Ga naar inhoud

PC -> TV DVD video's bekijken


Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn AMD Athlon 700 (geen TB of XP) gebruiken voor tekstverwerken, spellen als Civilization en Fallout (dus geen Quake X o.i.d.)en nu komt het belangrijkste: DVD-films bekijken op een gewone televisie met scart-ingang (geen breedbeeld).

1a) Met welke videokaart krijg ik beeldvullende kwaliteit op mijn TV? Ik heb voor de videokaart een budget van ongeveer €200,-.

Een speurtocht op 't net en in dit forum levert veel tegenstrijdige informatie op vooral op het gebied van wel of niet beeldvullend. Het is trouwens geen probleem als het monitorbeeld op zwart moet als de tv-out werkt.

1b)Moet ik er nog specifieke kabels bij kopen?

2)Is het verstandig om een speciale DVD-ROM, bedoelt voor Video-DVD, te kopen zoals die van Creative of is elke "fatsoenlijke" DVD speler voldoende?

Welke ervaringsdeskundige kan mij hier een antwoord op geven?

Link naar reactie
Matrox G550 heeft de beste DVD TV-out onndersteuning en kwaliteit. Voor €200 kun je die zeker krijgen. Let er wel op dat je de retail koopt i.v.m. extra kabels en software. DVD is beeldvullend op TV en werkt ook meteen wanneer DVDMax (zit in de driver van de G550) een overlay ziet. Je desktop mag maximaal 1024x768x16 zijn tijdens DVD weergave op TV.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

[This message has been edited by Slashhead (edited 13-01-2002).]

Link naar reactie
In ieder geval zeer bedankt Slashhead.

Als ik in de www.alternate.nl pagina's van de laatste Computer!Totaal de prijzen vergelijk valt me op dat ik voor een zelfde bedrag, nl. fl 289,- ex. BTW, een Asus V7700TI/T +TV-out 32 DDR GF2 Ti kan kopen. Aangezien het me lijkt dat die kaart voor spellen (bijv. een toekomstige Baldur's Gate 3) iets geschikter lijkt vraag ik me af of die een acceptabele functionaliteit en kwaliteit levert voor DVD's afspelen of TV?

Link naar reactie
Ik heb op de G550 diverse strategie spellen gespeeld. Ook de demo van Stronghold was geen probleem op deze kaart. Fallout ken ik niet, maar aangezien je Quake aanhaalt denk ik dat je dus niet van 3D actie games houdt en die dus ook niet gebruikt. In 3D actie games komt de G550 hopeloos te kort, omdat die daar niet voor gemaakt is. Een ander probleem op de huidige Matrox kaarten is openGL. Ik vermoed dat het spel Baldur's gate 3 gebruik maakt van openGL en dan is een G550 geen verstandige keus. De Radeon 7500 is dan de beste keus die ook in die prijsklasse ligt. De Radeon 7500 heeft ook beeldvullend TV-out en beschikt over acceptable multi monitor support. Middels de drivers werkt het allemaal goed onder XP alleen het software pakket HydraVision is mij op dit moment niet bekend. Ik zou de V7700TI maar vergeten de TV-out is niet beeldvullend, de Radeon 7500 is op alle vlakken beter 2D/3D. De G550 is kwalitatief beter in DVD out, het beeld is veel natuurlijker dan van de Radeon. De Radeon DVD weergave is t.o.v. de G550 de mindere in donkere scene's en met primaire kleuren. Maar dit weegt niet op tegen de niet beeldvullende weergave van nVidia kaarten.

Wat DVD betreft, gewoon een fatsoenlijke is goed. Wanneer je een retail videokaart koopt dan krijg je verloopjes en software geleverd. Het enige wat je dan nog aan moet schaffen is een audiokabel en een SVHS of composiet kabel van PC naar TV.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

[This message has been edited by Slashhead (edited 13-01-2002).]

Link naar reactie
Heb dus dus de Radeon 7500 fury .Hiervoor de Matrox Marvel 400 .vergelijk je de twee kaarten , dan is de matrox in 2D perfekt . Radeon is in 2D ook zeer goed(maar 5% minder als de Matrox).de TV out (DVD) is bij de Radeon ook goed.Maar ik mis de leuke dingen zoals window afspelen monitor en dan fullscreen TV.Trouwens de Radeon is goed in 3d
Link naar reactie
Heb dus dus de Radeon 7500 fury .Hiervoor de Matrox Marvel 400 .vergelijk je de twee kaarten , dan is de matrox in 2D perfekt . Radeon is in 2D ook zeer goed(maar 5% minder als de Matrox).de TV out (DVD) is bij de Radeon ook goed.Maar ik mis de leuke dingen zoals window afspelen monitor en dan fullscreen TV.Trouwens de Radeon is goed in 3d
Link naar reactie
Ofschoon je CPU het softwarematig wel aan kan, kun kun je natuurlijk ook een hardwarematige DVD decoderkaart (zoals de RealMagic Hollywood Plus of Creative Dxr3) overwegen. Kwaliteit schijnt onovertroffen te zijn, d.w.z. daar kan geen videokaart met TV-out en software player tegenop. Bovendien heeft zo'n kaart zijn eigen TV-out (én audio-out). Kost ca. 90 euro. Ik heb zelf een Dxr3 kaartje liggen, maar moet dat nog uitproberen. Ik kan dus over de kwaliteit (nog) niets uit eigen ervaring zeggen. [ Dit Bericht is bewerkt door: ebouma op 2002-01-19 23:56 ]
Link naar reactie
'k heb dat ding in het weekend uitgeprobeerd. Uitstekende kwaliteit (op TV), véél beter dan de TV-out van mijn Asus V7700 deLuxe. Bij kwalitatief slechte DVD's (slecht in de zin van: er is kennelijk wat niet helemaal ok want ze laten zich niet eens op horgere snelheid afspelen) lijkt het beeld af en toe te haperen (alsof 'ie één frame overslaat), maar dat kan ook verbeelding zijn. Bij kwalitatief goede DVD's geen klachten, perfect. Alleen het geluid uit de audio out is véééél te zacht. Je moet alle volume regelaars op max. zetten om een beetje geluid te hebben.
Link naar reactie
Nou, over dat geluid betreft. Ik heb laatst de specs van mijn nieuwe philips-stereo bekeken (de Philips FW-C85, zeer tevreden over). Daarop had de line-ingang 2 standen namelijk de normale aux-in stand (volgens mij 500 mV) en de DVD/CDR stand (1 V). Dit betekend misschien dat er voor DVD geluid een andere standaard is...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...