Ga naar inhoud

Help!!!!Problem met flashing Ati Radeon 9500 pro(Sapphire)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b307d3d90b]De BIOS die ik op de Sapphire heb losgelaten was een .bin (zie 3Dchipset) die je middels atiflash -f -p 0 bios.bin kon flashen. Middels de "0" kun je dus een BIOS update forceren. [/quote:b307d3d90b] Nope, -f is om de flash te forceren. -p geeft aan dat je wilt flashen. Daarachter staat nog "adapter nummer" (0) en de nieuwe bios file "bios.bin" Dat adapternummer is om aan te geven welke kaart je wilt flashen, als je meerdere kaarten gebruikt. Maar ik heb een Sapphire 9500 128mb proberen te flashen, maar ik kreeg een andere foutmelding: "Error: timeout: poll rom idle after bulk erase" Dit gebeurt ook als ik de backup probeer terug te zetten. Ik gebruik eerst een DOS-disk, vervolgens een aparte diskette om vanaf te flashen. Ik kan alleen die foutmelding niet verklaren. Nou doet ie niets meer als ik hem aan zet :( Ik kan hem nog wel flashen want hij draait nou met een PCI-kaart en die Radeon. En de flash-software "ziet" de kaart nog wel.
Link naar reactie
[quote:468f49ae6a] zucht. zo zie je maar weer, ik zet niet voor niks de waarschuwing in de faq dat flashen mis kan gaan [/quote:468f49ae6a] Dat weet ik, maar ik wou hem unlocken. :wink: En als ik de backup terug probeer te zetten, zegt dat $@% ding precies hetzelfde. Maar als RD het niet weet, ziet het er slecht uit. :P :wink:
Link naar reactie
[quote:81f21d2916]Is er ook iemand bij wie het flashen wel goed gegaan is??? [/quote:81f21d2916] Yep, heb het al vaker bij videokaarten gedaan. :wink: [quote:81f21d2916]Welk BIOS heb je gebruikt. Graag met download link geven.[/quote:81f21d2916] http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php - ATi Radeon 9500 128Mb non-Pro BIOS en als dat werkt, wilde ik de pro bios erop zetten(Hiermee kan ik toch die extra pipelines activeren, als ze werken? ff checken :wink: ). Maar de backup wil ie ook niet terug zetten. Dezelfde foutmelding. [quote:81f21d2916]Hoe heb je de DOS floppy gemaakt. Is dit echte DOS of PC DOS?[/quote:81f21d2916] Met een Win98 Boot disk en een DOS disk met WinXP gemaakt. Allebei hetzelfde probleem.
Link naar reactie
[quote:1be89e7d06="Slashhead"]Is er ook iemand bij wie het flashen wel goed gegaan is??? :-? [/quote:1be89e7d06] [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=90578&highlight=elgerv+flashen]Deze link[/url] schiet mij net even te binnen voor mensen die na al deze vervelende verhalen toch nog willen flashen.. Het is stap-voor-stap, dus het kan niet mis gaan, tenminste; het ging hier niet mis :wink: dus moet het wel lukken. [b:1be89e7d06]Edit: dit is wel heel stom, ik zie net dat het hele verhaal is toegevoegt aan de Faq, de geupdate Faq nog niet gelezen dus[/b:1be89e7d06] :oops: [size=9:1be89e7d06]ik ga m'n sig maar eens veranderen.[/size:1be89e7d06]
Link naar reactie
[quote:8c7f8f35ce="Elgerv"] [b:8c7f8f35ce]Edit: dit is wel heel stom, ik zie net dat het hele verhaal is toegevoegt aan de Faq, de geupdate Faq nog niet gelezen dus[/b:8c7f8f35ce] :oops: [size=9:8c7f8f35ce]ik ga m'n [b:8c7f8f35ce]sig[/b:8c7f8f35ce] maar eens veranderen.[/size:8c7f8f35ce][/quote:8c7f8f35ce] [quote:8c7f8f35ce]Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt. -Abraham Lincoln[/quote:8c7f8f35ce] :lol: LOL.. wel toepasselijk :) ;)
Link naar reactie
[quote:7b9be43b66]//The Avenger Waarom heb je die pipelines niet eerst gewoon geactiveerd met de Softmod van rivatuner. dan wist je zeker dat de 8 pipelines werkten. het kan best zo wezen dat hij nu niet wil opstarten ivm de 8 pipelines.[/quote:7b9be43b66] Dat script was toch alleen voor de 9500 --> 9700 mod? Dat werkt bij mij niet, want ik heb de niet modbare PCB :cry: Ik wou BTW ook eerst de unlockte 9500 bios erop hebben om eerst te testen hoe hoog ie kan komen.
Link naar reactie
Daar is natuurlijk wel zo wat Diniz daar zegt, als de Softmod niet gaat werken gaat de Bios flash natuurlijk ook niet werken. Je had een andere bios moeten hebben. Ik maak niet graag reclame voor een ander forum maar op het Forum van GOT loopt een bijzonder uitgebreid topic over de Radeon 9500 - 9700 modificatie. Je had daar beter eerst kunnen kijken.
Link naar reactie
[quote:a17fd91402]Ik wou BTW ook eerst de unlockte 9500 bios erop hebben om eerst te testen hoe hoog ie kan komen[/quote:a17fd91402] Ahum, ik probeer er dus een 9500 bios op te zetten. Om te gaan OC'en :wink: [quote:a17fd91402]Ofwel wat jij probeert kan toch helemaal niet. Logisch dat hij gaat flippen aangezien jij geen 9700 pcb hebt. Jij hebt natuurlijk niet de rode pcb met het 2x mem boven en 2x mem naast de gpu. Je had je er wel ff wat beter in mogen verdiepen...[/quote:a17fd91402] Ik kan de kaart niet [u:a17fd91402]flashen[/u:a17fd91402], dat hij niet naar een 9700 gemodt kan worden, snap ik zelf ook wel. Ik heb de zwarte Sapphire met 4 chips aan de bovenkant [quote:a17fd91402]Ik maak niet graag reclame voor een ander forum maar op het Forum van GOT loopt een bijzonder uitgebreid topic over de Radeon 9500 - 9700 modificatie. Je had daar beter eerst kunnen kijken.[/quote:a17fd91402] Die had ik al gelezen. :wink:
Link naar reactie
Hallo allemaal, Nou ik ben wel wat begonnen met mijn probleem gezien al de reacties en verdere problemen. Verder ben ik wel benieuwd welke site GOT is misschien is het mogelijk een link op te nemen. Ik heb Sapphire UK gemaild om een originele bios te krijgen em heb hem een paar minuten geleden binnen gekregen compleet met handleiding. Voor diegene die op zoek is naar de ORIGINELE BIOS 9500 pro: stuur mij even je Email adres en ik stuur je hem toe. groetjes, freddie
Link naar reactie
GOT = Gathering of Tweakers. Dat is een forum zoals dit, maar de mentaliteit is daar anders, je kan er echter wel soms erg nuttige informatie vandaan halen. Ik hou er absoluut niet fan om reclame van een ander nederlands forum te maken maar deze keer een uitzondering: http://gathering.tweakers.net/ In het videokaarten gedeelte van dat forum is een uitgebreide topic over de radeon 9500.
Link naar reactie
[quote:ca2822e5cc="1freddie"]Hallo allemaal, Nou ik ben wel wat begonnen met mijn probleem gezien al de reacties en verdere problemen. Verder ben ik wel benieuwd welke site GOT is misschien is het mogelijk een link op te nemen. Ik heb Sapphire UK gemaild om een originele bios te krijgen em heb hem een paar minuten geleden binnen gekregen compleet met handleiding. Voor diegene die op zoek is naar de ORIGINELE BIOS 9500 pro: stuur mij even je Email adres en ik stuur je hem toe. groetjes, freddie[/quote:ca2822e5cc] GOT is het forum van tweakers, te vinden op http://gathering.tweakers.net Een uitstekend forum waar veel lui veel verstand hebben en de leukste tweaks met hun computers uithalen. //Avenger Jij bent ervan overtuigd dat het warp bios een 9500 bios was? Geen foutje gemaakt?
Link naar reactie
Ik heb nu van alles geprobeerd. 1. Met Atiflash> Na intypen: atiflash -f -p 0 95np128.bin> Serial Rom Bios DeviceID = 0x4144 Asic DeviceID = 0x4144 Flash type = ST m25p05 Error: timeout: poll rom idle after bulk erase 2. Met Flashrom Na intypen: flashrom -f -p 0 95np128.bin> Serial Rom Bios DeviceID = 0x4144 Asic DeviceID = 0x4144 Flash type = ST m25p05 Error: could not set write enabled Zouden ze de bios gesloten hebben, zodat ik er niet op kan schrijven?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...