Ga naar inhoud

Ati Radeon 9700Pro te warm???


Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien weten heb ik laatst een Ati Radeon 9700Pro gekocht. Maar met dit weer wordt de core als mijn pc idle is ruim 50Graden Celsius!!! Is dit een probleem, of moet kan ie veel meer aan??? Weet iemand de maximale temp. die de core mag worden? BTW: ik ga ,als ik weer eens geld heb, waterkoeling nemen voor mijn pc, als het goed is hoort ie dan toch een stuk beter te koelen neem ik aan???
Link naar reactie
Hoe zit het dan precies met de temperatuursverschillen tussen de 9700 en 9700 Pro? Is de pro een stuk heter? Ze hebben toch beide dezelfde koeler en sink? En als het enige verschil tussen de 9700 en 9700 Pro de core en memspeed zijn, en je flashed de 9700 met een 9700 bios, heb je dan automatisch de core en memspeeds van de 9700 Pro? En als je zelf een 9700 naar een 9700 Pro oc't, zijn de temps en stabiliteit dan gelijk aan die van een echte 9700 Pro? En kan je een 9700 dan even ver nog over de speed van een 9700 Pro oc'en als bij het oc'en van een 9700 Pro over de originele speeds? (dit alles desnoods met watercooling)
Link naar reactie
[quote:8d96d8ec7f]Is de pro een stuk heter? Ze hebben toch beide dezelfde koeler en sink?[/quote:8d96d8ec7f] De pro is natuurlijk heter. Die draait op een hogere snelheid, waardoor hij meer warmte produceert. [quote:8d96d8ec7f] En als het enige verschil tussen de 9700 en 9700 Pro de core en memspeed zijn, en je flashed de 9700 met een 9700 bios, heb je dan automatisch de core en memspeeds van de 9700 Pro? [/quote:8d96d8ec7f] Yep, met een bios-editor kun je eventueel een bios aanpassen zodat hij bv. op 400/338 loopt. Heb je geen Rivatuner meer nodig. :P [quote:8d96d8ec7f]En als je zelf een 9700 naar een 9700 Pro oc't, zijn de temps en stabiliteit dan gelijk aan die van een echte 9700 Pro? [/quote:8d96d8ec7f] Dit ligt echt aan de kwaliteit van de core. Ze gebruiken beide de R300 core, dus daar zal het niet aan liggen. [quote:8d96d8ec7f]En kan je een 9700 dan even ver nog over de speed van een 9700 Pro oc'en als bij het oc'en van een 9700 Pro over de originele speeds? (dit alles desnoods met watercooling)[/quote:8d96d8ec7f] Hetzelfde antwoord als de vorige vraag. Het ligt echt aan de kwaliteit van de core. Je zult dus geluk moeten hebben.
Link naar reactie
RD: Er zit niet direct een thermometer op mijn videokaart, maar ik heb zo'n kast van 3rSystems waar een warmtesensor bij geleverd wordt. En de temp. klopt aardig met de realiteit, dat heb ik laatst nog getest. Maar 50 graden in idle stand is toch een beetje te veel? Ik heb hem nu namelijk niet op overgeklokte stand staan. BTW: het is een Club3d ati radeon 9700Pro.
Link naar reactie
50 graden is normaal ook in idle stand. Ik heb een Asus GeForce 3 gehad met Hardware monitoring, die was idle ook gewoon 48/50 graden. verder hebben de GeForce FX 5800/5900 ook hardware monitoring, temps van 60 a 70 graden stressed heb ik daar wel voorbij zien komen. [b:4abb3691c5]//The_Dude[/b:4abb3691c5] Post of in je eigen topic of in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93477]RADEON TOPIC[/url] ipv off-topic te gaan in iemand anders topic. :x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...