Ga naar inhoud

DirectX 8.1 en Matrox Millennium II kaart


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, OK, ik heb niet de meest coole videokaart meer, maar totdat ik DirectX 8.1 installeerde, had ik geen problemen. Nu als ik DXDiag draai, komt-ie met "Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)" voor de DX8 test; de DX7 test gaat nog OK. Nu wil een aantal games ook niet meer good draaien. Ik heb zowel DX8.1 als de meest recente drivers voor de Millenium II opnieuw geinstalleerd, in verschillende volgordes, met en zonder 3D acceleration enabled, maar niks helpt. Kan iemand mij helpen? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met DirectX Buster, waarmee je schijnt terug te kunnen gaan naar een oudere DX-versie? Alvast bedankt! Felix [ Dit Bericht is bewerkt door: Felix op 2002-01-20 22:04 ]
Link naar reactie
Nou, ik had weinig te verliezen, dacht ik, dus toch DirectX Buster geprobeerd. Backup gedraaid, DXB gedraaid, reboot gedaan, DX8.0 geinstalleerd en ... PRIMA! DXDiag weer helemaal happy, games doen het weer, lesje geleerd. Misschien is DXB een beetje dirty (anders zou MS toch zelf een uninstall-mogelijkheid voor DX bieden - of ben ik weer naif aan het wezen?) maar totnutoe lijkt het allemaal goed te hebben gewerkt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...