Ga naar inhoud

vakantiegeld binnen/welke videokaart


Aanbevolen berichten

Ben een tijdje van dit forum weggeweest en heb de ontwikkelingen op het gebied van videokaarten niet meer gevolgd helaas. Maar toch wil ik graag met wat hulp van jullie een nieuwe gaan aanschaffen. Wat is de beste videokaart die je op dit moment kan krijgen en wat zijn de mindere ? Welke is het meest geschikt om Flightsimulator 2002 te spelen in combinatie met een pentium 4 1,8 GHZ ? Wil er rond de 350 Euro voor uitgeven. Videokaart moet wel weer ff meekunnen, ongeveer 2 jaar voor er een nieuwe aanschaf komt.
Link naar reactie
[quote:d96833d198="The_Dude"]Een 9800 Pro op dat systeem is misschien wel een beetje teveel van het goede. Ik zou ook voor een 9700 gaan. [/quote:d96833d198] Ben ik niet met je eens. als je gebruik maakt van FSAA en AF is de videokaart de bottleneck bij Flighsim 2002. met een radeon 9800 PRO ben je met FSAA en AF sneller uit dan een radeon 9700. ook op die 1,8ghz pc. Je moet natuurlijk wel gebruik maken van FSAA en AF, anders haal je de meerwaarde van een dergelijke kaart er niet uit. dat geld ook voor de radeon 9700
Link naar reactie
Een ATI Radeon 9700 nonpro is met 128mb goedkoper en zeker sneller dan de GeForce FX 5600 256mb. die 256mb is weggegooid geld Ik zou dus voor 225 euro een Radeon 9700 kopen. Ik vind http://www.paradigit.nl/ nogal duur, een radeon 9700 kost daar 299 euro en hun prijslijst is zeer sumier. ik zou eens kijken op www.tweakers.net/pricewatch
Link naar reactie
Ook een goede kaart maar dan zou ik weer voor een GeForce FX 5600 gaan. Ik blijf er bij dat je je zelf tekort doet. je kan voor 225,- een Radeon 9700 kopen, deze is beduidend sneller dan de Radeon 9600 pro en Geforce FX 5600. Als het om het geld gaat.. dan zou ik voor een Radeon 9[b:15c8b4f752]5[/b:15c8b4f752]00 Pro gaan. deze is sneller dan de 9[b:15c8b4f752]6[/b:15c8b4f752]00 Pro. Maar je hebt het over een buget van 350 Euro. ga dan ook voor een kaart die dat waard is. de Radeon 9700 PRO.
Link naar reactie
Ik speel flightsimulator 2002 op mijn radeon 9500pro en dat gaat perfect, ook met Anti-Aliasing op 6x. Met een resolutie van 1024*768*32 blijf ik ruimschoots boven de 30fps zitten (meestal 40-60fps) Flightsimulator 2002 heeft overigens wel een minpunt; het heeft, naar mijn idee, geen effect nu een snellere videokaart in mijn systeem te zetten, dat idee heb ik door het volgende: [img:0cba4220ee]http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/OIIIEHAM15.jpg[/img:0cba4220ee] hier is te zien hoe de stad in tweeen wordt verdeeld, één kant scherp, de andere kant onscherp. Ook al heeft je computer genoeg rekenkracht, flightsim weigerd er gebruik van te maken. Dit is mij nog niet gelukt op te lossen met instellingen, en dat zal ook niet gebeuren denk ik. Echter, binnenkort komt FS2004, misschien maakt hij wél gebruik van de rekenkracht in je computer, zodat het wel nuttig wordt een flinke videokaart te kopen. Overigens wordt dat sowieso eeen stuk zwaarder spel. Ik zou dus zeggen, doe je voordeel met een 9700 (evt. pro) die nu lekker goedkoop is.
Link naar reactie
Oke bedankt voor der reacties allemaal, ik ga Nu naar Maastricht. Ik denk dat het de 9700 PRO wordt. Ik heb trouwens gelezen dat de Nvidia's veel lawaai maken, klopt dat ? Ook weer een pluspunt om een Radeon te nemen. Jullie horen straks wel wat het geworden is en hoe de bevindingen zijn.
Link naar reactie
//Elgerv Dat is nou een uitstekend voorbeeld van het NIET gebruiken van Anisothropische filtering. Wat je ziet is een Mip-map overgang. Anisothrropische fltering (AF) zorgt dat dit minder word. Je Anti-Alaising (AA) staat op 6x. dat is hoog. (zie je overigens goed aan het vliegtuig, die ziet er erg goed uit). Zet AA op 4x en AF op 8x (Performance) en maak dan nog eens een screenshot. [edit] Als dit nog niet helpt ligt het aan de Flight sim zelf. het kan zijn dat de Flight sim express verder gelegen gebieden minder scherp weergeeft om er voor te zorgen dat de performance beter word.
Link naar reactie
Oke het is de 9800 geworden en niet de 9700 om de simpele rede dat de 9800 voor de €435,- in de aanbieding was en de 9700 €499,- koste. Dan is de keuze snel gemaakt toch :wink: Wel een beetje vreemde prijzenpolitiek dit maar gelukkig in het voordeel van de klant. Met deze kaart kan ik weer 2 jaartjes vooruit denk ik. Bedankt voor de hulp want ik was compleet de weg kwijt in videokaartenland, het resultaat van een half jaartje de ontwikkelingen niet meer volgen :-? Ben nu weer volledig op de hoogte na een nachtje surfen en lezen en heb met de 9800 denk ik de beste keus gemaakt.
Link naar reactie
[quote:6635c7803c="Mobie-2"]Oke het is de 9800 geworden en niet de 9700 om de simpele rede dat de 9800 voor de €435,- in de aanbieding was en de 9700 €499,- koste. Dan is de keuze snel gemaakt toch :wink: [/quote:6635c7803c] 8) €499,- voor een Radeon 9700... Die dingen kosten 220, - ipv 499,- :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...