Ga naar inhoud

E8500 passief koelen realistisch?


Aanbevolen berichten

[quote:33a976ad85="Repr"][quote:33a976ad85="D'acide"]Ik heb zelf een infinity op mijn Q6600 (@2,8ghz) zitten... Ik wil deze graag opnieuw monteren omdat ik het vermoeden heb dat er te veel of te weinig pasta op zit. (assemblage door salland)... Echter ook ik ben terughoudend omdat de montage ervan niet altijd makkelijk schijnt te zijn. Er is heel veel geschreven over de montage van deze op de diverse webstekken. o.a [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1230822]hier[/url][/quote:33a976ad85] ik heb er zelf 1 geinstalleerd en vond het rot werk. maarja, ik heb een hekel aan alles met push-pins. het is ongeveer net zo (onge)makkelijk als een stock intel cooler installeren......mocht je dat helpen :)[/quote:33a976ad85] Ik vind de Intel Stock koeler nog wel gaan hoor. Kan je ten minste nog bij de pinnetjes, en schiet ie niet los omdat ie te zwaar is.....
Link naar reactie
ik vind de Z600 een gruwelijk mooie cooler, maar die is ontzettend zwaar. zelfs met backplate zou ik het eng vinden hem in mijn systeem te hangen misschien niet de beste cooler, maar ik heb een zalman CNPS9700. deze heeft 2 plastic plaatjes op het moederbord en daar word de cooler op vast gezet. hij is niet superzwaar, en heel makkelijk vast te maken, gewoon schroeven.
Link naar reactie
[quote:e2b1590e67="Japie III"]Ik heb al aardig wat PC gebouwd, verbouwd, en heb me nog nooit laten "ontladen" ofzo.... 8) En het is (tot nu toe) nog altijd goed gegaan. (en dat wil ik graag zou houden) Wil je a.u.b. zeggen wat je van die Scythe Infinity Mugen vindt, als je hem hebt? Mijn CPU koeler is stuk en ik zoek ook nog een andere. Is bij zercom voor 31 euro geloof ik, en dan kan ik het zo afhalen... Denk dat ik het maar gewoon doe. Misschien hoor je nog van me![/quote:e2b1590e67]mja hieruit blijkt alleen dat je niet weet wat esp inhoud, niet dat het gewoon goed is om dit te doen... als je je even in esp verdiept dan blijkt al heel snel dat iets niet direct niet meer functioneerd. er ontstaat een beschadiging, de chip kan vaak gewoon nog jaren functioneren ondanks deze beschadeging. Het Kpn laat zn werkenemers echt niet voor niks met speciale schoenen rondlopen;).
Link naar reactie
van wikipedia: Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκαζω (sarkádzoo) = ergens vlees vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan. Deze stijlfiguur is scherper en harder dan ironie, maar milder dan cynisme. Voorbeelden: Nou ja, we kunnen niet allemaal een atheneumdiploma halen. Nou, dit ziet er weer lekker uit. Hij zei dat hij ongelukkig was. Het was hem aan te zien. Beul tegen een ter dood veroordeelde: "Pas op dat je je nek niet breekt op dat trapje".
Link naar reactie
Op dit moment is de Scythe Infinity Mugen mijn 1e keuze en ik zal mijn ervaringen over het apparaat hier plaatsen zodra de onderdelen geleverd zijn. Eind deze week of begin volgende week hoop ik alle onderdelen te bestellen. Zijn er specifieke dingen die mensen willen weten waar ik bij het installeren op moet letten? En iets meer offtopic: ja, ik zal mij altijd statisch ontladen voordat ik sleutel aan een computer. Het kosten/baten-plaatje slaat namelijk altijd door in het voordeel van het wél maatregelen nemen. De kosten zijn namelijk een inspanning van misschien enkele seconden, de baten het behoud van apparatuur die in het ergste geval enkele honderden euro's kost en het feit dat je ze niet opnieuw hoeft te bestellen (tijd). Als je geluk hebt zal er ook niets gebeuren zonder die moeite te nemen, maar het ontladen van jezelf kan altijd alleen maar in je eigen voordeel uitpakken. Dus waar hebben we het nou over!? ;) Overigens vind ik dat "offtopic"-discussies gevoerd moeten kunnen worden mits ze raakvlakken hebben met de originele vraag, dat kan alleen maar leiden tot een beter en breder begrip van de stof. Voorwaarde is wel dat men elkaar in zijn/haar waarde laat. Wie de schoen past... Bedankt voor jullie antwoorden en schroom niet om nog suggesties of vragen te plaatsen! - Bas
Link naar reactie
Heb je hier gekeken? Daar komt de Scyte idd gunstig uit. Echter in geluidsproductie niet... http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmpwZGWa/Vergelijkingstest_61_CPUkoelers/ Overigens heb ik zelf een fan met dat PWN oid, dan kan hij super lage RPM maken. Die van mij is vrijwel silent tot 1800 rpm. Als de koeler goed genoeg is en je overclocked niet (ik wel) dan zal je zo'n fan niet horen. Of moet het echt perse zonder fan? De Scythe Orochi heeft maar 18 dB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...