Ga naar inhoud

ik kan een intel core i7 920 krijgen. heb al een amd 955


Aanbevolen berichten

[quote:902cafd904="gerben"]Alleen die processor heb je weinig aan, krijg je er ook een moederbord bij? De intel zal wat krachtiger zijn, maar verwacht niet teveel. De meeste games zijn meer afhankelijk van de videokaart.[/quote:902cafd904] Ik krijg ook zijn mobo. En ga mn eigen 550ti videokaart gebruiken. En 16gb werkgeheugen. Dus eigenlijk maakt het niet uit welke ik ga gebruiken.
Link naar reactie
De 920 is volgens mij beter, maar je merkt dat niet in games. Mogelijk wel in strategy, dat is wat meer afhankelijk van de processor. Maar in een shooter als crisys 2 zie je amper verschil: http://nl.hardware.info/reviews/2362/12/intel-vs-amd-49-courante-processors-getest-benchmarks-crysis-2 Bij video encoden is ie wel duidelijk verschil: http://nl.hardware.info/reviews/2362/17/intel-vs-amd-49-courante-processors-getest-benchmarks-cyberlink-powerdirector-8---1-min-hd-video-incl-effecten Ik kijk hier naar de 930, die volgens mij marginaal sneler is dan de 920.
Link naar reactie
[quote:2a6fdf5567="Sjaak85"]Ik krijg ook zijn mobo. En ga mn eigen 550ti videokaart gebruiken. En 16gb werkgeheugen.[/quote:2a6fdf5567][quote:2a6fdf5567="Sjaak85"]Ik mag hem voor niks hebben. Ik wil miss nog wel een upgrade doen naar een andere videokaart. Ik heb ook maar een 19inch scherm. Maar de i7 is net iets beter als ik het goed begrijp, of is dat bijna niet merkbaar?[/quote:2a6fdf5567]Het verschil ga je pas merken bij een beduidend betere videokaart (bijv. GTX660Ti of HD7870XT) en een scherm met een wat hogere resolutie. Verder vraag ik me af of je op dat socket 1366 moederbord het geheugen niet in setjes van drie modules (triple channel i.p.v. dual channel) moet plaatsen. Dan kom je namelijk niet uit met je 16GB geheugen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...