Ga naar inhoud

beeld wazig bij hogere frequenties


Aanbevolen berichten

Ik heb een gloednieuwe Iiyama monitor en het beeld is zeer scherp. Maar schakel ik over naar hogere frequenties (en/of resoluties), dan wordt het beeld steeds wat waziger. Is dit een tekortkoming van de grafische kaart? Ik heb een Matrox G400 grafische kaart; betreft een PIII Windows XP machine.
Link naar reactie
Welk type Iiyama scherm heb je dan? Met welke resoluties word het slecht? Hoe hoog staat je vernieuwings freqentie (refresh rate) van je monitor op het moment dat je wazig beeld hebt.? Gebruik je de laatste drivers voor zowel de monitor als de Matrox G400 de Matrox G400 is een uitstekende kaart, daar zou het niet aan moeten liggen.
Link naar reactie
Er zijn inderdaad grenzen, maar die liggen bij dit type monitor eerder bij 1600x1200, dan bij 1152x864. Dit is een heel normale resolutie voor deze monitor, en zou absoluut geen problemen mogen geven. Frequentie misschien wel, maar 85Hz zou bij deze resolutie een perfect beeld moeten geven. Conclusie: er is iets niet in orde. Kun je een andere videokaart proberen? Of de monitor op een andere PC?
Link naar reactie
Ik heb de monitor op een andere XP computer aangesloten, eentje met een wat oudere Matrox Millenium II kaart erin. Het beeld is nu (bij dezelfde resolutie en frequentie) haarscherp, dus aan de monitor ligt het niet. Waar zou het probleem nog kunnen liggen. Bij de grafische kaart (of andere hardware) of aan de software?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...