Ga naar inhoud

vast slaan computer


Aanbevolen berichten

Mijn computer slaat steeds vast vooral bij het op starten het gebeurd herhaaldelijk dat ik 3 keer moet herstarten voordat hij ( of zij) het doet ik word er echt gestoord van . dagelijks gaat de virusscan er door heen, ik doe opschonen, met C Cleaner ,defragmenteren, ik bewaar geen grote aantallen foto's etc. De computer is 6 jaar oud en 2 jaar geleden is er een nieuwe harde schijf in gegaan (was gecrast) en zijn alle programma's opnieuw geinstaleerd. Wie kan mij een goede raad geven de computer is mijn grote hobby, ik ben al een oudere dame en leer snel dus misschien kan iemand mij zeggen hoe te handelen vriendelijke groeten Ayla
Link naar reactie
denk je nou echt dat een wat oudere dame dit begrijpt? *excuses als dit wel zo is* Volgens backboon kan het zijn dat de voeding (die de stroom voor de pc regelt) bijna kapot is. Het kan ook zijn dat het RAM-geheugen (tijdelijk geheugen voor bijv. programma's die draaien) kapot is, dit kan je testen met het programma memtest. Wat gebeurt er als hij vast loopt? Wanneer loopt hij vast? Al meteen in het begin (als er met een zwarte achtergrond en witte lettertjes allemaal vage info staat) of staat er al Windows XP (of welk besturingssysteem u ook gebruikt)?
Link naar reactie
[Deze oudere dame begrijpt het inderdaad niet ik zou wel willen weten hoe ik zo'n memtest kan doen. Ik gebruik Windows XP en hij slaat vast als mijn programma's pixtogrammen op het beeldscherm verschijnen. Ook vaak als ik op het internet bezig ben dingen op te zoeken. Kunt u me zeggen hoe ik zo'n memtest doe, ik heb wel gelezen dat zo'n test heel moeilijk is en zeker 15 uur duurd is dat zo? vriendelijke groeten Ayla
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...