Ga naar inhoud

Radeon 9800 volgens DirectX?


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn nieuwe Club3D R9700 naar een Pro geflasht en dat is allemaal goed gegaan. Maar volgens dxdiag van DirectX 9 zit er nu een 9800 in. Hoe komt dxdiag daarbij en wordt de kaart dan ook als zodanig aangestuurd? [img:6d8ffd6daa]ftp://vankleven.xs4all.nl/foto's/dx9R9800.jpg[/img:6d8ffd6daa]
Link naar reactie
Dat is dus de bios die ik ook gebruik. ik zal eens thuis kijken wat hij bij mij zegt. Gebruik je DirectX 9.0 of 9.0a ? Ohw. wacht ik weet het al. in de Omega drivers zit een soft mod waarmee hij de Radeon 9700 een aantal Radeon 9800 voordelen geeft. DirectX 9 leest met Direct Diag gewoon de driver info uit. deinstaleer de drivers maar eens en zet de normale Cat 3.4 er maar eens op. ik durf te weden dat er dan gewoon weer Radeon 9700 staat.
Link naar reactie
Ik gebruik de 9a, gewoon via Windows Update. Maar de chip wordt dus gedeeltelijk aangestuurd als een 9800? En DirectX haalt die info dus uit de drivers?. Ik dacht altijd dat dat op hardwareniveau aan het BIOS gevraagd werd. Is het trouwens echt ondenkbeeldig dat er een 9800 chip opzit? Stel dat ze nog veel 9700 pcb's hebben liggen, maar geen GPU's meer... en er dan maar een R350 chip opzetten die niet geheel aan de 9800 spec's qua kloksnelheid voldoet. Moet ik weer die drivers verwijderen, opnieuw installeren, weer verwijderen etc.... :wink:
Link naar reactie
Radeon9700 = R300 Radeon9800 = R350 Radeon 9700 PCB corospondeert niet met een Radeon9800 PCB. R350 core op Radeon 9700 PCB is onmogelijk. de verschillen tussen de R300 en de R350 zijn te groot. Zoals ik net ook al zij ligt het gewoon aan de Omega drivers met R9800 Patch. DirectX Diag haalt zijn info uit de drivers en niet uit de bios. Je geeft zelf al aan dat je er een 9700 PRO bios op hebt geflashed, dus als DirectX Diag de bios zou lezen zou hij 9700 PRO moeten aangeven. Verder zou een Radeon9700 PRO Bios NOOIT werken met een R350 core. Begrijp je het nu? Niets aan de hand dus, gewoon lekker je Omega drivers erop laten zitten.
Link naar reactie
Die Omega drivers laat ik er zeker opzitten! Ben ook zeer tevreden met het kaartje hoor, heb gisteren met Grand prix 4 nog nooit zo snel de bochten op me af zien komen :) Ga nu eens kijken hoever die met overklokken komt, iig weer wat geleerd. Moet ook nog die Omega menu dingen eens goed bekijken, er zitten allemaal voor mij tot nu toe onbekende tools in, zoals een Artifact tester.
Link naar reactie
Die Artifact tester is erg handig voor als je gaat overklokken. Als je te ver hebt overgeklokt geeft de Artifact tester aan hoeveel artifacts je hebt. Je weet dan dat je te ver zit en dan klok je iets terug. als je de juiste balans hebt gevonden tussen Core/Mem en geen artifacts meer hebt dan kan je 3dmark e.d. draaien. Lees ook de FAQ (als je dat nog niet gedaan had)
Link naar reactie
In de FAQ staat niets over de Artifact tester hoor :) Ik refereerde naar de FAQ meer ivm het overklokken. maar je hebt hem al gelezen dus je kan de opmerking als niet gepost beschouwen ;) Avarage is goed. ander duurt het eeuwen voordat hij klaar is, en dan kan je net zo goed Artifacts gaan kijken met 3dmark '03
Link naar reactie
Nou, je kan de tester dus niet vertrouwen! :o Was beetje bij beetje de core en mem aan het verhogen met tussentijds steeds een test op average. Tot bij de 351 core en 337 mem aangekomen een "hardcore"test gedaan. "No artifacts found, please clock some more!" Even 3Dmark draaien: één en al artifacts :o :evil: en ook de desktop beschadigd. Windows gereboot en ben weer overnieuw begonnen, maar dan met 3Dmark zelf. Zit nu met 337/317 op 5000 punten.
Link naar reactie
Goed dat je het zegt, weet ik dat ook weer. ik gebruik hem zelf nooit. ik gebruik altijd 3dmark om te kijken of ik artifacts heb. Heb je een Club-3d radeon 9700? of een ander merk? Ik vind niet dat je echt indrukwekkend ver kan overklokken. maar aan de andere kant is hij nu al wel sneller dan een PRO. (325/310) en dat is voor een non-pro altijd lekker :)
Link naar reactie
Zo, met core op 365 en mem op 317 haal ik nu 3DMark '01 16199 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6588844 3DMark '03 5213 http://service.futuremark.com/compare?2k3=868630 Voorlopig mooi, nu eerst eens kijken hoe de netgekochte Unreal II er met deze kaart en settings er uit ziet. Ik geloof dat me op een klein grafisch feestje mag verheugen :)
Link naar reactie
nette score's als je Unreal II speelt moet je FSAA op 4x zetten, Unreal II ziet er dan een stuk beter uit, helaas heeft unreal II namelijk nogal veel Alaising. dus een beetje Anti-alaising eroverheen en klaar is kees. ik heb hem gespeeld @ 1024x768x32 FSAA4x Aniso 8x (preformance) Vsync On. met alle detail op max.
Link naar reactie
Niet alleen Unreal II, maar ook bijvoorbeeld Vietcong, UT 2003 en Grand prix 4 zien er ineens veel beter uit met FSAA x4 en Aniso op 8, het uiteraard te verwachten was.... Echt "supervet" :wink: En de framerates lijden er totaal niet onder, niets van te merken. Alleen nou nog achterhalen waarom de ingestelde freqenties ("use current") na het rebooten elke keer weer terugspringen op de nu standaard 324/310 :roll: Kan ik dat alleen maar bewerkstelligen door met een vooraf geprepareerde BIOS te flashen?
Link naar reactie
Ik gebruik ook de BIOS uit de FAQ waardoor die altijd met 324/310 opstart ipv 275/270, maar de Omega drivers onthouden die instellingen niet. Op mijn andere bak waar ik nu achter zit werk ik met de gewone Catalyst en Rage3D tweak en die onthoudt wel de OC instellingen. Het ligt dus aan de Omega driver die de OC instelling niet toepast na herstarten. Maar goed, de nu "standaard" 324/310 is natuurlijk ook prima voor normaal gebruik :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...