Ga naar inhoud

Matrox G550 DVDmax ??


Aanbevolen berichten

De tvout van de GeForce2mx vond ik bagger, en heb daarom een Matrox G550 aangeschaft. Ik snap alleen de DVDmax functie niet helemaal.

Als ik in Windows Media Player een filmpje aanzet (en niet op fullscreen zet op mn tv), komt hij wel fullscreen op m'n tv. DVDmax? Echter, het weergegeven beeld is wat te groot; er missen dus stukken aan de zijkant. Hoe kan ik dit verhelpen?

Als ik met het meegeleverde DVD programma CinePlayer een DVD wil afspelen, krijg ik op mijn tv slechts een heel smal beeld te zien. In de hoogte wel maximaal. Hoe verander ik dit?

Wanneer ik een DVD in WinDVD afspeel en maximaliseer, wordt mijn tv zwart. Als ik hem daarna weer naar het oorspronkelijke formaat terugzet, staat er een soort screenshot van dat moment op m'n tv, dat verder niet beweegt. En ondanks dat het een widescreen DVD is, staat hij in volledig 4:3 op m'n tv.

M'n bureaublad ed geeft hij wel prima weer, en die grootte kan ik ook gewoon bij de DualHead-tab wijzigen.

Okee, klinkt wat vaag misschien allemaal, misschien kan iemand er wat mee.

specs: WinXP Matrox G550 (winxp betadrivers op matrox-site) PIII-500 384 MB RAM

Link naar reactie
PC uitschakelen. TV aansluiten op de primaire aansluiting. Monitor op de secundaire aansluiting. PC weer aan.

(in config, beeldscherm, geavanceerd, dualhead features) Alle dualhead functies uitschakelen, alleen DVDMax moet aanblijven. (eventueel herstarten wanneer je multi-monitor aan hebt staan)

Je hebt nu zoiets als: Multi monitor : disabled Clone : disabled DVDMax: enabled but currently not active

Beeldscherm resolutie niet hoger dan 1024x768x16 bits.

Wanneer je nu een DVD start wordt de overlay direct naar je TV gestuurd en zie je'm ook nog op je monitor. De instelling naar 1024x768 en 16bits kleur geeft geen kwaliteits verlies in de DVD film, het is een hardware limit.

[off-topic] BTW , TVtool is geweldig op de GF3, nu heb ik ook eindelijk semi-dualhead :smile:

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

[This message has been edited by Slashhead (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
Ik had mn prim. display op 32bit staan, nu ik deze op 16 heb gezet werkt de hele tvout goed. Alleen: hij strekt 't nogsteeds uit naar een 4:3 verhouding. Helpt jouw bovenstaande oplossing daarvoor?

En: Hoe zet ik mn refreshrate van m'n monitor op 100Hz, ik kan 'm in de monitor-tab niet veranderen. Hij staat nu op 85Hz. Of is dat ook een hardware limit?

Link naar reactie
Als je het doet zoals ik hierboven beschreven hebt moet het goed werken. Controleer de TV settings op juiste instellingen. Dus 4:3 en beeld vullend. Wanneer je het zo aangesloten hebt zoals ik heb beschreven dan kun je eventueel nog de primaire beeldscherm drivers veranderen naar standaard TV.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

Link naar reactie
Dat weet ik eerlijk gezegt niet, maar 85Hz is hoog genoeg.... Ik heb de kaart op dit moment niet in mijn systeem zitten, ik doe dit uit m'n blote kop... Ik heb een weekje met die kaart gewerkt en heb het op deze manier gedaan. Dit moet werken... zoals ik het heb beschreven. Als je toch voor een andere aanluiting en instelling kiest dan weet ik zo ook niet wat er gebeurd. Maar je loopt gewoon tegen hardware matige grenzen aan en waar die precies liggen is niet zo duidelijk. Houd in elk geval een logboekje bij met je bevindingen en instellingen die je doet. Zodat je het de volgende keer ook nog weet.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

Link naar reactie
e-mail mij anders even dan stuur ik je mijn eigen log even die ik gemaakt heb. G550 en TV-out in winXP. Ik zit nu op mijn werk dus heb de file niet direct bij de hand. Deze gaat uit van de G550 Dualhead HD-15 met DVI en beschrijft de bovenstaande instellingen, maar dan verduidelijkt met plaatjes.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

[This message has been edited by Slashhead (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Slashhead: e-mail mij anders even dan stuur ik je mijn eigen log even die ik gemaakt heb. G550 en TV-out in winXP. Ik zit nu op mijn werk dus heb de file niet direct bij de hand. Deze gaat uit van de G550 Dualhead HD-15 met DVI en beschrijft de bovenstaande instellingen, maar dan verduidelijkt met plaatjes.


he slashhead kan je die TV-out log/faq die je zelf heb gemaakt ook is naar mij sturen. Niet naar me Hotmail naar naar me werk of chello adres. die heb jij wel. is wel handig als ik mensen thusi moet helpen met dit soort dingen. alvast bedankt

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...