Ga naar inhoud

verhogen resolutie en aantal kleuren lukt niet!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb voor mijn vriendin voor 100 piek een tweedehands PC gekocht voor office werkzaamheden. Cyrix 266 Mhz 96MB EDO RAM 2 gig harddisk Diamond Monster 3D 2 videokaart Na de installatie van de software (Win 98 SE, office 97 enz) staan de beeldscherminstellingen op 16 kleuren bij een resolutie van 640x480. Het probleem is dat ik het aantal kleuren en de resolutie niet kan verhogen! Het is een Packard Bell PC. Het moederbord heeft een SIS 5598 chipset, zie specs. Manufacturer: Silicon Integrated Systems Model: 5598 Category: Graphics Card Chipset: 5598 Codename: NULL Summary: Video Chipset included on many motherboards. Description: SiS 5598 Video Chipset Overview Memory Shared System Memory Area 0.5MB, 1MB, 1.5MB, 2MB, 2.5MB, 3MB, 3.5MB, 4MB Acceleration The Hardware Command Queue is a 32 doublewords queue built in front of the graphics engine. Chipset SiS 5598 The VGA controller, Keyboard controller, USB controller, RTC are integrated. Compatibility 32 bit/64 bit mixed mode configuration Bus Integrated on Motherboard. Supports tightly couppled host interface to VGA to speed up GUI performance and the video playback frame rate Supports 32-bit PCI local bus standard revision 2.1 RAMDAC Built-in programmable 24-bit true-color RAMDAC with reference-voltage generator Driver SIS597.DRV Device Manager Name SiS 5597/5598 Standards Supported Page Flipping - Supports Concurrent Write Back Support CAS before RAS Refresh Support 32-bit PCI local bus standard revision 2.1 Built-in an enhanced 64-bit BITBLT graphics engine Support tightly coupled host interface to VGA to speed up GUI performance and the video playback frame rate Support direct access to video memory to speed up GUI performance and the video playback frame rate Hardware Interfaces Phillips SAA7110/SAA7111 Brooktree Bt815/817/819A (8 -bit SPI mode 1,2) video decoder interface Standard feature connector logic support Refresh Rates Resolution Refresh Rates Colors Supported 640x480 60,72,75,85 256/32K/64K/16M colors NI 800x600 56,60,72,75,85 16/256/32K/64K/16M colors NI 1024x768 60,70,75,85 16/256/32K/64K/16M colors NI 1280x1024 60,75 16/256 colors NI, 32K/64K colors interlace only Virtual Screen Support virtual screen up to 2048x2048 Zoals je ziet moeten hogere resoluties en meer kleuren mogelijk zijn, maar: Ik heb in de bios 4MB aan shared videomemory opgegeven, daar ligt het dus niet aan. Naast de on-board videochip zit er een Diamond Monster 3D II kaart in. De uitgang van de on-board videokaart is middels een kabel verbonden met de Diamond. De monitor is op de diamond aangesloten. Aansluiten op alleen de on-board videokaart maakt geen enkel verschil. Ik heb met een jumper de onboard video uitgezet en de monitor direct aangesloten op de Diamond maar toe kreeg ik helemaal geen beeld. Kennerlijk krijgt de Diamond zijn videosignaal via de on-board videochip binnen (via die kabel). Ik heb in eerste instantie de driver geïnstalleerd die er bij de videokaart wordt geleverd. Daarna heb ik drivers gedownload (van Diamond en 3DFX). Helpt allemaal niets. De monitor is standaard 14". (Merk is "Impression" type JD144C. Ook hiervoor heb ik voor de zekerheid de driver gedownload (in plaats van de standaard driver uit WIn 98). Helpt ook niet. Al met al snap ik er niets meer van. Kan iemand me helpen het aantal kleuren en de resolutie hoger te krijgen? Bij voorbaat dank. Koen Brekelmans
Link naar reactie
Die monster3D is een add-on kaart, die het alleen doet in 3D (Glide mode), en is niet in staat om 2D weer te geven. De kabel die naar de SiS kaart zit is alleen om het beeld door te lussen. Ik denk dat het aan de drivers voor de sis chipset ligt, probeer daar eens nieuwe voor te downloaden. _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-20 14:17 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...