Ga naar inhoud

wanneer geeft speedstar A90 mindere prestaties dan viper?


Aanbevolen berichten

Gewoon om te proberen heb ik een andere videokaart in mijn systeem gestoken. Oude configuratie: AMD k6 333 Aopen ax95pro 265mb sdr viper v330 (4 mb) voodoo1 Nu heb ik de viper verwisseld met een ongeveer 2 jaar nieuwere kaart van Diamond: de speedstar A90 (16mb). De verwachting was, dat de prestaties minstens hetzelfde zouden blijven, of iets beter zouden zijn, maar ze zijn juist net even minder! Ik kon geen review vinden bij bv. Tom's of tweakers dat hier licht op zou kunnen werpen. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Sowieso is het belangrijk dat je voor de A90 gebruik maakt van de laatste drivers en eventueel de laatste biosupdate van de kaart. Beide vind je terug via [url=http://www.hastec.nl/drivers/diamond/speeda90/speedsa90.htm]DEZE[/url] link. Met deze updates zorg je er in iedergeval voor dat hij beter zal presteren. En inprincipe moet hij wel beter presteren dan de Viper 330, echter zijn veel games vaker iets blijer met een nVidia chipset (Viper 330) dan met een S3 chipset (A90), maar ik zal eerst even deze updates proberen. Succes !!! _________________ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal [ Dit Bericht is bewerkt door: VTec op 2002-01-20 15:05 ]
Link naar reactie
Volgens mij zit er op De Speedstar A90 16MB een Savage 4 pro Chip. Hieronder een vergelijking van de Savage 4 pro met o.a. de TNT 1 op een Celeron(A) 333mhz. de Viper 330 is langzamer dan de TNT 1 dus trek je conclusie: [img:28e1801d68]http://www.anandtech.com/reviews/video/savage4/Image200.gif[/img:28e1801d68] Bron: [url=http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=943&p=1]klik hier[/url] ALs je V-tec raad opvolgt moet het wel lukken om ook een betere prestatie uit de kaart te persen. _________________ Dit is mijn: [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?id=15519]Systeem[/url]--[url=http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2229973]3Dmark2000[/url]-- [url=http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2143036]3Dmark2001[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-01-20 15:37 ]
Link naar reactie
Hallo iedereen, We zijn ermee aan de slag. De chipset is inderdaad S3 Savage4 Pro+. De nieuwste drivers hadden we al geïnstalleerd. De nieuwste bios komt nu aan de beurt, mobo-bios ook. Er viel te lezen op de site van Sonicblue dat de via 4in1 drivers van dit moederbord niet in turbo, maar in normal mode moeten staan, dat is ook alweer wat. Er valt dus nog wel wat te sleutelen! hjs Geregistreerd op: 07-15-1999 berichten: 1111 Uit: Zwaag Geplaatst: 2002-01-20 16:03 -------------------------------------------------------------------------------- Viper 330? hij draait zijn spellen op de Voodoo1 vermoed ik zo en dat is natuurlijk een echte 3D kaart, en dat is iets wat je van S3 niet kan zeggen _________________ hjs, of het nou met de viper of de a90 is, ze draaien allebei samen met de voodoo. Ik begrijp niet wat je bedoelt, of was het een grapje? Maar hoe zit het met de open-gl-ondersteuning van de a90 gecombineerd met glide van voodoo; werkt dat wel lekker samen? Wordt één van de 2 aangesproken, of conflicteren ze met elkaar?
Link naar reactie
Goedemorgen allemaal! M'n broer en ik hebben gisternacht de bios van het moederbord geflahsed, de biosinstellingen aangepast (defaults voor de videokaart zouden al een beter resultaat moeten geven, dus de oplossing moet ook met de defaults zichtbaar zijn,) de AGP draait in normal en niet in turbo mode. Het baatte allemaal niet. :sad: Bij het installeren van de speedstar hebben we eerst de standaard pci grafische adapter (VGA) geïnstalleerd. Dus niet de standaard-beeldschermadapter (VGA). Toen de kaart erin gestoken en de nieuwste drivers geïnstalleerd. Dat is toch voldoende, of moeten de oude handmatig ergens worden verwijderd? Dus toch de voodoo d'r uit! Daar twijfelde Lucas al aan. Die voodoo zit gewoon op een pci-slot, daar zit het beeldscherm op, dus heb je op de een of andere manier niet het hele voordeel van AGP. meteen proberen, hoewel ik daarmee niet de verbetering verwacht. Ik ben er wel van overtuigd dat deze speedstar sneller zou moeten zijn dan de vorige combinatie. Hoewel de videokaart 4x AG ondersteunt en dit moederbord maar maximaal 2x. Dus vol tot z'n recht komen doet 'ie niet. :sad: Er is nog wel één ander ding, dat hiermee kan samenhangen. Als ik in de instellingen van het beeldscherm naar de 3dfx-instellingen ga en daar 'Direct3D hardware acceleration' enabeld zet en een spel activeer, of dxdiag, bevriest het systeem onmiddellijk (met een vaag kleurtje paars.) Wij krabben ons nog steeds op het achterhoofd.. :smile: [ Dit Bericht is bewerkt door: bluebear op 2002-01-21 14:06 ]
Link naar reactie
Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't!
Link naar reactie
[quote:44629d4faa] Op 2002-01-21 15:42, schreef bluebear: Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! Hij doet 't! [/quote:44629d4faa] Ik zij toch voodoo 1 eruit. de Voodoo 1 is een verouderde kaart en iz speciaal voor glide 3d zaken. de huidige games gebuiken de voodoo 1 niet meer en draaien daardoor veel sneller op de Speedstar A90 alleen. vandaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...