punt ene 9500 np met 128mb te kopen zie ik bij een andere winkel een 9600pro staan. de 9600 kost 133 euro en is van sapphire de 9500 kost 136 euro en is van club3d nou weet ik dat je de 9500 kunt modden met de bios, maar de kans van slagen is wel klein denk ik. nou wil ik graag weten welke van de 2 is de snelste? en hoe goed zijn ze overklokbaar?[/quote:ddbf2922bb] Tja. de Radeon 9600 non-pro is sneller dan de Radeon 9500 non-pro. en de 9600 Non-pro kan je doorgaans een stuk verder overklokken. De Radeon 9500 PRO is overigens wel weer sneller dan de radeon 9600 PRO. verwarrend he :) Ik zou zelf even doorsparen voor een radeon 9700 non-pro. die kost circa 200 Euro.
Link naar reactie
[quote:a481805727="Red Dragon"]Als je geluk hebt en het is de juiste kaart (Diniz geeft wel aan welke dat zijn) dan is de Radeon 9500 128mb non-pro een goeie keuze. anders zou ik voor de raden 9500 PRO gaan. maar die zijn ook weer iets duurder.[/quote:a481805727] maar de 9500 PRO is toch duurder als de 9700 non pro? omdat hij net verteld dat hij 70 te veel vindt.
Link naar reactie
Die 9500>9500pro mod heb ik ook al eens gedaan dmv een bios update. Zorg alleen wel voor een reserve PCI kaart of een "Baxcorp disk". :wink: Het ging hier om een Sapphire 9500 128mb kaart met een 9500pro PCB (4 chips boven de GPU). FF de 9500pro bios erop gezet en het werkte perfect. Flash progsels en gemodde bios staan in de FAQ.
Link naar reactie
ja, als het fout gaat kun je uit 2 dingen kiezen> 1. Als je een oude PCI VGA kaart hebt liggen. Voordat je gaat flashen stel je in de bios in dat de PCI kaart als eerste wordt gestart. Dan ga je flashen. Mislukt het, dan zet je de PCI kaart [u:5a7d948f22]erbij[/u:5a7d948f22] en sluit de monitor hierop aan. Dan zie je toch nog iets dankzij de PCI kaart. En je kunt nog steeds flashen. 2. Heb je geen PCI kaart, dan zul je een Baxcorp disk moeten maken. Dat ga ik je niet vertellen hoe dat moet, omdat het in de FAQ staat. Lees die ff, dan is RD ook weer gelukkig. :P
Link naar reactie
diniz is er ff een tijdje niet, dus denk niet dat je snel bericht terug zal krijgen. hij had iig een Radeon 9500 gekocht bij Maxpert die er ook specifiek bijhad staan dat het hier om een 9700 PCB ging. er zijn namelijk een aantal PCB's, de ligging van de geheugenchipjes en nog een paar dingen kenmerken of deze gebruikbaar is bij flashen van een 9700 bios erop. hij heeft toen gewoon de 9700 PRO bios erop geflashed, en klaar.... dit vond ik nog op internet; Hierbij moet ook gelet worden op de plaats van de geheugenchips: 2 boven de GPU en 2 naast de GPU. Het board moet qua layout dus overeen komen met de originele 9700. zoals ik al zei, je moet echt ff kijken of er ook aangegeven wordt dat de kaart op een 9700 PCB gemaakt is. zie net dat Maxpert het er niet meer heeft staan :cry: [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/756474]Goed forum over deze mod@GOT[/url] ow jah, en ff stukje bang makerij, dit kan dus gebeuren als je de mod doet en het gaat NIET goed :cry: :cry: [img:754d15da02]http://members.rogers.com/godspeed/AtiSushi01.jpg[/img:754d15da02] dat schaakbord effect op de achtergrond, dat hoort normaal niet dus....
Link naar reactie
Ik zal eens een duidelijk verhaal in de FAQ zetten voor wat betreft het modificeren van een Radeon 9500 naar een 9700. de vraag is aan Turbulence en Diniz of ze dit voor mij willen maken en dit in een PB naar me willen sturen, dan zet ik het in de FAQ. inclusief link naar dat plaatje met de mislukte mod :)
Link naar reactie
Op zich is iedere 9500 (np) 128 te overklokken naar een 9700 alleen NIEMAND kan zeggen of het wel of niet werkt dat is gewoon een kwestie van geluk. Bij iets meer dan 45% werkt het prima sommige hebben checkers of een heel mooi schaakbord. PCB is eigenlijk nooit een probleem behalve bij Saphire want deze hebben een zwarte en een rode op de markt. De zwarte werkt hoe dan ook niet en bij de rode is het de mogelijkheid dat hij het wel doet. Bios flash is niet nodig alleen ff andere drivers installeren. Mocht je vragen hebben vraag het misschien kan ik je verder helpen ik heb namelijk ook gedaan. Eerste keer had ik een schaakbord toen de kaart omgewisseld en nu heb ik er een die het wel doet. greetz
Link naar reactie
Flashen is niet nodig. Je kunt rustig een de softmod doen die tegenwoordig al in de omega drivers is ingebakken. Werkt het dan niet, jammer, ff de drivers opnieuw installeren en dan zonder hack installeren. Test met de demo's van ati. Flashen is dus niet nodig. Dit heb ik dus gedaan zodat hij met pro instellingen opstart. Anders kon ik ook niet hoger ocen met de rivatuner. Overigens zijn er al een boel geintjes om de checkers weg te krijgen van voltage tot videokaart instellingen. Gelukkig heb ik die niet nodg gehad omdat de mijne in 1x 100% checker en ongein loos is. Overigens of je een 9700 hebt kun je het beste ff checken met het programma GLINFO.
Link naar reactie
eh, ik wel al veel benchmarks en andere leuke tests bij nvidia gevonden, maar bij ati kon ik niets vinden, kan iemand een link geven waar ik moet zijn, of zeggen hoe ik er moet komen Ik ga het volgend weekend met mijn radeon proberen en dan geef ik de resultaten door('k heb nu nog tentamens :cry: )
Link naar reactie
[quote:d4d0ead87e="schoenie"]eh, ik wel al veel benchmarks en andere leuke tests bij nvidia gevonden, maar bij ati kon ik niets vinden, kan iemand een link geven waar ik moet zijn, of zeggen hoe ik er moet komen Ik ga het volgend weekend met mijn radeon proberen en dan geef ik de resultaten door('k heb nu nog tentamens :cry: )[/quote:d4d0ead87e] Link naar de ATI Radeon DirectX 9 Demo's staan in de FAQ onder het Catalyst Driver verhaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...