Ga naar inhoud

op zoek naar TV-out voor oud systeem (bv EM2820 mpeg-kaart)


Aanbevolen berichten

Ik wil op mijn oude bakkie (AMD-k6 333mhz mmx 3dnow! AX59pro viper v330 voodoo 1)

een TV-out hebben, zodat ik divx-jes op de tv kan zien! Iemand had me een EM 2820 MPEG-kaart van sigma designs geraden, maar is dat de beste oplossing?

En heeft iemand misschien nog zo'n (soort) kaartje thuis liggen?

[This message has been edited by bluebear (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
Van die TV-out kaart weet ik in principe niet zo veel, maar wel even een paar andere dingen:

-Heb je DivX wel eens getest op dat systeem? 333 MHz is best aan de krappe kant voor DivX decoding. -DivX is geen MPEG2, dus hardwarematig decoden gaat niet, en dan zal je het dus ook niet op je TV krijgen via die kaart. Ik heb tenminste nog geen hardware DivX encoding kaarten gezien. Wat wel met die kaarten kan is het afspelen van DVD's en VCD's op je TV scherm.

Als je met dat systeem al DivX op je TV wilt bekijken, dan zal je dus aan een andere videokaart met TV out moeten, een TNT2 of zoiets, en zal de DivX softwarematig moeten decoden, met de DivX 4.11 codec en mediaplayer oid.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by BA: -Heb je DivX wel eens getest op dat systeem? 333 MHz is best aan de krappe kant voor DivX decoding.

Ehh.. Ja! Zolang de DivX maar op m'n HD staat gaat alles best. The Matrix vanaf cd-rom gaat niet: die lache Kung Fu-scènes houdt m'n cd-rom / systeem niet bij.

Ik gebruik daar inderdaad 4.11 bij, in combinatie met de mediaplayer, (bij voorkeur 6.)

Als dat kan, zouden ze toch ook via m'n tv afgespeeld moeten kunnen worden?

Link naar reactie
quote:
Originally posted by bluebear: Moooooooi!!!!

Oh, 176 Euro bij Overseas in Amsterdam. Hm.


dat kan wel goedkoper hoor...

kijk eens op www.tweakers.net en dan bij pricewatch

Hier dus: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/4

daar zijn ze wel voor onder de 100 Euro die GeForce 2 MX met TV-out. en Ati radeon ook onder de 100 Euro

[This message has been edited by GeForce Mike (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
Gezien! Moet je weten, handig!

Hebben deze 2 kaarten erg verschillende kwaliteiten? Of eigenlijk, wat is het verschil?

Daar staat ook de Ati rage Fury Pro 32 MB TV video voor 43 E. en de Voodoo3 3000 16mb AGP TV-out voor 44 E.

Zijn dat zoveel brakkere kaarten? In zo'n systeem als deze moet je geloof ik ook weer niet een te goede kaart zetten, want die komt niet tot z'n recht.

[This message has been edited by bluebear (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
De Ati Radeon heeft betere beeld kwaliteit dan de GeForce 2 mx.

Als ik moest kiezen zou ik de Ati Radeon nemen. laat je door me naam niet misleiden :wink:

je kan als je alleen maar DIVX wil kijken en verder niets met die pc doet ook wel zo'n Ati rage met TV-out kopen hoor.

misschien dat Modderater Slashhead er wat over kan zeggen hij heeft nogal wat kaarten getest.

[This message has been edited by GeForce Mike (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...