Ga naar inhoud

Nieuw geheugen instabiel?


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 gb bijgekocht (zelfde type als eerst, khx8500 d2k2gn van kingston hyper x 1066mhz) , leek goed te gaan maar far cry 2 liep net ff vast (pc freeze). Ik check net ff everest en dan de zogenaamde system stability test en zodra ik naast de cpu ook het memory stress dan na 2 seconde staat er hardware failure detected, ending test. Met de andere 4 aangevinked gaat alles prima, vink ik geheugen aan dan komt de error. Kan echter niet vinden wat nu die failure nu precies is... Net ff de windows memtest gedraaid (5 instances) tijdje laten lopen had ie 4x 50% gedaan en 0 errors). Verder draait het geheugen op de aanbevolen 4-4-4-13 en 400 mhz met 2.2000V. Het geheugen hiervoor draaide op 4-4-4-12 en 400 mhz probleem loos. Zou evt een northbridge of southbridge voltage ook omhoog moeten nu er exta geheugen is want ik heb alle voltages manual staan...
Link naar reactie
Ik heb ook eens zoiets gehad. Ik probeerde 2GB PC3200 op mijn moederbord te gebruiken, maar dat wilde niet. Het bleek dat de maximaal bruikbare hoeveelheid PC3200 1GB was, maar dat er wel 2GB PC2700 op mijn bord kon. Het is dus óf veel, óf snel geheugen, maar niet allebei. Wellicht is dat bij jou ook het geval? Wat zegt de handleiding van je moederbord erover?
Link naar reactie
als je 4 reepjes gebruikt moet meestal je ram voltage omhoog. je kan zelf ff testen of gewoon kingston een mailtje sturen, ze zijn meestal wel redelijk snel. NB voltage zou in theorie ook kunnen maar met slechts 400mhz ram snelheid lijkt het me erg onwaarschijnlijk. de SB doet niks met geheugen dus dat kan je gewoon op auto laten
Link naar reactie
moederbord ondersteund gewoon 8 gb;). Had hem stabieler gekregen omdat ik las op een forum dat hij ietsjes overvolte tov wat je instelt dus ipv 2.200 , 2.125 ingesteld (nu 2.150 is effectief 2.16-2.18). Nu kwam hij door de stability test heen. Echter in bf2 na 30 minuten kreeg ik gekke kleuren. Heb nu even 5-5-5-15 gedaan hopen dat dit helpt... Misschien moet ik even ietsjes hoger gaan met het voltage dat hij effectief op 2.200 uitkomt want dit staat op de sticks als aan te raden voltage. Kan idd kingston even mailen goed idee:).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...